לדלג לתוכן

שיחת משתמש:רב חדש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לכולכם. אשמח אם מישהו ידריך אותי כיצד להגיב להודעות הנשלחות אלי. תודה

דף המשתמש, בו מופיעות ההודעות, הוא כמו כל דף בויקיפדיה. פשוט ערוך אותו והוסף את הערתך במקום המתאים. מקובל להוסיף : בתחילת תגובה, על מנת להזיח אותה פנימה (כמו זו), ולחתום בסופה באמצעות ~~~~ כדי ליצור חתימה כזו: נדב 08:36, 19 דצמ' 2004 (UTC)
לשאלתך בדף המשתמש שלי: כן. אבל ערכת את דף המשתמש שלי, ולא את דף השיחה (ולכן מחקתי את ההודעה). לאחר שאתה לוחץ על שמי, עבור ללשונית שיחה (למעלה). ניתן להתחיל דיון חדש פשוט על-ידי לחיצה על + (שוב, בלשוניות למעלה. יופיע רק אחרי שתעבור לדף השיחה). כמו כן, מקובל להמשיך דיון במקום בו התחיל, ולא לקפץ בין דפים, למען הקריאות. נדב 08:45, 19 דצמ' 2004 (UTC)

שלום, אכן בדיוק כך שולחים הודעה בויקי. כפי שאמר לך נדב מקובל להמשיך את הדיון בדף השיחה שבו הוא החל על מנת לאפשר מעקב, לכן אני עונה לך בדף שיחתך.

עריכות שנראו לי כשהחתות:

  1. בערך אמהרית כתבת (אני מצטט) אמהרית היא אחת השפות הפרימטיביות ביותר בעולם, מעט מאוד מילים מודרניות חדרו לשפה זו, כך למשל המילה "ניתוח" מורכבת באמהרית מהמילים "פעולה חודרנית בגוף, למטרה רפואית"
  2. דרסת את עריכתו של ויקיפד קודם בערך Template:DidYouKnowMon12Day18.

אחרי זה הלכתי לישון ולא המשכתי במעקב. היום בבוקר גיליתי שכתב מספר ערכים שהם בפירוש אינם השחתה ואני מבקש את סליחתך, מיהרתי לחרוץ את דינך על סמך שתי העריכות האחרונות.
המשך כתיבה מהנה בויקי.
גילגמש 09:03, 19 דצמ' 2004 (UTC)

מחיקת הודעה של ויקיפד אחר[עריכת קוד מקור]

שלום, לדעתי זה לא מקובל למחוק הודעה של ויקיפד אחר בהודעה שנשלחה אליך בדף שיחה, גם אם היא לא לרוחך. בברכה Arh 09:11, 19 דצמ' 2004 (UTC)

תגובתך נחוצה[עריכת קוד מקור]

אנא תגיב בשיחה:יודל רוזנברג גילגמש 09:13, 19 דצמ' 2004 (UTC)

1. לא הבנתי מדוע ההוספה בערך אמהרית הינה השחתה? מדובר בעובדה מעניינת. 2. לגבי ההשחתה, אני מתנצל. חשבתי שכך עורכים את "הידעת" המופיעה בדף הפתיחה. 3. לגבי יודל רוזנברג חשבתי שמדובר במאמר של הרב מאיר בר אילן שנפטר לפני כמעט שישים שנה. אם לדעתכם מדובר בהפרת זכויות יוצרים - הסירו אותו.

לגבי הסעיף הראשון מדובר בהתנשאות ויש להמנע מביטויים כמו "שפה נחותה ומפגרת". גילגמש 09:30, 19 דצמ' 2004 (UTC)
לא כתבתי עליה אף ביטוי שנוי במחלוקת. האם לדעתך, ההגדרה "פרימטיבי" לגבי מדינות מהעולם השלישי הינה התנשאות?
לא רק לדעתו - זה מקובל במדעי החברה כיום.
ולגבי המאמר - אם כן, הטעות מובנת. אלא שהוא מביא ציטוט מספר שיצא ב1981. נדב 09:33, 19 דצמ' 2004 (UTC)
כן. לדעתי זאת התנשאות, ולא אני לא אתיופי. בנוסף לכך, הערך ברכת האילנות נמצא כמועתק מאתר השופר, תנסה להמנע בבקשה מהעתקת מאמרים מהרשת או ממקורות מודפסים גילגמש 09:34, 19 דצמ' 2004 (UTC)

הערך לקוח מהשולחן ערוך, מקור קדום משופר באי אלו מאות שנים.

השאלה המרכזית האם כתיבת מילה שלפי המקובל במדעי החברה כיום אינה פוליטקלי קורקט מוגדרת כהשחתה?

ראשית, לגבי ציטוטים משולחן ערוך - המקום המתאים להעלאת מקורות לרשת הוא ויקיטקסט
כשאתה כותב שהאמהרית פרימיטיבית, אתה כותב שהיא נחותה. כשאתה כותב שהיא נחותה אתה כותב שהאתיופים נחותים. לטעמי זו גזענות שהיא השחתה. כמובן שזו דעתי בלבד - אתה רשאי להעמיד את השאלה להצבעה בדף השיחה של כל ערך שבדיון. נדב 09:40, 19 דצמ' 2004 (UTC)
ראה, כל העתקה פסולה. גם אם המקור הוא קדום יותר כי יש זכויות יוצרים על פרסום המאמר, גם אם לא על הטקסט. לגבי פוליטיקלי קורקט, זאת המתכונת המקובלת בויקיפדיה. גילגמש 09:41, 19 דצמ' 2004 (UTC)

השולחן ערוך הינו הספר המרכזי בכל הקשור להלכה היהודית. האם לא ניתן לכתוב ערכים הקשורים להלכה ע"פ השולחן ערוך?

קטונתי מלשנות מתכונות מקובלות, אך אני חושב שהלוגיקה מעוותת לחלוטין. ראה, אין חולק על כך שהספרות האידית מצומצמת ונחותה ממקבילתה העברית. האם בשל כך ניתן להסיק שכל דוברי האידיש הינם חסרי השכלה ספרותית ו/או תרבותית?

זהו ויכוח סרק. ויקיפדיה מעצם הגדרה שואפת להיות נייטרלית כמה שאפשר. זאת הסיבה שבגינה בראש הערך של היטלר לא מופיעים המילים "רוצח נתעב" ועל הערך של אנטיוכוס רביעי (אפיפנס) לא כתוב אנטיוכוס הרשע. לגבי שולחן ערוך, אני לא בקיא בזכויות יוצרים, אך כעקרון כל העתקה פסולה, בודאי מאתרים ברשת. גילגמש 09:50, 19 דצמ' 2004 (UTC)

האם ניתן לכתוב בערך של איי הפסחא שפסלי המואי נבנו בעזרת כלי עבודה פרימטיבים?

לגבי השולחן ערוך, לדעתי יש להתייחס אליו כאל שימוש בתנ"ך. האם יש פגם בכתיבה בערך שבת, שהתורה מצווה "זכור את יום השבת לקדשו"?

הבעיה אם השולחן ערוך אינה בעייה של זכויות יוצרים אלא של מדיניות. המדיניות בויקיפדיה אומרת שאין זה המקום לטקסטים שלמים, גם אם פגו זכויות היוצרים שלהם, ולכן הקימה קרן ויקימדיה את ויקיטקסט - כמי שמסתובב גם שם, אני יכול לומר לך שהעלאת טקסטים לשם תתקבל בברכה, ואח"כ ניתן לקשר מכאן לשם. נדב 09:55, 19 דצמ' 2004 (UTC)

גם אם מדובר בחלק מתומצת מטקסט המהווה ערך אנציקלופדי?

ניתן לדון על כך. באשר לזכויות יוצרים, אני לא קראתי בחיים את השולחן הערוך ואין לי מושג אם יש זכויות יוצרים על הטקטס. אם אתה מצהיר שאין הפרה, אפשר להוריד את התבנית. גילגמש 10:13, 19 דצמ' 2004 (UTC)
השולחן ערוך נכתב בשנת 1565. עברו כ400 שנה מאז שזכויות היוצרים פגו (האמת, שאם להיות קטנוניים - הטקסט מעולם לא היה מוגן בזכויות יוצרים, כי הרעיון של זכויות יוצרים מאוחר יותר) נדב 10:17, 19 דצמ' 2004 (UTC)

אל תקרא אותו - קרא עליו. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%97%D7%9F_%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%9A

ברכת האילנות[עריכת קוד מקור]

ראה שאלתי ב-שיחה:ברכת האילנות Arh 07:34, 20 דצמ' 2004 (UTC)

תודה Arh 08:39, 20 דצמ' 2004 (UTC)