שיחת משתמש:Black Mage~hewiki

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שינוי בערך[עריכת קוד מקור]

שלום וברוך הבא לוויקי,

ראיתי ששינית את הערך יוסף סטלין. החלפת את המילה "קומוניסטי" במילה "סטליניסטי" כשהתייחסת למשטר בברה"מ. אני לא חושב שהשינוי שלך תקין כל כך ואשמח אם תבהיר את כוונתך.

ראשית, אין דבר כזה "משטר סטלינסטי". סטלין לא ממש יצר משהו חדש, אלא המשיך את המשטר של לנין. מה גם, בערך אודות ברה"מ כתוב שמשטרה היה קומוניסטי - חשוב לשמור על סדר ועקביות. בנוסף לכך, אני חושב שיש בעיה מסוימת בכך שקוראים למשטר שלם על שמו של אדם. הרי לא כתבת שהמשטר בגרמניה היה "היטלראי".

גילגמש שיחה 07:18, 13 מאי 2006 (IDT)

אני מקווה שככה עונים..[עריכת קוד מקור]

לפני ששיניתי חשבתי על הדבר רבות והבנתי שגם אם לא אשנה חל אי דיוק בנושא, אני אסביר, הקומוניזם מתחלק כיום לארבעה זרמים עיקריים: מרקיסיזם, לניניזם, טרוצקיניזם, וסטאלינזם כל אחד מבתא פחות או יותר את ההשקפות של האישים עליהם קרויה השיטה, אני אישית לא בקיא בתורה הסטאלינסטית אך כבן למשפחה רוסיה וכאחד שערך השוואות בין היטלר לסטאלין (היטלר מאינציקלופדיות, סטאלין ממשפחתי) וראיתי את הדמיון הובן לי באופן חד משמעי שהסטליניזם הוא למעשה סוג של פשיזם, ואומנם יושם עם כלכלה סוציאליסטית, אך שיטת המשטר שונה לחלוטין מהמרקיסיזם וגם שונה ברבות מהמשטר של לנין.

להשוות את כל הקומוניזם לפשיזם זה טעות, ולכן את החלק הזה צריך להוציא או להחליף במושג הראוי, סטאליניזם.

כן, ככה עונים. בסדר, קיבלתי את עמדתך. גילגמש שיחה 07:40, 14 מאי 2006 (IDT)

ok מצויין, אוליי כשאתעניין יותר בנושא הסטאליניזם (אני כרגע קורא על המרקיסיזם) אז אוסיף נושא אם זה בסדר.

רציתי לשאול בהזדמנות, תרגום ממקור בויקפדיה בשפה אחת לאחרת זה בסדר? אני יודע שלושה שפות ברמה מעולה אנגלית רוסים וכמובן עברית, והייתי רוצה להוסיף לערך של האנרכיזם שהוא פשוט ענקי באנגלית, יותר בעברית (שגם שם יש הרבה אבל יחסית לאנגלית כלום) וברוסית (ששם גם יחסית לעברית יש כלום).

השם של חשבונך ישונה[עריכת קוד מקור]

03:49, 18 במרץ 2015 (IST)

חשבון לאחר שינוי שם[עריכת קוד מקור]

10:44, 19 באפריל 2015 (IDT)