שיחת משתמש:Ehudjonas/עצבים קרניאלים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת Ckyann בנושא הערכת עמיתים

הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

מבחינתי, סיימתי. תרגמתי וערכתי את הערך מויקיפדיה באנגלית Ehudjonas - שיחה 18:59, 14 במאי 2015 (IDT)תגובה

אהלן אהוד, מאוד מושקע! ההערות שלי:

קצת קטנוני, אבל בטבלה עצב 7 (תיקון ניסוח ותוספת מידע): עצב מעורב בעל שני ענפים: הראשון-תנועתי, אחראי על תנועת רוב שרירי הפנים. השני-אחראי על תחושת הטעם משני השלישים הקדמיים של הלשון, ולתחושת מגע באוזן החיצונית ובריריות האף. כמו כן,עוברים דרכו עצבים פאראסימפטטיים לבלוטת הדמעות ולגנגליונים בראש ובצוואר.

מקור השם: יומיומי בקום יומי נשמע קצת יותר טוב, טעות הקלדה- מונחים , foramen- לפי מה שאני יודעת המשמעות היא "חור" או "נקב" ולא זיזים. המסלול התוך גולגולתי: שני צידי קליפת המוח (תיקון טעות הקלדה), פסיק אחרי "אולם".

גופי התאים: "שלושה מקומות:" (להוסיף נקודותיים)

הגנגליונים: "המערה המשולשת" (טעות הקלדה)

יציאה מהגולגולת: "יחד עם עצב הראייה" (טעות הקלדה), עצב הריח (I), מורכב למעשה מסיבי עצב רבים שעוברים דרך חרירים רבים הנקראים ביחד לוח המסננת (cribriform plate) של עצם הכברה, לגבי המונח "עצם היתד", אולי כדאי להוסיף שמדובר בספנואיד (למרות שיפה שהשתמשת בתרגום של כל העצמות לעברית, אבל מי שיש לו בסיס וקורא את זה אולי יתקשה להבין..)

תפקיד העצבים- ראייה: "להוסיף תמונה" -? , שמיעה ושיווי משקל : כפל במילה עצב בהתחלה, "כמעט כל הסיבים של עצב הלשון והלוע הם תחושתיים, הוא מספק עצבוב תחושתי ללוע התחתון ולחלק האחורי של הלשון."- ניסוח "רוב הסיבים של עצב הלוע והלשון הם תחושתיים,ומספקים עצבוב ללוע התחתון ולחלק האחורי של הלשון. "בעת פגיעה של אחד מעצבי הלשון והלוע (כאמור, ישנם שני עצבים הגולגלתיים. אחד בכל צד),"- (כאמור, קיים אחד בכל צד של הגולגולת) , העצב התועה: "בדיקת התפקוד" (טעות הקלדה).

בדיקה: ניסוח- "אחר בדיקת עצב הריח, ממשיכה הבדיקה בהתבוננות במטופל, פגיעה בעצבים הגולגלתיים עשויה לגרום לעיוותים בפנים ופזילות. "- ראשית, האם התבוננות במטופל באמת באה אחרי בדיקת חוש הריח שלו? הרי רואים את המטופל לפני... ניתן אולי לכתוב "פגיעה בעצבים הגולגלתיים עשויה לגרום לפזילות ועיוותים בפנים, לכן יש לבצע התבוננות על המטופל".

לשוניות הראו גם, לקריאה נוספת וכו' ריקות- אם אין מה להוסיף לדעתי אפשר להסיר את התבנית של זה, למרות שאולי אפשר למצוא קישורים נוספים.

בהצלחה(; Ckyann - שיחה 16:07, 18 במאי 2015 (IDT)תגובה