שיחת קטגוריה:בלט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת יאיר-חקלאי בנושא בינוויקי

העתקה מ'שיחה:מופעי באלט'[עריכת קוד מקור]

האם כדאי להעביר את תוכנו של דף זה לקטגוריה:בלט ? מלח השמים 22:27, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

אני בעד Jobnikon 22:56, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

(עד כאן העתקה)

העתקתי ושילבתי בקטגוריה זו תוכן שהיה ברשימה 'מופעי באלט'.

את הרשימה כתב בן הטבע. ערכו אותה, Meytal, אביהו, דוד שי ורחל1.

מלח השמים 23:28, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

שכתוב[עריכת קוד מקור]

העתקתי את ההגדרה מהערך בלט במקום ההגדרה הקודמת מהסיבות הבאות:

  • המשפט "והיה למופע בימתי, מעין הצגה ללא מילים, אלא משחק של ריקוד ותנועה המלווים במוסיקה" הוא בעצם מעין הגדרה של המונח "מחול". תחת "מחול" יש הגדרה דומה, קצת מדוייקת יותר, שמגיעים אליה ע"י הקלקה, לכן הסרתי את המשפט הזה כאן.
  • ההצהרה "הבלט נחשב למחול הבימתי הכי מלכותי ובסיסי, אך גם הכי שמרני" לא מדוייקת או לפחות שנויה במחלוקת. בלט הוא סגנון מאוד מורכב ולכן התיאור "בסיסי" לא מתאים לו. "מלכותי" ו-"שמרני" מתארים רק תחום חלקי של הבלט, קימות יצירות בלט חדשניות ולא קונבנציונאליות ומאוד לא מלכותיות. לכל היותר אפשר להסכים על משהו כמו "בלט הוא צורת המחול האירופאית הראשונה ועד למאה ה-20 גם היחידה".
  • ההצהרה "המחול המודרני מתבסס עליו" היא במקרה הטוב מאוד שנויה במחלוקת. מקובל לראות במחול המודרני תגובה מרדנית של התנערות ממסורת הבלט.
  • "חוקים נוקשים" - ויליאם פורסיית, מגדולי הכוריאוגרפים, ידוע הודות לכך שהעמיד את חוקי הבלט בספק, הרחיבם באופן נועז והגדיר מחדש את הבלט כצורת אומנות עכשווית ודינאמית.

ברשימה שמופיעה אחרי ההגדרה (שמתחילה ב-"פטרושקא") לא נגעתי, אבל האם מקומה כאן? דן 03:12, 29 במרץ 2007 (IST)תגובה

בינוויקי[עריכת קוד מקור]

הקישור לוויקיפדיה האנגלית מטעה. הקטגוריה שם עוסקת במושגים שונים הנוגעים לבלט, רקדנים, להקות וכו', לא ביצירות בלט. יש למצוא את הקטגוריה המקבילה באנגלית ולקשר לשם.שלומית קדם - שיחה 22:43, 28 באוקטובר 2010 (IST)תגובה

לא הצלחתי להבין למה את מתכוונת, ונדמה לי שאת טועה, יתכן וחסרה קטגוריה בעברית כמו באנגלית, היום ההבחנה בין יצירת מחול (Dances) ויצירת בלט (Ballets) הינה קצת מלאכותית שטחית ומטעה, אבל אולי נחוצה כעוד כלי, יצירת בלט יכולה להכיל בתוכה מרכיבים שהינם מחוץ למסגרת הבלט בתחום המחול ומכילה מרכיבים מתחום האמנויות האחרות (אמנויות הבמה ואמנות חזותית). יאיר חקלאישיחה • כ"א בחשוון ה'תשע"א • 08:55, 29 באוקטובר 2010 (IST)תגובה