שיחת קטגוריה:עובדות סוציאליות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הצעה לאיחוד קטגוריה "עובדות סוציאליות" עם קטגוריה "עובדים סוציאליים"[עריכת קוד מקור]

כשנבנתה הקטגוריה הזו בעבר, הכוונה הייתה לעשות קטגוריה כללית ולא להפריד לגברים ולנשים. בעברית - השימוש בריבוי זכר הוא הריבוי הכללי הלא מסומן. (בתי חולים, חדרי מורים, בית אבות, הסתדרות הגמלאים, בתי ילדים, התאגדות העולים, ארגוני עובדים, ועוד ועוד). איגוד העובדים הסוציאליים משרת עובדים סוציאליים מכל המגדרים. כך נוהגת העברית. יותר מכך, בקטגוריה של העובדים הסוציאליים - רוב העובדים הן נשים. החלוקה לקטגוריה של נשים מתחת לקטגוריה של גברים היא אכן חלוקה לא נכונה ולא הגיונית, ואין לה שום סיבה לשונית.
כיום קיימת חלוקה לקטגוריה של עובדות סוציאליות, מתחת לקטגוריה של עובדים סוציאליים. אין הצדקה אנציקלופדית לפתיחת קטגוריה נפרדת לנשים בתחום זה, ובוודאי שאין סיבה שהן יהיו מתחת לקטגוריה של גברים. הן אינן מופלות בו והשתייכותן המגדרית לא ממלאת תפקיד משמעותי בעבודה המקצועית החשובה.
תחילתו של התהליך היה במאבק על פתיחת קטגוריה נפרדת למדעניות. בדף השיחה שם מוסברת ההצדקה האנציקלופדית לקטגוריה נפרדת למדעניות. לאורך ההיסטריה היו נשים מדעניות מופלות, לא הורשו ללמוד, לצאת, לפעול כגברים, ודעתן לא נחשבה, לכן מדענית נדרשה למאמץ כפול ומכופל על מנת לזכות בהכרה שקיבל מדען גבר. השוביניזם בחברה הפטריארכלית הצדיק פתיחת קטגוריה נפרדת למדעניות. לא כך בעניין העובדות הסוציאליות.
הקטגוריה:עובדים סוציאליים אמורה להכיל הן עובדים סוציאליים והן עובדות סוציאליות שווה בשווה. מצער אותי שבלהט המאבק (המוצדק) של "קטגוריית המדעניות", נפתחה גם קטגוריה לעובדות סוציאליות, הממוקמת מתחת לקטגוריה של עובדים סוציאליים. אין לכך סיבה אנציקלופדית, תכנית, או לשונית.
לכן אני מציע, לבטל את ההפרדה המלאכותית לנשים בלבד, במקרה זה, ולאחד את קטגוריית עובדות סוציאליות עם הקטגוריה שנמצאת - שלא כדין - מעליה: קטגוריה:עובדים סוציאליים. בברכה, דני Danny-wשיחה 10:34, 10 במרץ 2019 (IST)[תגובה]

במה זה שונה מכל שאר מאות הקטגוריות המחולקות לתת-קטגוריה עבור נשים? (ראה כל תת-הקטגוריות של קטגוריה:ישראליות לפי עיסוק, שלא לדבר אם מסתכלים יותר למעלה על קטגוריה:נשים לפי מוצא ועיסוק) Dovno - שיחה 13:03, 10 במרץ 2019 (IST)[תגובה]