שיחת קטגוריה:קולנוע ופילוסופיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקטגוריה "קולנוע ופילוסופיה" הזויה לחלוטין, ופותחת פתח לקטגוריות הזויות נוספות כמו "מין ואוכל", "גאווה ודעה קדומה", "דת ואבולוציה" ודומותיהן. אם אין לך התנגדות, אמחק אותה ללא הצבעה. עמית 11:17, 24 ינואר 2006 (UTC)

שלום עמית היקר.
הקטגוריה 'קולנוע ופילוסופיה' היא קטגוריה העוסקת בתחום מתפתח של ניתוח פילוסופי של עלילות סרטים. ראה למשל בערך על פרופ' שלום רוזנברג. הפרופ' הנרי אונגר מאוניברסיטת תל אביב, כתב סדרת כתבות בעיתון מעריב לפני כ-10 שנים, שעסקו בתחום, ומאוחר יותר גם פרסם ספר בשם זה, האמור להיות ראשון בסדרת ספרים שתפתח את הנושא. הוא גם נושא הרצאות שונות לציבור העוסקות בכך. גם אודי ליאון, שהיה מנהל בית הספר לקולנוע 'מעלה' בירושלים, נתן קורסים שונים בנושא זה. הקטגוריות בויקיפדיה באות כדי לסייע לגולשים לעבור במהירות בין קבוצת ערכים גדולה, כאשר בין כל הערכים יש קשר. השירות כאן אינו הזוי. אשר על כן, יש לדעתי מקום להשאיר את הקטגוריה ואף לפתח ולהרחיב אותה. בברכה י. 11:54, 24 ינואר 2006 (UTC)


אני לרגע לא חולק על עובדת הקשר בין קולנוע ופילוסופיה, אני רק טוען שיש הרבה מאוד סרטים שעלילותיהם ראויות לניתוח פילוסופי. יודע מה? כל עלילות הסרטים ראויות לניתוח פילוסופי. זו מהותה של הפילוסופיה. עקרונית, לכל קטגוריה תוכל להצמיד את המילה "ופילוסופיה". מה עשית בזה? אני שוב מבקש את רשותך לבטל אותה. עמית 12:04, 24 ינואר 2006 (UTC)

שלום עמית.

קודם כל, הרשות למחוק נתונה. אין לי סנטימנטים מיוחדים, ואני לא גוזר קופונים מפעולות העריכה שלי בויקיפדיה. אני משקיע זמן ומרץ מפני שאני מאמין במטרות שלה. פעולות העריכה שלי הן לשירות הגולשים - ירצו יאכלו לא ירצו לא יאכלו.

לעצם העניין, אני חולק עליך. שנינו מסכימים שניתן לנתח כמעט כל סרט מבחינה פילוסופית. הטיעון שלי הוא שבאנציקלופדיה מקוונת, שבה ישנן קטגוריות, המסייעות לגולשים להתמצא ולהגיע לקבוצות ערכים הקרובות בעניינם, כדאי שתהיה גם קטגוריה כזו. היא תסייע לגולשים להגיע לערכים העוסקים בסרטים, כאשר בגוף הערך ישנה התייחסות לניתוח הפילוסופי. השיקול כאן הוא תועלתני. מטרתנו לשרת את הגולשים ולסייע להם להתמצא באנציקלופדיה. לו היינו מגיעים לרמה שבה בכל ערך העוסק בסרט, ישנו ניתוח של משמעויות הסרט, אכן לא היה צורך בקטגוריה זו. אין לי ספק שתלמידי תיכון ואף תלמידים במסגרות על-תיכוניות יישמחו להעזר בקטגוריה כזו, שבעזרתנו (אם נשכיל לעבות את הערכים על הסרטים כך שייכללו את הניתוח הנ"ל) תכיל יותר ויותר סרטים. בברכה. י. 16:32, 24 ינואר 2006 (UTC)

כמובן, אבל מנקודת מבט צרה וניסיון שדי נכשל לצמצם את הקטגוריות הנפתחות פה על ימין ושמאל אני מסכימה עם עמית. הרי אם מחר אחליט לנתח סרט מנקודת מבט סוציולוגית או ספר, לא אפתח עבורה קטגוריה משלה. כי זה לא העיקר בערכים ששייכים לקטגוריה זו. בברכה, דורית 16:34, 24 ינואר 2006 (UTC)
מאה אחוז. אם כך, כדאי להציע קטגוריה שתרכז ערכים העוסקים בסרטים, כאשר בגוף הערך מובא ניתוח של משמעות הסרט (מכל בחינה שהיא - פילוסופית, סוציולוגית וכד'), ולא רק תיאור עלילתי, ו"רשימת מכולת" של איזכור יוצרים, תאריכים ופרסים. י. 16:46, 24 ינואר 2006 (UTC)
אני מסכים עם עמית שיש למחוק קטגוריה זו. הפתרון לצורך שמעלה י. אינו באמצעות קטגוריה, אלא באמצעות כתיבת הערך קולנוע ופילוסופיה, שיעסוק בעקרונות של נושא זה, וימחיש אותם באמצעות סרטים אחדים לדוגמה. דוד שי 17:27, 24 ינואר 2006 (UTC)

ההצעה של דוד שי לא תפתור את הבעיה, משום שהמחשה באמצעות איזכור מספר דוגמאות לא תשמש כאינדקס למציאת כל הערכים שבהם ניתן למצוא את הניתוח הנ"ל. י. 18:16, 24 ינואר 2006 (UTC) אני מבין שהדיון הפך למיותר מפני שדוד שי מחק את תוכן הקטגוריה. י. 18:19, 24 ינואר 2006 (UTC)

אולי לא תפתור פתרון מלא, אבל בוודאי תהיה צעד משמעותי ביותר קדימה. דוד שי 20:30, 24 ינואר 2006 (UTC)