שיחת תבנית:משתמש ללא זכויות יוצרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא הבנתי מה הכוונה כאן. אולי נגד אי זכויות יוצרים של תצלומים וכדומה בויקיפדיה. אבל לדוגמא חברות גדולות, ללא זכויות יוצרים לא יכולה להתקיים, כך גם לדוגמא סופר. H2O 20:22, 28 מרץ 2006 (UTC)

לא כולם אוהבים חברות גדולות. באשר לסופרים - היו כאלו גם לפני שהיו זכויות יוצרים. גדי אלכסנדרוביץ' 20:25, 28 מרץ 2006 (UTC)
הם נוצרו כי היתה בעיה. מה עם אמן שמוציא דיסק? ימכור 1000 דיסקים ואחר כך כולם יצרבו? H2O 20:29, 28 מרץ 2006 (UTC)
לא, הוא יפיץ אץ המוזיקה דרך האינטרנט או ימכור דיסקים במחיר עלות וירוויח מההופעות, גם ככה 95% מהרווח ממכירת דיסקים הולך לחברות התקליטים...
לאלמוני, להרוויח מההופעות זה שום דבר ולהפיץ דרך האינטנט זה שום כסף. הרי גם ככה אמנים בקושי מרוויחים פרט לסלבריטאים בודדים. בנוסף, אין לי מושג מאיפה הבאת את הנתונים הללו. H2O 20:36, 28 מרץ 2006 (UTC)
אני מסכים איתך בנקודות הללו. גדי אלכסנדרוביץ' 05:51, 29 מרץ 2006 (UTC)

אני שמח שעוררתי דיון.

בכל מקרה, בחברה שאני מאמין שצריכה להתקיים, אומן לא צריך להתפרנס מאומנותו. הוא יקיים את עצמו כמו כולם - מעבודה עצמית, והאומנות תהיה בשביל הנפש, שלו, ושל כל הסובבים אותו. פלג 23:04, 28 מרץ 2006 (UTC)

זו אמונה יפה, אבל לא בהכרח נכונה. כמות ההשקעה של להקה ביצירת דיסק חדש יכולה להיות גדולה מאוד, והעלות של הוצאת הדיסק גם היא לא קטנה (בניגוד לכתיבת ספר, שבימינו נעשתה פשוטה בהרבה בזכות מעבדי התמלילים). ביטול זכויות היוצרים יקטין בצורה משמעותית את כמות האומנים. יתר על כן, לא ברור מה זה אמור להביע, "אומן לא צריך להתפרנס מאומנותו". למה אסור לו להתפרנס? מה, לעלות על במה ולשיר את אותם השירים בפעם האלף זו לא עבודה? במה חטאה השירה שהיא הפכה מעבודה ל"אומנות" שאסור להרוויח עליה כסף? בגלל שאנשים נהנים לשמוע אותה? בגלל שהזמר (נניח) נהנה לשיר? גדי אלכסנדרוביץ' 05:51, 29 מרץ 2006 (UTC)
לא אמרתי אסור, אמרתי לא צריך. לא צריך זה טוב, זה דבר חיובי. הוא לא יזדקק לאומנות שלו לצורך פרנסה. פשוט תאר לעצמך אומן שחי בקיבוץ, דבר שאינו רחוק מהמציאות, אבל קיבוץ אמיתי, לא המערכת הלוחצת והרקובה הזו שקיימת בארץ ואנחנו קוראים לה קיבוץ. דמיין את זה - וראה זה פלא - זה אפשרי. ואפילו טוב. פלג 08:57, 29 מרץ 2006 (UTC)
אמרת "הוא יקיים את עצמו כמו כולם - מעבודה עצמית". כלומר, זה לא מצב שבו הוא בכלל לא צריך לעבוד. מה הוא יעשה בקיבוץ בנוסף לעבודת הפרך בסטודיו ההקלטות? יקטוף תפוזים וינכש עשבים? לדעתי המצב האידאלי הוא זה שבו ה"עבודה העצמית" שלו היא האומנות שלו. אגב, מה זה "קיבוץ אמיתי"? איפה יש את זה? גדי אלכסנדרוביץ' 12:14, 29 מרץ 2006 (UTC)
ובחברה שאני מאמין שצריכה להתקיים, אנשים לא צריכים לעבוד והם מרוויחים על כל נשימה שהם נושמים.
גדי, קיבוץ "אמיתי" אולי לא נמצא ברגעים אלו על פני קרקע כלשהי (למרות שאיני בטוח בכך), אבל כרעיון אין שום מניעה מהותית שיהיה דבר שכזה. אתה מוזמן לבקר באתר הקבוצה בה אני חי כדי להתרשם, ואם הרעיון מעניין אותך יותר מכך אתה מוזמן גם לשוחח איתי על כך. אתר FreeAll --פלג