שירות החקירות הלאומי של הכוחות הקנדיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שירות החקירות הלאומי של הכוחות הקנדיים
פרטים
מדינה קנדהקנדה קנדה
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 1 בספטמבר 1997 – הווה (26 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שירות החקירות הלאומי של הכוחות הקנדייםאנגלית: Canadian Forces National Investigation Service, בראשי תיבות: CFNIS) הוא יחידת החקירות של המשטרה הצבאית של הכוחות הקנדיים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השירות נוסד בשנת 1997 כדי לחקור ענייני פשיעה חמורים הקשורים למידע ממשלתי הנוגע למחלקת ההגנה הלאומית והכוחות הקנדיים (FAC). הוא פועל כיחידה למניעת פשיעה והוקם על רקע חשדות לניהול לא תקין של כוחות הצבא במהלך מבצעים בסומליה, הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית לשעבר של יוגוסלביה ומשימות צבאיות מורכבות אחרות.

הקמת השירות בוצעה כחלק מהמלצות הקבוצה המייעצת אד-הוק בנושא צדק צבאי ושירותי חקירה של המשטרה הצבאית, בראשותו של השופט בריאן דיקסון ודו"ח קבוצת הביקורת על שירותי המשטרה הצבאית (דו"ח בלזיאל), אשר דרש ממערכת המשפט הצבאית להפעיל סמכויות חקירה בלתי תלויות בפיקוד הכללי.

סמכויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השירות חוקר אירועים חמורים או עבירות פליליות נגד רכוש, אנשים ומחלקת ההגנה הלאומית הקשורים למידע חשוב ממשלתי. הוא מפקח על אנשים הנדרשים לעמוד בקוד התנהגות השירות, ללא קשר למיקום הכוחות הקנדיים ולדרגתם או מעמדם. אזרחים המשרתים לצד הצבא עשויים להידרש גם לציית לכללי ההתנהגות. בנוסף, כמו כל אנשי המשטרה הצבאית של כוחות הצבא הקנדיים, לאנשי השירות ישנה הזכות להגיש תביעות לבתי משפט אזרחיים במקרה שאזרחים מפרים את החוק בבסיסי צבא או בסביבתם.

משימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקנדה ובעולם, הגוף מהווה גוף חקירות משטרתי מקצועי, שנועד לשמור על האימון המבצעי והיכולת המבצעית של הכוחות המזוינים.

רק אנשי המשטרה הצבאית משרתים בשירות . הם נבחרים לתפקידים אלה ולרוב הם בעלי ניסיון רב הן בקנדה והן במשימות מעבר לים. הכשרת חקירות לאנשי צוות השירות דומה לזו של כל סוכנות משטרה גדולה אחרת בקנדה. ההכשרה מתקיימת באקדמיה למשטרה צבאית בבסיס בורדן, מכללת המשטרה הקנדית באוטווה, ובאגודות שונות של סוכנויות משטרה קנדיות המשתפות פעולה עם הצבא. אנשי השירות נדרשים לציית לקוד ההתנהגות של המשטרה הצבאית ולסטנדרטים המקצועיים של המשטרה הצבאית, והם כפופים ללשכת חקירת התלונות במשטרה הצבאית, גוף מעין שיפוטי פדרלי שהוקם על ידי הפרלמנט של קנדה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Belzile C. H. Lieutenant-General (ret.) Report of the Military Police Services Review Group.— Department of National Defence, 1998.
  • Garrick W. H. CFNIS Annual Report.— Department of National Defence, 2006.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]