וסטרן אדישן

וסטרן אדישן
Western Addition
שדרת "הגברות המצובעות" מול פארק כיכר אלאמו
שדרת "הגברות המצובעות" מול פארק כיכר אלאמו
מידע
עיר סן פרנסיסקו
שטח 0.463 מייל רבוע עריכת הנתון בוויקינתונים
אוכלוסייה 12,934 (2008)
קואורדינטות 37°46′57″N 122°25′41″W / 37.7825°N 122.428°W / 37.7825; -122.428
שכונות נוספות בסן פרנסיסקו

המיקום של שכונת ההרחבה המערבית בסן פרנסיסקו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וסטרן אדישןאנגלית: Western Addition) היא שכונת מגורים היסטורית בעיר סן פרנסיסקו שבמדינת קליפורניה שבארצות הברית.

מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

וסטרן אדישן ממוקמת בין שדרת ואן נס, רובע ריצ'מונד, השכונות הייט-אשבורי ולואר הייט, והשכונה פסיפיק הייטס.

כיום לרוב ישנם שתי משמעויות שונות למונח "Western Addition" - האזור הגאוגרפי המקורי בו בוצע הפיתוח של השכונה או החלק המזרחי של השכונה (המכונה גם מחוז פילמור) שפותח מחדש במהלך שנות ה-50 של המאה ה-20.

כאשר הכוונה היא לאזור הגאוגרפי המקורי בו בוצע הפיתוח של השכונה, מתכוונים בדרך כלל לאזור שנתחם על ידי שדרת ואן נס במזרח, רחוב מאסוניק במערב, רחוב קליפורניה בצפון ורחוב פל או רחוב אוק בדרום.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינה היסטורית, נוסדה וסטרן אדישן במקור במהלך שנות ה-50 של המאה ה-20. שטח גדול זה הקיף כ-500 בלוקים שהשתרעו לכיוון מערב מרחוב לארקין (הגבול המערבי הקודם של העיר) לעבר רחוב דיוויסאדרו, (ומכאן השם "התוספת המערבית") ויצרו את כיכר ג'פרסון, כיכר המילטון, כיכר אלאמו, אלטה פלאזה וכיכר לאפייט. השטח שימש בתחילה לחקלאות בקנה מידה קטן, אבל בעקבות המצאת הרכבל במהלך שנות ה-70 של המאה ה-20, התפתחה וסטרן אדישן כפרוור ויקטוריאני. שכונת ההרחבה המערבית שרדה את רעידת האדמה בסן פרנסיסקו בשנת 1906 כאשר המבנים בסגנון הוויקטוריאני שלמים ברובם.

לאחר מלחמת העולם השנייה הפכה וסטרן אדישן, ובמיוחד מחוז פילמור, למיקום מרכזי בו חיה הקהילה האפרו-אמריקאית של סן פרנסיסקו, בין היתר כתוצאה מכליאת היפנים בארצות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה. מאז ואילך, בעקבות תוכניות התחדשות עירונית, ובעקבות הדמוגרפיה המשתנה של סן פרנסיסקו, התרחשו שינויים גדולים בהרכב האתני של השכונה, שכן מחוז פילמור סבל מפשע ומעוני בעוד ששכונת רבות באזור עברו תהליך ג'נטריפיקציה מהותי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.