תומאס ברגסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס ברגסון
Thomas W. Bergeson
לידה 8 בנובמבר 1962 (בן 61) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אקדמיית חיל האוויר של ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות חיל האוויר של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1985–2020 (כ־35 שנים)
דרגה לוטננט גנרל (אוויר ארצות הברית) לוטננט גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות המצוין של חיל האוויר  מדליית השירות המצוין של חיל האוויר
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (3)
כוכב הארד כוכב הארד
מדליית האוויר מדליית האוויר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס ו. ברגסוןאנגלית: Thomas W. Bergeson) הוא קצין בדימוס בדרגת לוטננט גנרל בחיל האוויר של ארצות הברית. בתפקידו האחרון שירת כסגן מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברגסון סיים ב-1985 לימודי תואר ראשון בחקר ביצועים באקדמיית חיל האוויר. עבר קורס טיס בבסיס חיל האוויר ויליאמס באריזונה וקורס טייסי F-15 איגל בבסיס חיל האוויר לוק באריזונה.

שירת כטייס ומדריך טיסה בדיוויזיית האוויר 313 בבסיס חיל האוויר קאדאנה שביפן, ובטייסת הקרב 60 בבסיס אגלין בפלורידה. שירת כקצין מערכות נשק בטייסת הקרב 59 וכמדריך במחלקת F-15C בבסיס חיל האוויר נליס שבנבדה. לאחר לימודים במכללה לפיקוד ומטה של חיל האוויר שירת כעוזר קצין מבצעים בטייסת הקרב 71 בבסיס לנגלי בווירג'יניה ולאחר מכן כקצין מבצעים בטייסת הקרב 27 בבסיס.

בשנים 2001–2003 פיקד על טייסת הקרב 71 ובשנים 2003–2005 שימש עוזר למפקד פיקוד הקרב של חיל האוויר. באוגוסט 2005 מונה למפקד להק המבצעים של כנף 1, בעת שהפכה לכנף המבצעית הראשונה המפעילה את מטוסי F-22 ראפטור ושירת גם כסגן מפקד הכנף. בשנים 2007–2008 שירת כראש מחלקת תעופה בענף התכנון של פיקוד כוחות בעלות הברית בעיראק.

ברגסון היה מתוכנן להתמנות למפקד כנף הקרב 4, כנף מטוסי F-15E סטרייק איגל, אך בעקבות התאבדותו של מפקד כנף 3, הוזעק למלא את מקומו, ומונה באוגוסט 2008 למפקד הכנף. הכנף המשתייכת לחיל האוויר ה-11 של ארצות הברית, מוצבת באלסקה כללה טייסות מטוסי קרב F-15 איגל, F-22 ראפטור, מטוסי שליטה ובקרה ומטוסי תובלה. ביוני 2010 קודם לדרגת בריגדיר גנרל ובאוגוסט 2010 מונה לנספח צבאי בשגרירות ארצות הברית בבריטניה. באוגוסט 2012 מונה לראש ענף בנושאי תכנון במטה חיל האוויר ושנה אחר כך מונה לקצין הקשר לרשות המחוקקת במחלקת חיל האוויר של ארצות הברית.

ביולי 2016 קודם לדרגת לוטננט גנרל מונה למפקד חיל האוויר השביעי של ארצות הברית, המפקד גם על הפיקוד המשותף לכוחות האוויר של ארצות הברית קוריאה הדרומית ומשמש סגן מפקד כוחות נאט"ו בקוריאה וסגן מפקד פיקוד כוחות ארצות הברית בקוריאה. בדצמבר 2018 הוחלף על ידי קנת' וילסבאק ומונה לסגן מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית. פרש מהשירות ב-2020.

במהלך שירותו צבר מעל 3,100 שעות טיסה, על מטוסי T-38 טאלון, T-37 טוויט, F-15 איגל ו-F-22 ראפטור.

לברגסון תואר שני באווירונאוטיקה מאוניברסיטת האווירונאוטיקה אמברי-רידל בפלורידה, בוגר המכללה לביטחון של נאט"ו ברומא, בוגר המכללה למטה של הכוחות המשולבים, בוגר המכללה לפיקוד ומטה של חיל האוויר ובוגר קורס בכירים בביטחון לאומי ובינלאומי באוניברסיטת הרווארד. הוא נשוי לפמלה ואב לשניים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תומאס ברגסון בוויקישיתוף