At-will employment

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

על פי דיני עבודה בארצות הברית מדיניות "At-will employment" (בתרגום חופשי לעברית: העסקה לפי רצון) נותן למעסיק את היכולת לפטר את העובד באופן מיידי מכל סיבה שהיא ללא צורך לבסס את הסיבה לפיטורים על עילה מוצדקת, ומבלי לתת לעובד אזהרה כלשהי.[1] אפשרות זו קיימת במרבית המדינות בארצות הברית כל עוד הסיבה לפיטורים אינה בלתי חוקית (למשל, פיטורים בשל הגזע, הדת או העדפה המינית של העובד). עובד המתקבל למקום עבודה המתנהל על פי מדיניות זו, העובד לא יהיה רשאי לתבוע את המעסיק בגין הפסדים הנובעים מהפיטורין. מדיניות זו מתבססת על עיקרון מקביל לפיו לעובד שמורה אותה הזכות לעזוב את מקום העבודה ללא סיבה או אזהרה כלשהי.[2]

החסרונות העיקריים למדיניות זו היא שהמערכת מעודדת בכך תחרות ובריונות במקום העבודה, ושמעסיקים יכולים לנצל לרעה את הזכות לפטר עובדים ללא צורך לבסס את הסיבה לפיטורים על עילה מוצדקת, ולמשל לתת לעובדים מסוימים משימות מסוכנות יותר או משימות אשר חוקיותן פחות ברורה מתוך ההנחה שסביר להניח שאותם העובדים יחששו יותר לסרב לכך משום שהדבר עלול לגרום לכך שיפטרו אותם.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Shepherd, Jay (2012). Firing at Will: A Manager's Guide. New York: Apress. p. 4. ISBN 9781430237396. נבדק ב-27 במרץ 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  2. ^ See, e.g., Richard Epstein, In Defense of the Contract at Will, 57 U. Chi. L. Rev. 947 (1984).


ערך זה הוא קצרמר בנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.