Bill Haley & His Comets

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Bill Haley & His Comets
להקת Bill Haley & His Comets
להקת Bill Haley & His Comets
מקום הקמה צ'סטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות צ'סטר, פנסילבניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות 1952–1981 (כ־29 שנים)
סוגה רוק אנד רול, קאנטרי, רוקבילי
חברת תקליטים דקה רקורדס, אטלנטיק רקורדס, צ'ארלי רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה היכל התהילה של הרוק אנד רול (2012) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חברים
ביל היילי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Bill Haley & His Comets (ביל היילי והקומטס) היא להקת רוק אנד רול אמריקנית שנוסדה בשנת 1952, הגיעה לשיא הצלחתה בשנות החמישים והתפרקה סופית לאחר מותו של ביל היילי בשנת 1981. זו הייתה הלהקה הראשונה של מוזיקאים לבנים שהצליחה להביא את מוזיקת הרוק אנד רול לתשומת הלב של הציבור האמריקני הרחב ולשאר העולם. מסוף 1954 ועד לסוף שנת 1956 הלהקה הכניסה תשעה סינגלים למצעד ה-Top 20 האמריקני. בין להיטיה הבולטים ניתן למצוא את Rock Around the Clock ואת Shake, Rattle and Roll. מקור שם הלהקה הוא בשביטאנגלית: Comet) "היילי", ששמו כשם סולן הלהקה.

סולן הלהקה ביל היילי היה בעברו זמר קאנטרי. לאחר שהיילי הקליט גרסת קאנטרי לשיר הרית'ם אנד בלוז "Rocket 88" הוא החליט לשנות את הכיוון המוזיקלי של להקתו לצליל שבהמשך יקרא רוק אנד רול.

למרות שחלק מחברי הלהקה זכו לפרסום רב עם השנים, ביל היילי נותר הכוכב של הלהקה. הלהקה, אשר נודעה בתסרוקותיה הייחודיות ובחליפות ערב משובצות, נחשבת בעיני מעריצים רבים לבעלת השפעה ניכרת על המוזיקה בזמנה, בדומה ללהקות הביטלס והרולינג סטונז.

לאחר מותו של היילי, נוסדו לא פחות משש להקות שונות תחת השם "The Comets", וכל אחת מהן טענה כי היא הממשיכה של להקתו של ביל היילי. נכון לשנת 2008, שלוש להקות כאלה עדיין פעילות ומופיעות בארצות הברית וברחבי העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Bill Haley & His Comets בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.