Butch is Not a Dirty Word

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוצ'ה היא לא מילה גסה
Butch is Not a Dirty Word
סוגה LGBTI+ related media עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה מרץ 2017 – הווה (כ־7 שנים ו־6 שבועות)
שפה אנגלית
מדינה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
www.butchisnotadirtyword.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Butch is Not a Dirty Word (בעברית: בוצ׳ה היא לא מילה גסה, בקיצור BINADW) הוא מגזין לסבי חצי-שנתי, שפונה ללסביות בוצ'יות ולתומכיהן. זהו המגזין היחיד בעולם המוקדש במיוחד ללסביות בוצ'יות. המוטו של המגזין הוא "מגזין קווירי לבוצ'יות, לסביות, נשים בוצ'יות, טרנסים בוצ'יות, בוצ'יות לא־בינאריות וכל מי שאוהב אותן".

המגזין הוקם במלבורן, אוסטרליה במרץ 2017 כפרויקט ללא מטרות רווח המוקדש ללסביות בוצ'יות ולנשים "גבריות" באוסטרליה ובעולם כולו[1]. עורכת המגזין היא אסתר גודוי, רוכבת סקייטבורד מקצוענית. ההשראה למגזין הייתה סדרת התמונות "בוצ'ה" של הצלמת מג אלן מסן פרנסיסקו. גודוי אמרה שהניסיון האישי שלה כמהגרת ממלבורן לפורטלנד, אורגון עודד אותה להקים את המגזין, כיוון שבפורטלנד היא הרגישה בפעם הראשונה שקיבלו אותה כמי שהיא – בוצ'ה לסבית[2].

מטרת המגזין היא להשיב את המילה "בוצ'ה" לשיח, לתת ייצוג חיובי יותר ללסביות בוצ'יות ולנשים גבריות, להרחיב את הקהילה הלסבית-בוצ'ית באוסטרליה[3], להילחם באי־הנראות הלסבית, ולהפריך את הדעה הקדומה הלסבופובית והגילנית נגד דימוי "הבוצ'ה הלסבית הזקנה" המתקשר ל"תוקפנות, כיעור, ובדידות"[4]. גודוי הצהירה כי כוונת המגזין היא "לשבור את האידיאל שגבריות ונשיות חייבים להיות שייכים לזכר או לנקבה. גבריות נשית תקפה באותה מידה כמו גבריות גברית. זה לא משהו שקשור למין או למגדר שלך. ובכל זאת, מפתיע עד כמה נושא זה הוא בבחינת טאבו, כשאת נראית כמו בחור אבל את נערה"[5].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא להט"ב. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.