Dev-C++‎

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Dev-C++‎
מפתח Bloodshed Software, Orwell
גרסה אחרונה 6.3 (31 בינואר 2021) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה Microsoft Windows
נכתבה בשפות דלפי
סוג רישיון הרישיון הציבורי הכללי של גנו
קוד מקור https://github.com/Embarcadero/Dev-Cpp עריכת הנתון בוויקינתונים
קטגוריה סביבת פיתוח משולבת
orwelldevcpp.blogspot.com
bloodshed.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Dev-C++‎ היא סביבת פיתוח משולבת (IDE) חינמית לתכנות ב-C ו-C++‎, המופצת תחת הרישיון הציבורי הכללי של גנו. התוכנה משתמשת במהדר MinGW, וסביבת הפיתוח כתובה בדלפי. Dev-C++‎ מתארח בשרתי סורספורג', פותח במקור על ידי קולין לפלס, ורץ באופן בלעדי על Microsoft Windows.

חבילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היבט נוסף של Dev-C++ הוא השימוש ב-DevPaks, חבילות הרחבה של הסביבה המציעות ספריות, תבניות, תכונות ושירותים נוספים. DevPaks מכילים לעיתים קרובות גם ממשק משתמש, וכוללים מגוון ערכות כלים כגון GTK+‎, wxWidgets ו-FLTK. ניתן להוריד ספריות נוספות, ולהגדיל את הפונקציונליות של Dev-C++‎ בתחומים שונים כגון גרפיקה, דחיסה, אנימציה, סאונד ועוד רבים. משתמשים יכולים ליצור Devpaks ולארח אותם בחינם באתר. כמו כן, הם אינם מוגבלים לשימוש עם Dev-C++‎ ויעבדו עם כל הפצת MinGW.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרויקט חדל להיות פעיל תקופה ארוכה, ולא פורסמו בו הודעות חדשות או עדכונים מה-22 בפברואר 2005, ועד יוני 2011. קולין לפלס, המפתח המקורי של התוכנה נקלע לקשיים אישיים ולא היה יכול להמשיך את העבודה בפרויקט. עם זאת, צוות פיתוח הוסיף ל-Dev-C++‎ תכונות חדשות כגון תמיכה במהדרים מרובים ומעצב לתוכניות wxWidgets, תחת השם wxDev-C++‎.

ב-30 ביוני 2011 גרסה 4.9.9.3 לא רשמית של Dev-C++‎ שוחררה על ידי מתכנת עצמאי.[1] הגרסה החדשה השתמשה במהדר עדכני יותר, GCC 4.5.2, וכללה SDK לחלונות, שיפורי יציבות ותיקון באגים. ב-27 באוגוסט 2011, לאחר 5 שנים בהם התוכנה הייתה בגרסת בטא, שוחררה גרסה 5 של התכונה מהמפתח החדש.[2] גרסה זו קיבלה עמוד נפרד בסורספורג', כיוון שצוות הפיתוח הישן, bloodshed, איננו פעיל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Dev-C++ 4.9.9.3 release, Orwell Blogspot, 30/6/2011.
  2. ^ Dev-C++ 5.0.0.0 released, Orwell Blogspot, 27/8/2011.