Heroes of Might and Magic II

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיבורי קסם ועוצמה 2
Heroes of Might and Magic II
כללי
תאריך הוצאה November 16, 1996
סוגה משחק אסטרטגיה מבוסס תורות
פיתוח New World Computing
הוצאה לאור The 3DO Company
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Heroes of Might and Magic
כלי משחק hex map עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מרובה משתתפים
פלטפורמות Microsoft Windows, Game Boy Color, DOS, Mac OS Classic עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest
המשחק הבא Heroes of Might and Magic III
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars הוא משחק מחשב מסוג אסטרטגיה מבוסס תורות שפותח על ידי Jon Van Caneghem באמצעות New World Computing ופורסם ב-1996 על ידי חברת 3DO, עבור המחשב האישי. המשחק הוא החלק השני בסדרת Heroes of Might and Magic והוא ידוע בעיקר כמשחק הפריצה של הסדרה. Heroes II נבחר למשחק המחשב השישי הטוב בכל הזמנים על ידי PC Gamer במאי 1997.

חבילת הרחבה, The Price of Loyalty, שוחררה בשנת 1997. מאוחר יותר, 3DO אגד את Heroes II ואת חבילת ההרחבה שלה בקופסה אחת, שיצאה בתור Heroes of Might and Magic II Gold בשנת 1998.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסוף הקנוני של Heroes I מביא לניצחון של לורד מורגלין אירון-פיסט. בשנים הבאות, הוא איחד בהצלחה את יבשת אנרות' והבטיח את שלטונו כמלך. עם מותו של המלך, שני בניו, ארצ'יבלד ורולנד, מתחרים על הכתר. ארצ'יבלד זומם סדרה של אירועים המובילים לגלותו של רולנד. ארצ'יבלד מוכרז אז כמלך החדש, בעוד רולנד מארגן התנגדות. כל סיפור מיוצג על ידי אחד משני הקמפיינים של המשחק.

אם ארצ'יבלד מנצח, המרד של רולנד נמחץ, ורולנד עצמו נכלא ב-Castle Ironfist, מה שמותיר את ארצ'יבלד השליט הבלתי מעורער של אנרות'. הסיום הקנוני, לעומת זאת, מביא לניצחון של רולנד, כאשר ארצ'יבלד הופך לאבן על ידי אשף החצר של רולנד, תניר. אירוע זה מוזכר מאוחר יותר ב-Might and Magic VI: The Mandate of Heaven, כאשר ארצ'יבלד משוחרר מהכישוף. הוא ממשיך להיות NPC משמעותי ב-Might and Magic VII: For Blood and Honor.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרוב, Heroes of Might and Magic II הוא במידה רבה שיפוץ גרפי למשחק הראשון. המשחק מסוג אסטרטגיה וקרבות בתורות, בכך שהשחקן בונה את הממלכה שלו מהיסוד, מבטיח משאבים, מחזק ומגדיל את צבאותיו, ומגייס גנרלים טובים יותר, ולאחר מכן משתמש בנכסים האלה כדי למצוא ולהביס יריבים באמצעות לכידת הטירות שלהם והבסה הצבאות שלהם. מלבד המראה המעודכן, Heroes II הוסיפו תכונות חדשות רבות שיהפכו למרכיבים בסיסיים בזיכיון Heroes. הוסיפו את סיעות (class או קלאסים) ה-Necromancer וה-Wizard, והם צורפו לארבעת הסייעות המקוריות (אביר, ברברי, קוסמת ו-Warlock) מהמשחק הראשון.[2] שני הפלגים החדשים האלה מגיעים גם עם צבא של יצורים ועיירה שתואמים את התמחותם, והשישה מחולקים ל-3 פלגים "טובים" ו-3 "רעים".

כל גיבור עדיין שומר על מערכת 'המיומנות העיקרית' מ-Heroes I, אך כעת הוא יכול גם ללמוד מיומנויות משניות, מה שנותן לכל גיבור את היכולת להיות ייחודי יותר ככל שהוא צובר ניסיון. כל גיבור יכול להחזיק עד שמונה מיומנויות משניות שונות ולאחר שהשיג אותו, ניתן לפתח מיומנות מרמות בסיסיות לרמות מתקדם ומומחה. לדוגמה, מיומנות החוכמה מאפשרת לגיבור ללמוד לחשים ברמה 3 ומעלה, בעוד מיומנות הלוגיסטיקה מגבירה את יכולת התנועה של הגיבור על פני האדמה. בגיבורים I, לגיבורים הייתה יכולת מיוחדת אחת וקבועה בהתאם למעמד שלהם. מערכת הקסם עברה שיפוץ ב-Heroes II. המשחק משתמש במערכת נקודות קסם המאפשרת לשחקן לחלק את השימוש בכישוף לפי הצורך, בעוד שעלות הנקודות המשתנה של לחשים שונים שומרת על איזון. תכונה מרכזית נוספת שהוצגה ב-Heroes II היא היכולת לשדרג יחידות צבא מסוימות, להעניק להן סטטיסטיקה משופרת, ובמקרים מסוימים, יכולות מיוחדות.

על מנת לשחק, השחקנים מדריכים את הגיבורים שלהם ומבקשים מהם להילחם בגיבורים אחרים ובטירותיהם. לשחקן יש שליטה מלאה על הטירות, מה לבנות בהן, והאם לשדרג עיירה לטירה. ניתן לשדרג כל טירה רק פעם אחת בכל תור.

לבסוף, Heroes II הוסיפו מצב קמפיין ועלילה חדשים, שבו השחקן בוחר את הצד הטוב או הרע ומשחק סדרה של שלבים תוך שימוש בשלושת הפלגים של אותו צד. ניצחונות בשלבים מסוימים מעניקים לשחקן בונוסים מתמשכים הנמשכים לשלבים הבאים, והשחקן יכול לבחור בונוס התחלתי לפני תחילת כל שלב על סמך האסטרטגיה שהוא נוקט.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 1996, PC Gamer דיווח כי Heroes of Might and Magic II "מצליחים במיוחד במכירות, כאשר כל מוכרמזמין מחדש את המוצר."[1] המכירות המשולבות של סדרות Heroes of Might and Magic, כולל Heroes II, עלו על פני 500,000 עותקים עד אוקטובר 1997. מספר זה עלה ל-1.5 מיליון עותקים עד דצמבר 1999.[2]

Next Generation סקר את גרסת המקינטוש של המשחק, דירג אותה בשלושה כוכבים מתוך חמישה, והצהיר כי "מכיוון שמשחקי תפקידים מעטים ב-Mac, HM&MII, עם השילוב של אופי ורכיבי משחק דמויי Warcraft היא תוספת מבורכת."

Computer Gaming World כינה את Heroes II "משחק אסטרטגיה שהדהים את כולם עם האיכויות המפתיעות, הממכרות שלו וקלות השימוש המדהימה שלו" ומצא ש-Heroes II היה "הרבה יותר טוב מהגיבורים המקוריים של Might and Magic". מלבד שתי בעיות משחק - היעדר פונקציית המתנה, ואי יכולת לשלוט בגיבור שלך אם כל היחידות שלך מושבתות, המבקר מצא את המשחק "כמעט מושלם."[3]

דירוגים וביקורות
המבקר דירוג
Computer Gaming World 5/5
GameSpot 8.2/10[4]
Next Generation 3/5

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Heroes of Might and Magic II בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ PC Gamer's News Section, web.archive.org, ‏1996-12-23
  2. ^ 3DO Investor Relations, web.archive.org, ‏2001-04-25
  3. ^ CGW Museum - Galleries, www.cgwmuseum.org
  4. ^ Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars Review, GameSpot (באנגלית אמריקאית)