Knower

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Knower
מקום הקמה לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אינדיטרוניקה, אסיד ג'אז, ג'אז-פאנק,[1][2] avant-pop, דאבסטפ
www.knowermusic.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Knower (נכתב גם כ-‏KNOWER, בתרגום חופשי לעברית: ידען) הוא צמד מוזיקה אלקטרונית אמריקאי שזכה להצלחה בהוצאת מוזיקה באינטרנט. חברי הצמד הם לואיס קול וג'נביב ארטאדי. הלהקה המלאה שאיתה הם מופיעים בהופעות חיות היא להקה בסגנון ג'אז-פאנק הכוללת נגני סקסופון, בס וקלידים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס קול למד מוזיקה בלוס אנג'לס, קליפורניה, וסיים את התוכנית ללימודי ג'אז ב- USC Thornton בשנת 2009. בשנת 2006, הוא התחבר עם המוזיקאי ג'ק קונטי (חבר בצמד פומפלמוס). שניהם הלחינו והקליטו יחד מספר שירים שהועלו לערוץ היוטיוב של קונטי. קונטי הציע לקול להתחיל להוציא את המוזיקה שלו לאינטרנט.

ג'נביב ארטאדי למדה גם היא מוזיקה בלוס אנג'לס. היא קיבלה את התואר הראשון שלה בלימודי ג'אז מאוניברסיטת מדינת קליפורניה (CSU) נורת'רידג' ולמדה לתואר שני ב-CSU לונג ביץ'.

לואיס קול פגש את ג'נבייב ארטאדי דרך הסקסופוניסט תושב לוס אנג'לס רובי מרשל.

ב-2009, קול וארטאדי הקימו את הצמד שלהם. הם הוציאו את האלבום הראשון שלהם ב-2010. בנוסף, לכל אחד מהם יש קריירת סולו מוזיקלית, והם לעיתים קרובות משתפים פעולה בשירים עצמאיים אחד של השני.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2010, הלהקה התחילה להעלות את המוזיקה שלה ליוטיוב. הסרטון הראשון שלהם היה גרסת כיסוי של השיר 3 של בריטני ספירס. סרטון בולט נוסף של הצמד מהשנים המוקדמות היה השיר "Window Shop" (שבמקור הופיע באלבומו הראשון של לואיס קול), שהוצג בעמוד הראשי של יוטיוב. באותה שנה, הם הוציאו את אלבומם הראשון, "Louis Cole and Genevieve Artadi".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cronin, Cassandra. "Knower: What to know if you're not in the know (and their virtuosic set at the Hi Hat)". Buzzbands.la.
  2. ^ "Knower – Funk - Jazz Fusion". Northseajazz.com.