LNT (לטביה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
LNT לטביה
פרטי הערוץ
מדינה לטביה
סוג ערוץ פרטי
תאריך השקה 1996
בעלות Modern Times Group
שפה לטבית
אזור קליטה לטביה
www.lnt.lv

LNT (לטבית: Latvijas Neatkarijg Televijzija, בתרגום: הטלוויזיה העצמאית הלטבית) היא חברת טלוויזיה פרטית גדולה בלטביה, שנוסדה בשנת 1996. LNT משדרת סדרות טלוויזיה, חדשות, תוכניות בידור, משודרים 24 שעות ביממה בלטבית.

הערוץ היה ערוץ הטלוויזיה הנצפה ביותר בלטביה בשנת 2005 עם 21.1% נתח שוק, בעוד בשנת 2014 הוא מדורג במקום הרביעי עם 9.1% אחרי TV3 לטביה ואחרים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודמיו של LNT היו תחנת הטלוויזיה הפרטית הראשונה של לטביה - ערוץ החדשות NTV-5 שהושק ב-4 במאי 1992, וערוץ הטלוויזיה PICCA, אשר הושק ב-1994 בידי היזם אנדרייז. שתי החברות התמזגו לתוך LNT בסתיו 1996. התחנה החדשה מיקמה את עצמה כמתחרה של המונופול בלטביה הערוץ Latvijas Televīzija והכריזה על עצמה כעל "ערוץ ארצי ראשון, בידור משפחתי".

בתחילה, רוב התוכניות נרכשו מחברות תקשורת רוסיות, אך עד שנת 2002 דווח כי החברה ביצעה עסקאות עם חברות מערביות כגון Paramount, Warner Brothers ו-BBC.

ב-9 בינואר 2012 הוכרז כי הערוץ יירכש על ידי קבוצת המדיה Modern Times Group יחד עם ערוץ הטלוויזיה הרוסי TV5 וערוץ המוזיקה הטלוויזיוני (כיום ערוץ 2) תמורת סכום שלא פורסם. המהלך אושר מאוחר יותר על ידי מועצת התחרות של לטביה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]