TV3 (דנמרק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
TV3
סמל הערוץ
סמל הערוץ
פרטי הערוץ
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת  הממלכה המאוחדת
תאריך השקה 1987
בעלות Modern Times Group
אזור קליטה דנמרקדנמרק  דנמרק
http://www.tv3.dk/

TV3 הוא ערוץ טלוויזיה מסחרי שמשודר בדנמרק ומופעל בידי חברת Viasat שהיא חלק מהקבוצה השוודית Modern Times Group.

שלא כמו המתחרים שלו, DR ו-TV2, הוא אינו משודר מדנמרק אלא מבריטניה, ועל כן לא חלים עליו כללי הפרסום בדנמרק, כך שהוא יכול לקטוע תוכניות טלוויזיה לטובת הפסקות פרסומות. הערוץ מרבה לשדר הופעות בריטיות ואמריקאיות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

TV3 החל לשדר ב-31 בדצמבר 1987 כערוץ טלוויזיה סקנדינבי משותף, ובכך הפך לערוץ הלוויני הראשון שמכוון לקהל סקנדינבי. הערוץ נתן לסקנדינבים רבים אפשרות לצפות בערוץ בשפתם. ב-30 בספטמבר 1990 פוצל הערוץ לשלושה ערוצים, דני, נורווגי ושוודי.

ב-15 באפריל 1996 הוקם ערוץ TV3+ והפך במהרה לערוץ חזק כתוצאה מכך שהוא רכש את זכויות השידור לליגת העל. ב-23 במרץ 2009 הושק ערוץ טלוויזיה שלישי, TV3 Pulse בגלל ששני הערוצים איבדו צופים לערוצים אחרים.

הכנסות הערוץ הן בעיקר מפרסומות ותשלום של הצופים על הערוץ, אם כי בעבר הצהירו בערוץ כי ברצונם לשדר בטלוויזיה החינמית בדנמרק, באמצעות אנטנה. ההצהרה הזו מעולם לא התגשמה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]