TV3 (שוודיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
TV3 (שוודיה)
סמליל הערוץ
סמליל הערוץ
פרטי הערוץ
מדינה הממלכה המאוחדת
תאריך השקה 31 בדצמבר 1987
בעלות Modern Times Group
משרד ראשי פארק צ'יזוויק עריכת הנתון בוויקינתונים
אזור קליטה שוודיה
שיטת שידור SDTV
https://www.viafree.se/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

TV3 שוודיה הוא ערוץ טלוויזיה מסחרי בבעלות חברת Viasat, שנמצאת בבעלות Modern Times Group, קבוצת מדיה שוודית. הערוץ מיועד לקהל הצופים בשוודיה. הערוץ נוסד ב-31 בדצמבר 1987 כערוץ כלל סקנדינבי, אך במהרה נוצר ערוץ ייעודי לדנמרק, ובתחילת שנות ה-90 פוצל הערוץ לערוצים שוודי ונורווגי. בעת הקמת הערוץ היו קיימים רק שני ערוצי טלוויזיה שוודיים בבעלות ציבורית ששודרו באופן חופשי. כיום קיימים שישה ערוצים בשידור חופשי, אך לא TV3.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הבחירות הכלליות בשוודיה והקמתה של קואליציה מהצד הימני נצפה כי המונופול של הטלוויזיה הציבורית, SVT, על שידורים קרקעיים יישבר באמצעות הכנסת ערוץ TV3 למערך. אם זאת, הממשלה העדיפה הקמת ערוץ חדש, TV4, ו-TV3 לא נוסף לשידורים עד שהמערך הועבר לשידור דיגיטלי בשנים 2004-2007. הסיבה להחלטה לפיה הערוץ לא ישדר בטלוויזיה הקרקעית לא הוסברה מעולם על ידי המדינה, אם כי ההשערות באותה העת היו כי הערוץ תכנן לשדר מגטבורג במקום עיר הבירה סטוקהולם. ל-MTG ניתנו מספר פעמים רישיונות לשידור שידור קרקעיים אנלוגיים, אך הם נדחו לאחר הבחירות ב-1994, כאשר שבו הסוציאל-דמוקרטים לשלטון. עקב הדחיות הידרדרו נתוני הצפייה של הערוץ, הוא החל להפיק סדרות באיכויות ירודות והחל לשדר תוכניות יותר קצרות.

בשנת 2009 הערוץ החל לשדר את התוכנית "Svenska Hollywoodfruar" בה השתתפו מריה מונטזמי ואנה אנקה ועד מהרה התוכנית הפכה ללהיט הכי גדול של הערוץ עם מעל ל-מיליון צופים בכל ערב.

הערוץ היה אחד מהערוצים הראשונים ששודרו באמצעות הלווין אסטרה A1. במספר ערים בשוודיה הוא היה זמין באמצעות הכבלים. כיום הערוץ זמין דרך הלוויין (DVB-S2) באמצעות MTG. ב-Canal Digital, השידור הארצי (DVB-T2) והכבלים (אנלוגי, DVB-C). על אף היותו ערוץ עם הפסקות פרסומות בכל תוכנית, הערוץ נטול חדשות ושידורים חיים ואינו מפיק תוכן בעצמו. הערוץ זמין בתשלום נמוך מאוד, והוא לרוב כולל עמו עוד 15 ערוצי טלוויזיה שונים.

במקור שודרו בערוץ תוכניות תעודה וחדשות (במקור 20 דקות, לאחר מכן במשך 3 דקות בלבד), מציאות, משחקים, תוכניות בוקר לילדים ותוכן ממומן. בשנת 2016 הוא הפך לערוץ טלוויזיה העוסק בבידור בלבד, לאחר שהחליט להסיר את כל תוכניות האקטואליה השונות שלו. אחרי התפתחות התחרות, סרטים קנויים, סדרות (ובייחוד סדרות אמריקאיות) הן כל מה שמציע הערוץ בשידוריו. חלק מהתוכניות שרכש הערוץ הן משפחת סימפסון, NCIS, האומנת, עשבים שוטים, מכושפות והשם שלי הוא ארל. נכון ל-2014 עמדו נתוני הצפייה (רייטינג) הממוצעים של הערוץ על 7.2%.

לאחר שימוש ב-3 סמלילים המוקפים בעיגול מאז תחילת שידורי הערוץ, ב-7 בספטמבר 2009 שינה הערוץ לסמליל המורכב מהספרה 3 וממקף תחתיה. הגרסה המחודשת כוללת כמה התאמות במטרה ולמקד את קהל הצופים של הערוץ. כמו כן, מטרת השינויים הייתה להפוך את ערוצי MTG הכוללים גם את TV6 ו-TV8 לפופולריים יותר בקרב קבוצת הגיל 15-49.[1]

ספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ העביר בעבר אירועי ספורט מרכזיים. ביניהם:

סמלילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא TV3 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ משימה: עבור TV4, באתר SvD, ‏27.8.2009 (בשוודית)