TV 2 (דנמרק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
TV 2
Danish TV 2 logo.png
פרטי הערוץ
מדינה דנמרק
סוג רשת טלוויזיה
תאריך השקה 1 באוקטובר 1988
משרד ראשי אודנסה, דנמרק
אזור קליטה דנמרק, דרום שוודיה, צפון גרמניה, גרינלנד, איי פארו
http://tv2.dk/

TV 2 היא רשת טלוויזיה ציבורית דנית הממומנת מתשלום דמי מנוי. משרדיה הראשים של החברה נמצא באודנסה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ל-TV 2 יש 6 ערוצים, בהם TV 2 Zulu; TV 2 Chrlie וערוץ החדשות TV 2 News, המשדר 24 שעות ביממה, ופעיל מאז 1 בדצמבר 2006.

לחברה כ-1,000 עובדים, ומכירות בשווי 1.9 מיליארד כתר דני. הרשת היא חברה פעילה באיגוד השידור האירופי מאז 1990.

מאז הקמתו, ניתן היה לקלוט את שידורי הערוץ הראשי TV 2 גם מחוץ לדנמרק, בעיקר בדרום שוודיה, ובגבול עם גרמניה (שבו מיעוט דני חי), אולם החל מתאריך 11 בינואר 2012 ברשת החליטו לקודד את שידורי הרשת. משמעות הדבר היא קושי רב עבור הצופים בגרמניה ובשוודיה, כיוון שהם זקוקים כתובת דנית למען כרטיס פענוח. עם זאת, ברשת הבהירו כי הם שואפים לפתור את הבעיה הזו כיוון שהערוץ שבסיסו בדנמרק נחשב לערוץ מסורתי ששידוריו נקלטים גם מחוץ לדנמרק.

ציר זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 30 במאי 1986 - הפרלמנט הדני מחליט להקים רשת טלוויזיה שנייה על מנת לשבור את המונופול של DR, תאגיד השידור הדני, שלו מונופול על התקשורת בטלוויזיה עם 2 תחנות טלוויזיה ציבוריות.
  • 1 באוקטובר 1988 - TV 2 עולה לאוויר.
  • 1 בדצמבר 1994 - TV 2 מציג את לוח השידורים שלו לחג המולד. זהו לוח השידורים לחג המולד הפופולרי, והדבר הופך למסורת, כאשר בכל חג מולד לוח השידורים של הרשת הוא הפופולרי ביותר.
  • 2 בדצמבר 1996 - בפעם הראשונה, הרשת מתחילה לשדר בבוקר.
  • 14 באוקטובר 1998 - מוצג האתר של הרשת, כיום אחד מהאתרים הפופולריים ביותר ברחבי המדינה.
  • 15 באוקטובר 2000 - מושק הערוץ השני של הרשת, TV2 Zulu, עם האתר החדש שלו, המטרה בהקמת הערוץ היא לשמור ולהגדיל את הצפייה של הצופים הצעירים. הערוץ היה בתשלום חלקי עבור כל צופה.
  • 17 בדצמבר 2003 - למען ההפרטה, הוקמה TV 2 DANMARK A/S. הרישיון לערוץ הראשי, TV 2, מופסק ב-30 ביוני 2004.
  • 1 באוקטובר 2004 - TV 2 משיקה את הערוץ השלישי שלה, TV 2 Chrlie. הערוץ מיועד בעיקר לצופים מעל גיל 50 והמטרה היא לתת חלופה לערוצים הקיימים עבור הצופים המבוגרים.
  • 28 באוקטובר 2004 - הממשלה מציעה למכירה את TV 2 DANMARK A/S. המדינה מתכננת למכור בין 51-60 אחוז ממניות החברה ותמשיך להיות בעלת מניות מיעוט לאחר ההפרטה.
  • דצמבר 2004 - TV 2 ו-Nordisk Film משיקים במשותף את הערוץ TV 2 Sputnik.
  • 8 באפריל 2005 - הממשלה מודיעה כי הפרטת הרשת נדחית לתקופה לא מוגבלת. הסיבה לדחייה היא ההמתנה להחלטה של האיחוד האירופי.
  • 1 בנובמבר 2005 - TV 2 Film מושק כערוץ הטלוויזיה הרביעי של הרשת ומשדר סרטים 24 שעות ביממה בכל ימות השנה.
  • 1 בדצמבר 2006 - לאחר חצי שנה של מאמצים, מושק ערוץ החדשות TV 2 News.
  • 1 בפברואר 2007 - לאחר הזכייה במכרז באוגוסט 2006, TV 2 Radio עולה לאוויר עם הסלוגן "תן לי לבדר אותך".
  • 11 באפריל 2007 - ערוץ הספורט החדש, TV 2 Sport עולה לאוויר.
  • אוקטובר 2007 - TV 2 רוכשת נתח מ-Momondo.com, ויחד עמו משיקה מנוע חיפוש לטיסות, מלונות והצעות לנסיעות בכל רחבי העולם.
  • 28 באפריל 2008 - מועצת המנהלים מאמצת תוכנית התייעלות ומשמעותה פיטורי 136 עובדים והפחתה בהשקעה ברדיו.
  • 5 באוגוסט 2008 - האיחוד האירופי מודה כי TV 2 נמצאת בקשיי נזילות חריפים ולא יכולה לקבל הלוואות מבנקים, אם כי היא יכול להסתייע בהלוואה מהמדינה על מנת להבטיח את המשך קיום התחנה. במקביל, מתבצעת עבודה על תוכנית ארגון מחדש של הרשת.
  • 9 בינואר 2009 - לאחר כמה חודשים של בדיקת עתיד הרשת, מוחלט באמצעות הסכם פוליטי רחב, כי יתאפשר לרשת לגבות דמי מנוי החל מ-2012. ההסכם ממתין לאישור האיחוד האירופי.
  • 1 בנובמבר 2009 - מופסקים השידורים האנלוגיים בדנמרק, שמבוצעים ללא בעיות משמעותיות.

מנויים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מ-1 בנובמבר 2009 כל שידורי הטלוויזיה הדנית הפכו לדיגיטליים עם תקן DVB-T. באותו הזמן, החליטו ברשת שלא להצפין את הערוץ הראשי שלהם, אך TV 2 ZULU, TV 2 CHARLIE, TV 2 FRI, TV 2 NEWS ו-TV 2 SPORT הם ערוצים שניתנים לצפייה דרך תשלום דמי מנוי בלבד.

על אף ששידורי TV 2 שודרו בחינם, גם הערוץ הראשי הפך לערוץ בתשלום, תמורת תשלום של 12.5 קרונות דניות מדי חודש, יחד עם רכישה או השכרה של כרטיס פענוח.

בדרום שוודיה וצפון גרמניה, שם מתגוררים דנים, היווה הדבר קושי משמעותי בקליטת הערוצים, כיוון שהמנויים צריכים לכתוב לכתובת דואר דנית על מנת להזמין כרטיס מפענח.

רשתות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסוק ערוץ TV 2 News
  • TV 2 Zulu - החלה לשדר ב-15 באוקטובר 2000 כערוץ השני של TV 2, שקהל היעד שלה הוא בני 15-40. ניתן לצפות בערוץ באמצעות תשלום דמי מנוי יחד עם התשלום לספק הטלוויזיה כמו כן ניתן לצפות בערוץ באמצעות Play2.
  • TV 2 Charlie - החלה לשדר ב-1 באוקטובר 2004, והיא מיועדת לקהל מבוגר. ניתן לצפות בערוץ באמצעות תשלום דמי מנוי יחד עם התשלום לספק הטלוויזיה כמו כן ניתן לצפות בערוץ באמצעות Play2.
  • TV 2 News - החלה לשדר ב-1 בדצמבר 2006. בערוץ משודרות חדשות ותוכניות אקטואליה 24 שעות ביממה. ניתן לצפות בערוץ באמצעות תשלום דמי מנוי יחד עם התשלום לספק הטלוויזיה כמו כן ניתן לצפות בערוץ באמצעות Play2.
  • TV 2 Sport 1 - ב-21 בדצמבר 2006 הודיעו TV 2 ו-Modern Times Group על השקת ערוץ ספורט משותף, שהחל לשדר ב-11 באפריל 2007 בשעה 13:30. ערוץ ה-HD המקביל, TV 2 SPORT HD החל לשדר ב-2 בינואר 2008. מאוחר יותר השתלטה Modern Times Group על הערוץ, שהפך ל-TV3 Sport 1 ב-7 בינואר 2013.
  • TV 2 HD - החלה לשדר בינואר 2012. משדרת תוכניות זהות לאלו המשודרות בערוץ הראשי של TV 2, אך בגרסת HD.
  • TV 2 Fri - החלה לשדר ב-5 במאי 2013. זהו ערוץ סגנון החיים של TV 2. בערוץ משודרות תוכניות אוכל, טבע ובסגנון "עשה זאת בעצמך".[1]
  • TV 2 Sport - החלה לשדר ב-9 בינואר 2015. בניגוד לערוץ הספורט הישן, ששייך ל-MTG, הערוץ הזה נמצא בבעלות מלאה של TV 2.[2]
  • TV 2 BUSINESS - החלה לשדר ב-17 במאי 2016 וקהל היעד שלה הוא בעיקר אנשי עסקים. עם זאת, הערוץ נסגר לאחר 7 חודשים.

תחנות אזוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

TV2 regions.png
תחנת טלוויזיה אזור שידור
TV Syd דרום יוטלנד כולל דרום שלזוויג
TV 2/Fyn פין
TV 2/Øst מערב שלן
TV 2/Nord צפון יוטלנד, גרינלנד ואיי פארו
TV 2/Lorry צפון שלן וקופנהגן
TV/Midt-Vest מרכז ומערב יוטלנד
TV 2/Østjylland מזרח יוטלנד
TV 2/Bornholm בורנהולם

תוכניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בימי חול, שידורי TV 2 מתחילים עם Go'morgen Danmark (מילולית: בוקר טוב דנמרק), תוכנית הבוקר היחידה בדנמרק המשודרת בבוקר בסגנון תוכנית אירוח.

אחר הצוהריים מורכבים שידורי הערוץ בעיקר מסדרות דרמה אמריקאיות ומסיטקומים. התחנות האזוריות משדרות מבזקים בשעות אלו ובשעות הערב, כמו גם שידור מהדורה ארוכה יותר בשעה 19.30.

מרבית שידורי החדשות הארציים העיקריים של TV 2 שודרו בשעות 19.00 ו-22.00, אם כי במשך השעות נוספו מבזקים בשעות 12.00, 14.00, 16.00 ו-18.00.

רוב שידורי הערוץ לא הופקו בדנמרק, כמו גם ראיונות שנערכו במקור בשפה זרה (למשל חדשות ותוכניות בענייני היום) שמוצגים בשפה המקורית שלהם עם תרגום דני. היוצאת מן הכלל הוא סדרה מונפשת לילדים ששפתה היא דנית.

מימון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינה היסטורית, TV 2 מומנה בידי תשלום אגרת טלוויזיה ופרסום. עם זאת, בעוד ערוצים אזוריים עדיין משתמשים חלקית במימון זה, מימון הערוץ הראשי מאגרת הטלוויזיה הסתיים ביולי 2004.

מדובר בסוג של מימון כפול, כאשר יחד עם סיוע כספי משמעותי מהמדינה, ופרסומות, שנמצא בבדיקת האיחוד האירופי בהאשמה כי מימון כפול מהווה סיוע ממשלתי לא חוקי.

ניסיונות להפריט[עריכת קוד מקור | עריכה]

TV 2 היא עודנה חברה בבעלות המדינה, על אף שנעשו ניסיונות להפריטה. ממשלת אנדרס פוג ראסמוסן הבטיחה בשנת 2001 כי תעשה זאת, אך לא הצליחה למצוא קונה שיענה על כל התנאים שנדרשו. בשנת 2004 נעשה ניסיון לשוב ולמכור את החברה, אך ללא הצלחה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

על TV 2 נמתחת ביקורת לעיתים קרובות על היותה מאוזנת פחות בתחום החדשות מאשר DR, על אף שחוקרים מאוניברסיטת דרום דנמרק חקרו ומצאו כי אין הבדל שיטתי בנימה ובדרך הסיקור של פוליטיקאים מסוימים.[3]

כמו כן נמתחה עליה ביקורת על שידור מידע כוזב על מה שנקרא:

  • כנופיית טריפל A בשנת 2005
  • על גלולת היסמין בשנת 2007
  • כאשר תוכנית הבוקר Go'morgen Danmark איבדה את אמינותה כאשר ניסתה להוכיח שהמידע בוויקיפדיה אינו אמין בשנת 2009.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא TV 2 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "TV 2 Fri har valgt lokation for Fri huset". DIGITALT.TV (בדנית). 21 בדצמבר 2012. בדיקה אחרונה ב-4 בינואר 2018. 
  2. ^ "Spørgsmål og svar omkring TV 2's nye sportskanal". DIGITALT.TV (בדנית). 20 בדצמבר 2014. בדיקה אחרונה ב-4 בינואר 2018. 
  3. ^ אמנות האיזון: סיקור הבחירות לפרלמנט בחדשות DR ו-TV 2, בשנים 1994-2007