Team Win Recovery Project

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Team Win Recovery Project
גרסה אחרונה 3.7.0 (10 באוקטובר 2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסת בטא 3.3.1-0
ב־22 במאי 2019
נכתבה בשפות C++
סוג רישיון הרישיון הציבורי הכללי של גנו עריכת הנתון בוויקינתונים
קוד מקור https://github.com/Teamwin/android_bootable_recovery עריכת הנתון בוויקינתונים
Android

twrp.me
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Team Win Recovery Project (ראשי תיבות: TWRP, תרגום מילולי: קבוצה מנצחת - פרויקט שחזור), הוא פרויקט קוד פתוח להתקנת אימג' שחזור עבור מכשירים מבוססי אנדרואיד.

האפליקציה מספקת ממשק משתמש להתקנת קושחה של צד שלישי ולגיבוי המערכת הנוכחית, פונקציות שאינן נתמכות על ידי אימג' שחזור מסחרי. לפיכך, היא מותקנת לעיתים קרובות כאשר מבצעים רוט למכשירי אנדרואיד, אך אין צורך ברוט לפני ההתקנה. לאחר הורדת אימג' שחזור שתואם את הדגם הספציפי של המכשיר וטעינתו באמצעות האפליקציה, ניתן להיכנס למצב שחזור באמצעות שילוב כפתורים ספציפי למכשיר ולטעון מערכת הפעלה חלופית מקובץ במחשב. לשם המחשה, ניתן להתקין ב-LG G2 בגרסת אנדרואיד 4.4 את מערכת ההפעלה LineageOS 18.1 המבוססת על אנדרואיד 11.[1]

פונקציות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיטה העיקרית להתקנת רום (flashing) במכשיר אנדרואיד היא על ידי הורדה של גרסה שהוכנה ספציפית לדגם המכשיר, ואז שימוש בכלי כגון fastboot או Odin. חלק מהרומים המותאמים באים עם TWRP כאימג' שחזור ברירת מחדל.

TWRP מעניק למשתמשים אפשרות לגבות את המכשיר שלהם באופן מלא (כולל מנהל אתחול, נתוני מערכת, אפליקציות פרטיות וכולי) לחזור אליו בכל עת ומנהל קבצים מובנה למחיקת קבצים שעלולים לגרום לבעיות במכשיר או להוספת קבצים כדי לתקן בעיות.

נכון ל-2019, TWRP תמכה בהתקנה של רומים מותאמים (גרסאות מותאמות של מערכות הפעלה כגון LineageOS או גרסת אנדרואיד עדכנית), קרנלים, תוספים ומגוון מודים נוספים.

נתמכים גם איפוס, גיבוי, שחזור והתקנה של מחיצות שונות, כגון מחיצות מערכת, אתחול, נתוני משתמש, מטמון וזיכרון פנימי. TWRP כולל העברת קבצים באמצעות MTP, כמו גם מנהל קבצים בסיסי, ואמולטור מסוף.

קיימות הפצות נוספות הבנויות על בסיס הקוד הפתוח של TWRP.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Team Win Recovery Project בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]