משתמש:John Vandenberg/test

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

עזי איזביצקי, רואה חשבון וכלכלן, היה שותף במשרדי רואי החשבון בבלי מילנר ושות' וליובושיץ קסירר. שני משרדים שנחשבו למובילים בישראל. כמו כן היה מורה בכיר לחשבונאות ניהולית בבית הספר למנהל עסקים של המכללה למנהל.

איזביצקי כתב ספרים בחשבונאות פיננסית ובחשבונאות ניהולית. לאחר פרישתו לגמלאות המשיך איזביצקי לרכז את תחום המחשוב בוועדה להסמכת חשבונאיים בכירים .בשנת 2013 מונה ליושב ראש (ראשון) של הוועדה לגמלאים של לשכת רואי חשבון בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עזי איזביצקי נולד בשנת 1937 בתל אביב. לאחר שהשלים את לימודיו בבית הספר היסודי "מוריה" ותיכון דתי "בילו". למד באוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 1959 לתואר ראשון במדעי החברה (כלכלה וסטטיסטיקה) ומנהל עסקים (לתעודה). בשנת 1972 עמד בהצלחה, כאוטודידקט, בבחינות המועצה לראיית חשבון ובשנת 1974 קיבל את הרישיון לעסוק במקצוע. בשנת 1960 החל לעבוד ככלכלן בעיריית תל אביב ואחרי כן כמרכז תקציב הפתוח .ב-1968 מונה למרכז היחידה לתכנון כלכלי של העירייה. לאחר התמחות, הצטרף איזביצקי ,ב-1976 ,למשרד רואי החשבון בבלי מילנר ושות'. בשנת 1984 צורף איזביצקי כשותף למשרד. איזביצקי ריכז את הביקורת בחברות מקבוצת בנק לאומי ובנוסף לכך הוא ריכז, בתקופות מסוימות, את שירות הייעוץ למנהלים ואת מחלקת המחשוב. לאחר מיזוג משרד בבלי עם משרד לובושיץ קסירר המשיך איזביצקי, כשותף, לרכז את הביקורת על חברות בת של בנק לאומי לישראל. בשנת 2002 פרש לגמלאות. איזביצקי היה מורה בכיר לחשבונאות ניהולית (תמחיר, תקציב ובקרה) בבית הספר למנהל עסקים של המכללה למנהל בשנים (1973-1994).

בשנת 1979 היה איזביצקי ממייסדי איגוד מבקרי ענ"א בישראל ובשנת 1990 שימש כסגן נשיא האגוד .כמו כן איזביצקי היה חבר במספר וועדות של לשכת רואי חשבון בישראל כגון: הוועדה לנוהלי בקורת במערכות ממוחשבות והוועדה לתקני בקורת ונהלי בקורת בבנקים. מתחילת שנות ה-80 ועד למחצית שנת 2013 איזביצקי ריכז את תחום המחשוב בוועדה להסמכת חשבונאים בכירים (הסיווג הגבוה ביותר במקצוע הנהלת החשבונות). ביולי 2013 איזביצקי מונה ליושב ראש (ראשון) של וועדת הגמלאים של לשכת רואי חשבון בישראל (איזביצקי הוא ממייסדי מועדון הגמלאים)

בתפקידו האחרון בצבא היה קצין מקצועי (בתקן סרן) ברמ"ט מת"ב של חיל האוויר.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מבוא ליסודות התמחיר, הוצאת עיריית תל אביב, 1963
  • מבוא לתמחיר, הוצאת יבנה, 1970,1972
  • מבוא לחשבונאות פיננסית[1150 עמודים], הוצאת יבנה, 1972 ,1985
  • חשבונאות פיננסית (1900 עמודים), הוצאת בורסי, 2002.

הספרים "מבוא לחשבונאות פיננסית" ו"חשבונאות פיננסית" זכו במדליות לשכת רואי החשבון. כל ספריו הוכנסו לסילבוסים של מוסדות להשכלה גבוהה וסייעו לרואי חשבון בעבודתם השוטפת. בנוסף פורסמו חוברות תרגילים במקצועות החשבונאות הניהולית בהוצאת המכללה למנהל.