אנחנו (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנחנו
Us
בימוי ג'ורדן פיל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ורדן פיל
ג'ייסון בלאם
שון מקיטריק
איאן קופר
תסריט ג'ורדן פיל עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ניקולס מונסור
שחקנים ראשיים לופיטה ניונגו
וינסטון דיוק
אליזבת מוס
טים הידקר
יאיא עבדול-מאטין השני
אנה דיופ
מוזיקה מייקל אייבלס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מייק גילאקיס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה בלאמהאוס הפקות
Monkeypaw Productions
QC Entertainment
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 במרץ 2019 (SXSW)
ישראלישראל 21 במרץ 2019
ארצות הבריתארצות הברית 22 במרץ 2019
משך הקרנה 116 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה
מותחן
תקציב 20 מיליון דולר[1]
הכנסות 255.2 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו untitledjordanpeele
www.usmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנחנואנגלית: Us) הוא סרט אימה אמריקאי שנכתב, הופק ובוים על ידי הקולנוען ג'ורדן פיל.[2] בסרט מככבים לופיטה ניונגו, וינסטון דיוק, אליזבת מוס, טים הידקר, יאיא עבדול-מאטין השני ואנה דיופ בתפקידים ראשיים.

הסרט יצא לראשונה ב-8 במרץ 2019 בפסטיבל SXSW. בישראל, הסרט יצא לאקרנים ב-21 במרץ 2019 ויום למחרת בבכורה עולמית.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1986, אדלייד תומאס הצעירה יוצאת לחופשה עם הוריה בסנטה קרוז. על החוף, אדלייד נכנסת לתוך בית שעשועים, שם היא פוגשת כפילה של עצמה במבוך המראות. מאוחר יותר, אדלייד שבה לחיק הוריה, אם כי החוויה הטראומתית במבוך המראות משאירה בה את חותמה.

בהווה, אדלייד שבה לבית הקיץ של משפחתה בסנטה קרוז יחד עם בעלה, גייב וילסון, וילדיהם, זורה וג'ייסון. אדלייד, שזוכרת את החוויה הטראומתית מילדותה, חוששת מהנסיעה. גייב, שלהוט להרשים את חבריהם, הזוג ג'וש וקיטי טיילר, קונה סירה ומבטל את דאגותיה של אדלייד. על החוף, ג'ייסון רואה גבר בסרבל אדום עומד לבדו כשדם נוטף מידיו, ולא מספר על כך למשפחתו.

באותו לילה, קבוצה משונה בת ארבע נפשות מופיעה, תוקפת את משפחת וילסון ופורצת לביתם. המשפחה מבינה שארבעת הפורצים הם למעשה כפיליהם, בראשותה של רד, כפילתה של אדלייד. כל אחד מהכפילים לובש סרבל זהה לסרבל שלבש האיש על החוף, ואילו כפילו של ג'ייסון, פלוטו, חובש מסכה לבנה. רד, הכפילה היחידה שמדברת, מספרת למשפחת וילסון סיפור על ילדה שחיה חיים מאושרים בזמן שהצל שלה סבל.

אז, המשפחה מופרדת על ידי ניגודים שלהם: רד גורמת לאדלייד לאזוק את עצמה לשולחן, זורה נרדפת על ידי יומבראה, גייב נגרר על סיפון הסירה על ידי אברהם, וג'ייסון נשלח "לשחק" עם פלוטו בארון. בזמן שהיא רודפת אחרי זורה, יומבראה דוקרת שכן סקרן בעזרת מספריים; מה שמאפשר לזורה לברוח. גייב מצליח להרוג את אברהם בעזרת מנוע הסירה, וג'ייסון מגלה שפלוטו מחקה את תנועותיו ומסיח את דעתו באמצעות טריק קסם ולאחר מכן נועל את פלוטו בארון. רד נמשכת לקריאותיו של פלוטו, ומאפשרת לאדלייד להשתחרר. המשפחה מתארגנת מחדש ובורחת בסירה של גייב.

בינתיים, משפחת טיילר נרצחת על ידי כפיליהם. משפחת וילסון מגיעה והורגת את הכפילים ולאחר מכן מדליקה את החדשות וצופה בחדשה שעוסקת במיליוני כפילים שביצעו מעשי רצח נגד כפיליהם ברחבי ארצות הברית. לאחר מכן, הכפילים מצטרפים יחדיו ויוצרים שרשרת אנושית מאסיבית, שהשדרנים משערים שהיא צורה של מחאה.

לאחר מכן, משפחת וילסון מנסה להסתלק מהאזור באמצעות הרכב של משפחת טיילר, אך הם מותקפים על ידי יומבראה, אותה הם הורגים באמצעות העפתה לעבר עץ סמוך. כאשר הבוקר מפציע, משפחת וילסון שבה לטיילת של סנטה קרוז, שם הם מוצאים את המכונית הנטושה שלהם עולה באש. פלוטו ממלכד את משפחת וילסון על ידי הדלקת שביל בנזין עד למכוניתם של משפחת טיילר, אבל ג'ייסון, שנזכר שפלוטו מחקה את תנועותיו, מפתה את פלוטו להיכנס אל תוך המכונית הבוערת והוא נהרג. רד חוזרת וחוטפת את ג'ייסון.

בזמן שזורה וגייב מתאוששים באמבולנס נטוש, אדלייד חוזרת לטיילת ועוברת דרך מנהרה סודית במבוך המראות אל מתקן תת-קרקעי סודי מלא בארנבות, שם אדלייד מוצאת את רד. רד מספרת לה שהכפילים נוצרו על ידי ממשלת ארצות הברית בניסיון לשלוט בציבור, אך הניסוי נכשל והכפילים ננטשו במתקן. במשך דורות הם נלכדו מתחת לפני השטח ולא עשו דבר מלבד לחקות את מעשיהם של כפיליהם שעל פני הקרקע עד שרד ריכזה אותם וארגנה מבצע בריחה. השתיים נאבקות עד שאדלייד מצליחה להרוג את רד ולחלץ את ג'ייסון.

כאשר המשפחה עוזבת את העיר, אדלייד חווה פלאשבק של הלילה הראשון שבו היא פגשה לראשונה את רד בבית השעשועים ומבינה שהיא למעשה רד, ושהיא לקחה את מקומה של אדלייד בעולם האמיתי; ג'ייסון מתבונן בה בדאגה והיא בתגובה מחייכת אליו חיוך מצמרר לפני שהוא מכסה את פניו במסכה שלו. ככל שהמשפחה נוסעת, מסוקים החגים באוויר סוקרים את הכפילים שמשלבים ידיים ברחבי ארצות הברית.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לופיטה ניונגו - אדלייד וילסון, אם משפחת וילסון, אשתו של גייב ואמם של ג'ייסון וזורה.
    • ניונגו מגלמת גם את רד, כפילתה של אדלייד ומנהיגת הכפילים.
    • מדיסון קורי - אדלייד ורד בצעירותן
  • וינסטון דיוק - גייב וילסון, אב משפחת וילסון, בעלה של אדלייד ואביהם של ג'ייסון וזורה.
    • דיוק מגלם גם את אברהם, כפילו של גייב.
  • שהאדי רייט ג'וזף - זורה וילסון, בתם המתבגרת של אדלייד וגייב ואחותו הבכורה של ג'ייסון.
    • רייט-ג'וזף מגלמת גם את יומבראה, כפילתה של זורה.
  • אוון אלכס - ג'ייסון וילסון, בנם של אדלייד וגייב ואחיה הצעיר של זורה.
    • אלכס מגלם גם את פלוטו, כפילו של ג'ייסון, שאוהב לשחק עם אש וסובל מעיוותים בחלקי הגוף.
  • אליזבת מוס - קיטי טיילר, חברת משפחה של הזוג וילסון, אשתו של ג'וש ואמן של גוון ומגי.
    • מוס מגלמת גם את דליה, כפילתה של קיטי.
  • טים הידקר - ג'וש טיילר, חבר משפחה של הזוג וילסון, בעלה של קיטי ואביהן של גוון ומגי.
    • הידקר מגלם גם את טקס, כפילו של ג'וש.
  • יאיא עבדול-מאטין השני - ראסל תומאס, אביה של אדלייד.
    • עבדול-מרטין השני מגלם גם את ווילנד, כפילו של ראסל.
  • אנה דיופ - ראיין תומאס, אמה של אדלייד.
    • דיופ מגלמת גם את אירתה, כפילתה של ראיין ומנהיגת הכפילים לשעבר.
  • קאלי ונואל שלדון - גוון ומגי טיילר, בנותיהן התאומות של הזוג טיילר.
    • התאומות שלדון מגלמות גם את לו וניקס, כפילותיהן של גוון ומגי.
  • דיוק ניקולסון - דני ג'ונסון, שוטר במשטרת סנטה קרוז.
    • ניקולסון מגלם גם את טוני, כפילו של דני.
  • קארה הייוורד - ננסי
    • הייוורד מגלמת גם את סיד, כפילתה של ננסי.
  • נתן הרינגטון - גלן
    • הרינגטון מגלם גם את ג'ק, כפילו של גלן.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2018, הבמאי והיוצר ג'ורדן פיל הצהיר בראיון כי הוא כותב סרט שהוא יביים ושיצולם עבור אולפני סרטי יוניברסל בהמשך השנה.[3] במאי 2018, נודע שהסרט יישא את השם אנחנו (Us)[4] ושלופיטה ניונגו, וינסטון דיוק, ואליזבת מוס יככבו בו.[5] ביולי 2018, טים הידקר, יאיא עבדול-מאטין השני ואנה דיופ הצטרפו לצוות השחקנים הראשי.[6][7] בנוסף, עם תחילת ההפקה, שאר חברי הצוות הוכרזו. בספטמבר 2018, דיוק ניקולסון, נכדו של ג'ק ניקולסון, הצטרף לצוות השחקנים בהופעת הבכורה שלו בקולנוע.[8]

רוב הסרט צולם בלוס אנג'לס. שלב הצילומים החל ב-30 ביולי 2018 בעיר סנטה קרוז קליפורניה, והסתיים ב-8 באוקטובר באותה שנה.[9][10] אתרי הצילום העיקריים כללו בין היתר את פארק השעשועים שבטיילת חוף סנטה קרוז (אנ')[11] הכולל מתקנים בסגנון וינטג', בית בפסדינה ששימש כבית הנופש של משפחת וילסון, ואגם גרגורי (אנ') שבהרי סן ברנרדינו.[12]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, הסרט היה עתיד לצאת לאקרנים ב-15 במרץ 2019.[13] עם זאת, הסרט עלה לאקרנים לראשונה בפסטיבל SXSW ב-8 במרץ 2019 ואילו בכורתו העולמית נדחתה ל-22 במרץ 2019. בישראל, הסרט עלה לאקרנים ב-21 במרץ.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטריילר הרשמי של הסרט עלה לרשת ב-25 בדצמבר 2018.[14]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנחנו בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Film and Television Tax Credit Program Program 2.0 (PDF) (Report). California Film Commission. p. 4. Retrieved October 4, 2018.
  2. ^ "'Us' Trailer: First Look At A Family's Holiday Hell In Jordan Peele's Creepy Social Thriller". Deadline. Retrieved December 25, 2018.
  3. ^ "Jordan Peele Reveals Plans to Shoot Next Movie Later This Year". The Hollywood Reporter. Retrieved July 31, 2018.
  4. ^ Kroll, Justin (May 8, 2018). "Jordan Peele Reveals Title of Next Film; Lupita Nyong'o, Elisabeth Moss Eyed to Star (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved July 30,2018.
  5. ^ Borys Kit & Mia Galuppo (May 8, 2018). "Winston Duke, Lupita Nyong'o, Elisabeth Moss Circling New Jordan Peele Movie 'Us' (Exclusive)". Hollywood Reporter. Retrieved May 16, 2018.
  6. ^ D'Alessandro, Anthony (July 11, 2018). "Jordan Peele Social Horror Thriller 'Us' Adds Tim Heidecker". Deadline Hollywood. Retrieved July 30,2018.
  7. ^ N'Duka, Amanda (July 19, 2018). "Jordan Peele's 'Us' Adds Yahya Abdul-Mateen II And Anna Diop To Cast". Deadline Hollywood. Retrieved July 30, 2018.
  8. ^ Kroll, Justin (September 14, 2018). "Jack Nicholson's Grandson to Make Acting Debut in Jordan Peele's 'Us' (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved September 15, 2018.
  9. ^ D'Alessandro, Anthony (July 30, 2018). "Jordan Peele's 'Us' Starts Production, Rounds Out Cast". Deadline Hollywood. Retrieved July 30, 2018.
  10. ^ "Where Jordan Peele's Us (2019) Filmed". LokaGraph. Retrieved April 6, 2020
  11. ^ Ingalls, Elaine. (March 17, 2019). "Santa Cruz Beach Boardwalk featured in Jordan Peele’s film ‘Us’". Santa Cruz Sentinel. Retrieved April 6, 2020
  12. ^ Moon, Ra (March 20, 2019). "Where was Us" filmed? - Filming locations of Jordan Peele's terror movie". Filming Locations. Retrieved April 6, 2020
  13. ^ McClintock, Pamela (May 22, 2017). "Jordan Peele's Next Film Lands Spring 2019 Release Date". The Hollywood Reporter. Retrieved August 13,2018.
  14. ^ "Us - Official Trailer (HD)". www.youtube.com. YouTube. Retrieved 25 December 2018.