בית השעווה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית השעווה
House of Wax
בימוי ז'אומה קולייט-סרה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט זמקיס, ג'ואל סילבר, סוזן דאוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט צ'ארלס בלדן
צ'אד האייס
קרי האייס
עריכה ג'ואל נגרון
שחקנים ראשיים אלישה קאת'ברט
צ'אד מייקל מוריי
בריאן ואן הולט
פריס הילטון
ג'ארד פדלקי
מוזיקה ג'ון אוטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סטיבן פ. וינדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Village Roadshow Pictures
Dark Castle Entertainment
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 6 במאי 2005
ישראלישראל 2 ביוני 2005
משך הקרנה 105 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט סלאשר, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב [2]$40,000,000
הכנסות [2]$68,766,121
הכנסות באתר מוג'ו houseofwax
https://www.warnerbros.com/house-wax-2005 האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית השעווהאנגלית: House of Wax) הוא סרט אימה אמריקאי משנת 2005 שבוים על ידי ז'אומה קולייט-סרה. הסרט הוא רימייק רופף על סרט בעל אותו שם משנת 1988 שהיה רימייק לסרט שיצא ב-1953 אשר הוא עצמו רימייק של סרט משנת 1933, "מסתורין במוזיאון השעווה".[3] הסרט עלה לאקרנים לבתי הקולנוע ב-6 במאי 2005.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרלי ובן זוגה וייד יוצאים לדרך עם קבוצת חברים במטרה להגיע למשחק אליפות פוטבול מקומי; לשניים מצטרפים חברתה הטובה של קרלי - פייג', בן זוגה של פייג' - בלייק, אחיה התאום והבעייתי של קרלי - ניק, חברו הטוב - דלטון ובת זוגו - ג'ניפר (מופיעה רק בגרסת ה-DVD של הסרט). בשעת לילה החבורה מחליטה לעצור ולהקים מחנה בצד הדרך, באמצע יער שומם, שם הם פוגשים תושב מקומי מסתורי. בבוא הבוקר לא מצליח וייד להתניע את מכוניתו, ובזמן שהשאר ממשיכים בדרכם למשחק, וייד וקרלי עושים את דרכם לעיירה הסמוכה על מנת לתקן את המכונית. הם מגיעים לעיירה קטנה בשם אמברוז ומוצאים אותה נטושה לחלוטין, מלבד אתר תיירות אחד ויחיד - "מוזיאון בית השעווה". מהר מאוד הם מגלים מדוע פסלי השעווה נראים כל כך אמיתיים, וכי שני אחים רוצחים מעוניינים להפוך אותם למוצג הבא במוזיאון.

מנקודת זמן זו והלאה הצעירים בורחים מרוצחיהם אשר לוכדים אותם בהדרגה. ראשית ג'ניפר נרצחת בכך שהרוצח מכה את ראשה דרך השמשה של המכונית (רק בגרסת ה-DVD). לאחר מכן וייד נרצח בכך שכולו צופה בשעווה. דאלטון נרצח כאשר ראשו נערף על ידי שני פגיונות. בלייק שוסף בגרון ובסוף פייג' משופדת במצח על ידי מוט ברזל. קרלי וניק הם היחידים שניצלו. סצנת הסיום מתרחשת במוזיאון, ובשיאה קרלי וניק הורגים את שני הרוצחים, והמוזיאון מושמד. כאשר מחולצים שני הניצולים, המשטרה מגיעה ומדווחת כי אמברוז נטושה כבר עשר שנים מאז שנסגר מפעל הסוכר כשניק וקרלי נלקחים לבית חולים, לשריף נודע שלבני זוג סינקלייר היה בן שלישי. כלומר אחד האחים עדיין חופשי. כשאר הניצולים מפונים באמבולנס, קרלי רואה את האח השלישי עם כלבו, מנופף להם לשלום.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכירת כרטיסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוצג ב-3,111 בתי קולנוע וגרף 12 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים להצגתו. על אף שמרבית המבקרים לא התרשמו מהסרט, הכנסותיו ברחבי העולם הסתכמו ב-$68,766,121. על פי האתר Rottentomatoes.com, הסרט הכניס עוד 42 מיליון דולר בשל השכרות DVD וקלטות וידאו.[4]

תביעה משפטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2006 הכריזו בעליו של אולפן Warner Roadshow, Village Theme Park Management ו-Warner World Australia, על תביעת 7 מיליון דולר ממומחה האפקטים המיוחדים דייוויד פלטצ'ר ו-Wax Productions בשל שרפה שפרצה במהלך הפקת הסרט. על פי טענת התובעים, השניים התרשלו בעבודתם וגרמו בכך לשרפה שהחריבה אולפן שהיה בבעלותם. עילת הרשלנות נובעת מהבערת אש על יד אביזרי במה עשויים עץ ומאי-שימוש בכבאים בכוננות.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Metacritic entry on House of Wax (2005)". Metacritic. נבדק ב-2010-06-25.
  2. ^ 1 2 "House of Wax (2005)". Box Office Mojo. נבדק ב-2007-06-17.
  3. ^ CineAction, 68th issue, 2006, page 8. "Joel Silver remarks 'So, we had gotten the clearance for the name "House of Wax", which had been the title of a previous film released in the 1950s. We were getting ready to finish work on advertising when someone said "stop, we can't call it that." I thought I had missed a meeting, or that the licensing office had made an error. In actuality, the crewmember didn’t know we had clearance for the name, and had been an avid fan of the original "House of Wax". [...] We finished production on the posters and commercials and billboards that read "Wax House, Baby" when we found out we had the proper naming rights, so we had to start over again.'"
  4. ^ "House of Wax Box Office & Rental Numbers". Rotten Tomatoes. נבדק ב-2007-06-17.
  5. ^ "House of Wax burns down Warner Bros sound stages".