ג'ון וויק (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון וויק
John Wick
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי צ'אד סטהלסקי, דייוויד לייץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אווה לונגוריה, דייוויד לייץ', בזיל איבניק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דרק קולסטד עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אליזבת רונלדסדור עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קיאנו ריבס, מייקל ניקוויסט, אלפי אלן, אדריאן פאליקי, ברידג'ט מוינאהן, דין וינטרס, איאן מקשיין, ג'ון לגוויזאמו, וילם דפו
מוזיקה טיילר בייטס
ג'ואל ג'יי ריצ'רד
צילום יונתן סלע עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Summit Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Summit Entertainment
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בספטמבר 2014
משך הקרנה 101 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט מותחן, מותחן פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20-30 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו johnwick
סרט הבא ג'ון וויק 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.johnwick.movie/ האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון וויקאנגלית: John Wick) הוא סרט פעולה אמריקאי משנת 2014 בבימויו של צ'אד סטהלסקי בו מככבים קיאנו ריבס, מייקל ניקוויסט, אלפי אלן, אדריאן פאליקי, ברידג'ט מוינאהן, דין וינטרס, איאן מקשיין, ג'ון לגוויזאמו ווילם דפו. זהו הסרט הראשון בסדרת סרטי ג'ון וויק[1].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהלן, אשתו של ג'ון וויק, מתה ממחלה סופנית, כל שנותר לו ממנה הוא גור ביגל בשם דייזי. ג'ון והכלב מבלים יחד זמן רב בנסיעה במכונית הפורד מוסטנג מאך 1 (אנ') של ג'ון. בעת שג'ון עוצר לתדלק בתחנת דלק הוא נתקל בשלישיית גנגסטרים רוסים, שמנהיגם ג'וזף מתעקש לרכוש מג'ון את מכוניתו, אך ג'ון מתעקש על כך שאין בכוונתו למכור את המכונית. הגנגסטרים המתוסכלים עוקבים אחר ג'ון, פורצים לביתו, מכים את ג'ון עד אובדן הכרה, גונבים את מכוניתו, והורגים את דייזי.

ג'וזף לוקח את הרכב הגנוב לבית עסק המתמחה בטיפול בכלי רכב גנובים, על מנת להחליף את ה-VIN(אנ') של הרכב. אורליו, בעל בית העסק, מזהה את המכונית, וכאשר נודע לו כי ג'וזף גנב את הרכב מג'ון וויק, הוא מכה את ג'וזף ומגרש אותו מהמקום. ג'ון מבקר את אורליו, אשר מספר לו את שארע, ומציין בפניו שג'וזף הוא בנו של ויגו טרסוב, המנהיג של ארגון פשע רוסי אשר פועל בניו יורק. לאחר שאורליו מיידע את ויגו במה שקרה, הוא מכה ומשפיל את ג'וזף ולאחר מכן מסביר לו שג'ון וויק היה בעבר מתנקש בולט שעבד עבור ויגו, אשר כונה "באבה יאגה". בעבר, כאשר ג'ון רצה לפרוש ולהתחתן עם הלן, ויגו נתן לו "משימה בלתי אפשרית" אשר במסגרתה הוא אמור היה לבצע התנקשויות מרובות בפרק זמן קצר. ג'ון ביצע את המשימה בהצלחה, והדבר תרם רבות ליצירת הסינדיקט של טרסוב.

ויגו פונה לג'ון ומבקש ממנו שלא ינסה לנקום, אך ג'ון מסרב לבקשתו. בעקבות כך ויגו שולח חוליה הכוללת שנים-עשר מתנקשים לביתו של ג'ון, אך ג'ון מצליח להרוג את כולם. בעקבות כך ויגו מוציא חוזה על סך שני מיליון דולרים לכל מי שיצליח לרצוח את ג'ון, ומציע באופן אישי את החוזה למנטור של ג'ון, מרקוס, אשר מקבל את ההצעה. ג'ון מבקש מקלט במלון קונטיננטל, אשר משרת אך ורק את אנשי העולם התחתון, כאשר במסגרת הסכם בין כל ארגוני הפשע הוחלט שאסור לבצע התנקשויות בתחום המלון. בעקבות כך ויגו מחליט להגדיל את החוזה לארבעה מיליון דולרים עבור המתנקשים שיהיו מוכנים להפר את הכללים ולחסל את ג'ון בתחום המלון. וינסטון, הבעלים של המלון, מספר לג'ון כי ג'וזף נמצא תחת אבטחה במועדון הלילה של ויגו המכונה "המעגל האדום". בעקבות כך ג'ון הולך למועדון, אף הוא נפצע במהלך ניסיונו להגיע לג'וזף אשר מצליח לחמוק מהמקום.

ג'ון נסוג חזרה למלון הקונטננטל על מנת לטפל בפציעותיו. המתנקשת שמכונה "גברת פרקינס" מתגנבת לחדרו של ג'ון על מנת לחסלו, אך מרקוס מצליח להתריע על כך בפני ג'ון ובעקבות כך ג'ון מצליח להכניע את פרקינס. ג'ון מכריח את פרקינס לחשוף את המיקום של ויגו, וגורם לה לאבד את הכרתה כאשר הארי, עמיתו של וויק, משגיח עליה לבינתיים. עם זאת, בהמשך פרקינס מצליחה להשתחרר ולחסל את הארי. ג'ון נוסע לכנסייה באזור "רוסיה הקטנה" בברוקלין, בה נמצא ויגו. כאשר ויגו וכנופייתו מגיעים למקום, על אף שג'ון ארב להם, הם מצליחים ללכוד אותו. ויגו מתגרה בג'ון על כך שהוא סבר שיוכל להמשיך בחייו כרגיל. מרקוס מגיע ומאפשר לג'ון להשתחרר ולהרוג את קיריל, ויגו חושף בפניהם בהמשך את מיקומו של ג'וזף. לאחר מכן ג'ון נוסע למקום בו ג'וזף התחבא, ומחסל את ג'וזף ושומרי ראשו.

פרקינס מיידעת את ויגו על כך שג'ון ומרקוס פועלים בשיתוף פעולה, ובעקבות כך ויגו מכה את מרקוס ומוציא אותו להורג בביתו. ויגו מורה לפרקינס להוציא להורג את ג'ון. פרקינס פוגשת בינתיים את וינסטון, אשר מוציא אותה להורג משום שרצחה את הארי בתחום מלון הקונטיננטל. וינסטון מתקשר לג'ון על מנת ליידע אותו שויגו מתכנן להימלט במסוק. ג'ון מגיע למקום ומצליח להורג את שומרי הראש הנותרים של ויגו לפני שהוא נלחם בויגו. ויגו נהרג בקרב מול ג'ון. בסוף הסרט ג'ון פורץ למרפאת בעלי חיים על מנת לטפל בפצעיו, ובנוסף לכך הוא משחרר כלב פיטבול אשר היה אמור להיות מורדם. ג'ון והכלב הולכים משם חזרה לביתו של ג'ון לאורך הטיילת, בה היה הדייט האחרון של ג'ון והלן.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ג'ון וויק"
ג'ון וויק
(2014)
ג'ון וויק 2
(2017)
ג'ון וויק 3
(2019)
ג'ון וויק 4
(2023)
בלרינה
(2024)
דמויות
ג'ון וויק
אחר
ג'ון וויק הקסג'ון וויקA Job to Do