המפענחת: פשעים חמורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המפענחת: פשעים חמורים
Major Crimes
מבוסס על המפענחת עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה משטרתית, סדרת דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים ג'יימס דאף עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים מרי מקדונל עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
מספר עונות 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 105
הפקה
חברת הפקה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'יימס לוין עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור TNT
פורמט (תמונה) 1080i (HDTV)
תקופת שידור מקורית 13 באוגוסט 2012 – 9 בינואר 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המפענחת: פשעים חמוריםאנגלית: Major Crimes) היא סדרת טלוויזיה משטרתית אמריקאית בכיכובה של מרי מקדונל ששודרה כסדרת המשך של "המפענחת", ומתרחשת באותה יחידה משטרתית, שבראשה עומדת כעת שרון ריידור. היא הוקרנה בבכורה ב-TNT ב-13 באוגוסט 2012, עם סיומה של המפענחת ועזיבתה של קירה סדג'וויק.[1][2][3]

העונה השישית והאחרונה עלתה ב-31 באוקטובר 2017, והסתיימה ב-9 בינואר 2018, עם סך של 105 פרקים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם עזיבתה של סגנית המפקדת ברנדה לי ג'ונסון, קפטן שרון ריידור עומדת בפני אתגרים קשים כשהיא נכנסת לתפקידה הקודם של ג'ונסון כראש חטיבת הפשעים החמורים. ראשית, מכיוון שהיא קצינת חקירות פנים לשעבר, רבים מחבריה לחולייה אינם סומכים עליה. בנוסף, מדיניות החיסכון החדשה שלמשטרת לוס אנג'לס שגורסת שיש לבצע עסקאות עם פושעים אלימים במקום לחלץ מהם הודאות מייצרת זעם נוסף בקרב הדרגים השונים.

בן האומנה של ריידור ראסטי בק (אותו היא מאמצת מאוחר יותר) מוסיף עוד דרמה לחייה האישיים של ריידור, דבר שמשפיע גם על חייה המקצועיים, שכן ראסטי הוא עד הראייה המרכזי במשפטו של הרוצח הסדרתי פיליפ סטרוד (בילי ברק).

בסדרה מככבים חברי צוות רבים מהסדרה המקורית שממשיכים בתפקידיהם, כולל השחקנים ג'. וו. ביילי, טוני דניסון, מייקל פול צ'אן, ריימונד קרוז, פיליפ פ. קין, רוברט גוסט, ג'ונתן דל ארקו וג'ון טני. אליהם מצטרפים גרהם פטריק מרטין בתור ראסטי וקראן ג'ובאני בתור הבלשית איימי סייקס, הדמות הראשית היחידה שלא נראתה קודם לכן בהמפענחת. (ראסטי הופיע רק בשני פרקים של המפענחת, לקראת סוף הסדרה).

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות ראשי ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרי מקדונל כקפטן (לימים המפקדת) שרון ריידור, קצינה ראשית של חטיבת הפשעים החמורים. כקצינת חקירות פנים לשעבר היא זוכה בתחילה לאי -אמון על ידי חברי הצוות האחרים כאשר היא ממונה לראש החטיבה. היא מארחת ומאוחר יותר מאמצת את ראסטי בק, עד מהותי במשפט רצח, ובמהלך הסדרה היא מתאהבת בכפוף לה, סגן אנדי פלין, איתו היא מתחתנת במהלך העונה האחרונה. באותה עונה, היא סובלת מבעיות לב שנוצרו עקב הלחץ בעבודה שלה, ולבסוף מתה מהתקף לב קטלני לקראת סוף הסדרה.
  • ג'ו.וו ביילי בתפקיד הבלש סגן לואי פרובינזה, השני בפיקודו בחטיבת פשעים חמורים, מפקד אירוע ראשי, ומבקר קולני של קפטן ריידור – אם כי השניים מגיעים להבנה ולומדים לעבוד יחד. אחד הקצינים הבכירים ביותר של משטרת לוס אנג'לס, הוא ידוע בארבע נשותיו לשעבר, אותן הוא מתעב. בסדרה הוא יוצא עם סבתו של חשוד ברצח, שבסופו של דבר הופכת לאשתו החמישית. הוא גם לוקח תפקיד בהבטחת שלומו של ראסטי, בחוסר רצון בהתחלה. לקראת סוף הסדרה, בעקבות מותה של ריידור מהתקף לב, פרובינזה ממנוה לתפקיד המנהל הראשי של פשעים חמורים, ובעקבות מותו של פיליפ סטרוד, הוא מקבל את התפקיד לצמיתות.
  • אנתוני דניסון בתור הבלש סגן אנדי פלין. חבר טוב של סגן פרובינזה, אלכוהוליסט לשעבר. בסופו של דבר הוא מתחתן עם קפטן ריידור, אך מתאלמן זמן קצר לאחר מכן בעקבות מותה.
  • מייקל פול צ'אן בתור הבלש סגן מייקל טאו, שמתמחה בכמה מההיבטים הטכניים יותר של חקירות פשע. הוא יועץ בתוכנית הפשע הבדיונית "תג צדק".
  • ריימונד קרוז בתור הבלש חוליו סאנצ'ז, המומחה לפעילות כנופיות של החוליה שסובל מבעיות ניהול כעסים. במהלך הסדרה, הוא מתגבר בהדרגה על הבעיות הללו, והופך להורה אומנה. בסיום הסדרה הוא מקבל קידום לדרגת סגן ועובר לאגף המודיעין הפלילי.
  • קירן ג'ובאני בתור הבלשית איימי סייקס, קצינה חדשה שאפתנית בפשעים חמורים. בפרקים מוקדמים היא זוכה ללעג כ"מתנשאת" על ידי סגן פרובינזה, ולעיתים קרובות רואים אותה מחמיאה לקפטן ריידור.
  • פיליפ פ. קין כרכז מעקב אזרחי (לימים קצין מילואים/בלש מילואים) באז ווטסון. הוא פועל כצלם וידאו של זירות פשע וחקירות ובסופו של דבר מתחיל להתאמן להיות קצין מילואים ומאוחר יותר, בלש. בסוף הסדרה, פרובינזה, שמונה לאחרונה לראש מחלקת פשעים חמורים, דואג שבאז ילמד באקדמיה לשוטרים במשך שמונה עשר שבועות כדי להפוך לבלש על תנאי.
  • גרהם פטריק מרטין בתור ראסל "ראסטי" בק, בנה המאומץ של שרון ריידור. נער אשר נאלץ לעסוק בזנות בעבות נטישתה של אמו בילדותו. הוא ראה את הרוצח הסדרתי האנס פיליפ סטרוד משליך את גופתה של אחת מקורבנותיו בגריפית' פארק, ומאז ואילך הפך לקטין מוגן על ידי משטרת לוס אנג'לס וקפטן ריידור, שבסופו של דבר מאמצת אותו. בתחילה הוא מתנגד לקפטן ריידור, אף על פי שהוא מתחיל לאהוב אותה. הוא גם נאבק במיניות שלו. בעונה הרביעית, ראסטי מתחיל לצאת עם גאס וואלאס, לאחר שעזר לזהות את אחותו כקורבן רצח לא מזוהה והביא את רוצחה לדין.
  • ג'ונתן דל ארקו בתפקיד ד"ר פרננדו מוראלס (עונה 1 חוזרת; עונות 2–6), סגן הבוחן הרפואי של מחוז לוס אנג'לס. בתור הומו הוא מדי פעם מחנך את חברי החוליה על התרבות הגאה.
  • רוברט גוסט כעוזר ראש התפעול ראסל טיילור (עונה 1 חוזרת; עונות 2–5), עוזר ראש התפעול. לצ'יף טיילור יש קשר טוב עם קפטן ריידור. הוא נהרג בקרב יריות בעונה החמישית על ידי גבר מהעליונות הלבנה שנהרג לאחר מכן על ידי ריידור.
  • נדין ולסקז כסגנית התובעת המחוזית אמה ריוס (עונה 2; עונות אורח 3 ו-6), סגנית תובעת מחוזית שעובדת עם פשעים חמורים וכן התובעת הראשית בתיק פיליפ סטרוד. היא נרצחת בעונה האחרונה על ידי סטרוד, שמטביע אותה בבריכה שלה.
  • ג'ון טני כסגן פריץ הווארד (עונות 1–2 חוזרות;[4] עונות 3–6), סוכן מיוחד של ה-FBI בדימוס; כיום סגן ראש לשכת המבצעים המיוחדים של משטרת לוס אנג'לס, ששימש באופן זמני כממלא מקום עוזר ראש המבצעים. הוא בעלה של ברנדה ג'ונסון, המפקדת הקודמת של חוליית פשעים חמורים, שמעולם לא נראתה בפשעים חמורים אבל הוזכרה מדי פעם לאורך הספין-אוף.
  • ליאונרד רוברטס כמפקד/עוזר ראשי ליאו מייסון (עונה 5 חוזרת; עונה 6), מחליפו של טיילור כעוזר ראש התפעול.
  • דניאל די טומאסו בתור הבלש ווס נולאן (עונה 5 חוזרת; עונה 6), בלש סמוי שהוקצה לתפקיד זמני ומאוחר יותר קבוע עם פשעים חמורים.
  • ג'סיקה מראז בתור הבלשית קמילה פייג' (עונה 6), מגויסת חדשה לפשעים חמורים שעבדה פעם עם פרובינזה.[5]

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קתה מזור כסגנית התובעת המחוזית אנדריאה הובס
  • רנספורד דוהרטי בתור החוקר הבוחן הרפואי קנדל
  • איאן בוהן בתפקיד דניאל דאן, אביו הביולוגי של ראסטי (עונה 1)
  • מדיסון מקלוהן בתור קריס סלייטר, חברה ללימודים של ראסטי. יש לה אהבה נכזבת אליו (עונה 2)
  • ביל ברוכטרופ בתור ד"ר ג'ו (באומן), המטפל של ראסטי, יועץ מדי פעם ביחידת הפשעים הגדולים (עונות 2–6)
  • מלקולם-ג'מאל וורנר בתור סגן צ'אק קופר, ראש מדור החקירות המיוחדות של משטרת לוס אנג'לס (ומדווח לסגן ראש הווארד). הוא גם החבר של סייקס (עונה 2–5)
  • טום ברנג'ר בתור ג'קסון ריידור, עורך דין ובעלה לשעבר הנוכל של שרון ריידור (עונות 2–4)
  • דון לואיס בתור פטריס פרי, חברתה של פרובנזה ומאוחר יותר אשתו החמישית. היא הוצגה בעונה השלישית כסבתו של רוצח פסיכוטי (עונות 3–6).
  • אבר קראדין בתור שרון בק, אמו הביולוגית של ראסטי (עונה 3–5)
  • בילי ברק בתפקיד פיליפ סטרוד, עורך דין ערמומי לשעבר ורוצח סדרתי שצץ מחדש מעת לעת וקטלני (עונות 3 ו-6)
  • גארט קופי בתפקיד גרג "סליידר" ראסניק, הרוצח של אחותו של גוסטבו וואלאס, מריאנה (המכונה אליס הררה) (עונות 3–4)
  • רנה רוסדו בתור גוסטבו "גאס" וואלאס, החבר של ראסטי (עונות 4–6)

פיתוח והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 בדצמבר 2010, TNT הודיעה שהעונה השביעית הקרובה של המפענחת תהיה האחרונה של התוכנית. הערוץ אמר שההחלטה לפרוש מהתוכנית התקבלה על ידי קירה סדג'וויק[6][7] ב-30 בינואר 2011, הוכרז שהעונה האחרונה תוסיף שישה פרקים בנוסף ל-15 הקבועים של הסדרה, כאשר השישה האחרונים הם הכנה לקראת סדרת ספין-אוף אפשרית.[8] ב-18 במאי 2011, TNT הודיעה על הספין-אוף, שכותרתו "פשעים חמורים" ובכיכובה של מרי מקדונל כקפטן שרון ריידור, שתכלול 10 פרקים.[9]

בעקבות ממוצע של למעלה מ-7 מיליון צופים בעונתה הראשונה, TNT חידשה את פשעים חמורים לעונה שנייה בת 15 פרקים ב-27 בספטמבר 2012, אותה הרשת הגדילה ל-19 פרקים באפריל 2013.[10] עונה שנייה עלתה לראשונה ב-10 ביוני 2013.[11] הסדרה חודשה לעונה שלישית של 15 פרקים ב-15 באוגוסט 2013,[12] ששודרה מ-9 ביוני 2014 ועד 12 בינואר 2015.[13] ב-18 ביולי 2014, TNT חידשה את פשעים חמורים לעונה רביעית בת 15 פרקים, שלאחר מכן הורחבה ל-23 פרקים,[14] ושודרה מ-8 ביוני 2015 עד 14 במרץ 2016. ב-15 בדצמבר 2015, TNT חידשה את הסדרה לעונה חמישית בת 13 פרקים,[15] ב-22 ביוני 2016, TNT הזמינה שמונה פרקים נוספים לעונה החמישית, מה שהביא את הסכום הכולל ל-21.[16] ב-18 בינואר 2017, חודשה הסדרה לעונה שישית בת 13 פרקים,[17] הובהרה באוקטובר כעונה האחרונה,[18] ששודרה מ-31 באוקטובר 2017 עד 9 בינואר 2018.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Freydkin, Donna (13 ביוני 2011). "As 'Closer' ends, 'Major Crimes' begins". USA Today. נבדק ב-19 במרץ 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Wightman, Catriona (15 ביוני 2011). "'Major Crimes' star wants Kyra Sedgwick cameo". Digital Spy. נבדק ב-19 במרץ 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Harnick, Chris (15 במרץ 2012). "'Dallas': TNT Sets Reboot Premiere Date And Full Summer Schedule". The Huffington Post. AOL. נבדק ב-19 במרץ 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Tenney is only credited for the episodes in which he appears.
  5. ^ Petski, Denise (2017-05-15). "Major Crimes' Adds Jessica Meraz & Lourdes Benedicto; Kandyse McClure Joins 'Ghost Wars'". נבדק ב-2018-01-21.
  6. ^ Fernandez, Mary Elena (10 בדצמבר 2010). "Kyra Sedgwick closes 'The Closer'". Los Angeles Times. נבדק ב-10 בדצמבר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ "Kyra Sedgwick calls time on The Closer". The Spy Report. Media Spy. 11 בדצמבר 2010. אורכב מ-המקור ב-21 ביולי 2011. נבדק ב-12 בדצמבר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ Rice, Lynnette; Hibbard, James. "TNT extends 'The Closer' final season to ready potential spin-off -- EXCLUSIVE". Inside TV. Entertainment Weekly. נבדק ב-30 בינואר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Fienberg, Daniel (18 במאי 2011). "TNT orders 'Closer' spinoff 'Major Crimes' starring Mary McDonnell". HitFix. נבדק ב-18 במאי 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Andreeva, Nellie (30 באפריל 2013). "TNT's 'Major Crimes' Gets Order For Four Additional Episodes, 'Perception' For One". Deadline Hollywood. נבדק ב-27 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Little, Kevin (21 במרץ 2013). "TNT Announces 2013 Summer Premiere Dates Lineup Includes Four New Series and Five Returning Hits" (Press release). TNT Newsroom. אורכב מ-המקור ב-27 במרץ 2013. נבדק ב-30 באפריל 2013. {{cite press release}}: (עזרה)
  12. ^ Bibel, Sara (15 באוגוסט 2013). "'Rizzoli & Isles' Renewed for Season 5, 'Major Crimes' & 'Perception' Renewed for Season 3 by TNT". TV by the Numbers. אורכב מ-המקור ב-19 באוגוסט 2013. נבדק ב-30 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Kondolojy, March 14, 2014. "TNT to Roll Out 10 Original Series This Summer Including 'Falling Skies', 'The Last Ship', 'Legends' & More". Zap2it. אורכב מ-המקור ב-14 במרץ 2014. נבדק ב-14 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Mitovich, Matt Webb (18 ביולי 2014). "TNT Renews Major Crimes and Last Ship; Falling Skies Gets Final Season". TVLine. PMC. נבדק ב-18 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Webb Mitovich, Matt (15 בדצמבר 2015). "TNT Renews Major Crimes, Librarians". TVLine. נבדק ב-15 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ Webb Mitovich, Matt (23 ביוני 2016). "Major Crimes Season 5 Gets Supersized". TVLine. נבדק ב-22 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Goldberg, Lesley (18 בינואר 2017). "Major Crimes Renewed for Sixth Season at TNT". The Hollywood Reporter. נבדק ב-22 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Petski, Denise (3 באוקטובר 2017). "'Major Crimes' To End After Season 6 On TNT". Deadline Hollywood. נבדק ב-21 בינואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)