וינר (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וינר
Winner
לידה קוריאה הדרומית
מקום הקמה סיאול עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ, קיי-פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים YG Entertainment, YGEX עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרסי QQ Music עריכת הנתון בוויקינתונים
https://ygex.jp/winner/ האתר הרשמי
חברים
ג'ינוו
סונגהון
מינו
סונגיון
חברים לשעבר
טאהיון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וינראנגלית: Winner) היא להקת בנים שהוקמה על ידי חברת YG אנטרטיינמנט וכללה במקור חמישה חברים. הלהקה זכתה להצלחה וביצעה מעל ל-100 הופעות וסבבי הופעות ברחבי העולם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי הלהקה התחילו בקריירה נפרדת. בשנת 2013 הם התאחדו ללהקה חדשה במסגרת תחרות של חברת YG אנטרטיינמנט בשם "Win: Who Is Next". באוקטובר 2013 הם הוכרזו כמנצחי התחרות. בדצמבר החל שידורה של תוכנית הריאליטי Winner TV בטלוויזיה הדרום-קוריאנית.

במהלך שנת 2014 הם השתתפו בהופעות של להקת הבנות "2NE1" ברחבי דרום-מזרח אסיה. באוגוסט 2014 פורסמו סינגלים של הלהקה, שזכו להצלחה מסחרית ופרסים.

בספטמבר 2014 פורסם ביפן האלבום הראשון של הלהקה, S/S: Japan Collection שזכה למכירות של 35 אלף עותקים תוך ארבעה ימים. האלבום הגיע למקום ראשון במצעד הסינגלים הקוריאני ובמצעד אלבומי העולם הדיגיטליים של בילבורד.

למרות שהלהקה זכתה להצלחה, בשנת 2015 היא הכריזה על הפסקה, וחבריה פנו לקריירה נפרדת. בהמשך, הם קיימו סבב הופעות נוסף ביפן. בשנת 2016 הוכרז על פרישה סופית של נאם טאהיון מהלהקה, ומאז הלהקה כוללת ארבעה חברים.

בשנת 2017 יצאו סינגלים חדשים של הלהקה. בשנת 2018 יצא לאור האלבום השני, Everyday. הוא הגיע לראש מצעד הפזמונים וזכה בפרסים. בשנת 2019 יצא המיני-אלבום Cross, שזכה להצלחה פחותה מהאלבומים הקודמים. באפריל 2020 יצא האלבום השלישי, Remember. באותה תקופה, התגייסו שניים מחברי הלהקה לצבא.

באוגוסט 2021 נחתם חוזה חדש ל-5 שנים. בסוף 2021 / ינואר 2022, חברי הלהקה שהיו מגויסים סיימו את השרות הצבאי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וינר בוויקישיתוף