ויקיפדיה:ביכורים/עומר מימון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

התחלתי לערוך בוויקיפדיה עוד בערך מיקמק. ידעתי כי לכל אחד יש הזדמנות לערוך באתר, ומכיוון שראיתי שהערך דל ממידע, חשבתי להוסיף לו מידע ע"פ ניסיוני האישי ומהכלים שהיו לי לכתיבה. אחרי כמה חודשים הפסקתי לערוך באתר, הזנחתי את המשתמש שלי ולא חזרתי לערוך יותר. לפני 3 חודשים עלה לי הרעיון לפתוח משתמש חדש (כי שכחתי את הפרטים של המשתמש הקודם). חשבתי לערוך בערכים על מוזיקה, בעיקר על אמנים, והתחלתי מהערך ריהאנה. ראיתי שלא היה הרבה מידע בדף הערך וחשבתי להוסיף מידע חדש וגם עדכני. כיום אני ממשיך לעדכן את הדף ולהוסיף מידע חדש, אם כי אני כותב גם בערכים אחרים הקשורים לזמרת, ופתחתי גם ערכים חדשים הקשורים לזמרת, כולל הוספת תמונות וכו'... הפעולות העיקריות שלי בוויקיפדיה הן פעולות הקשורות להוספות. אני אוהב לכתוב כאן באתר, ומרגיש סיפוק והנאה שאני עושה את זה.

כבר במחצית דצמבר המליצו עליי כ"בדוק עריכות", וקיבלתי אישור זה. שמחתי על כך, ובמיוחד על העובדה שהמליצו עליי. אני אמנם לא מחפש חיזוקים חיוביים אבל תמיד נחמד לדעת שמעריכים את העבודה שלך (: ההתאקלמות שלי באתר הייתה יחסית מהירה, ידעתי דברים בסיסים ולמדתי מהר דברים חדשים, אם כי עדיין יש לי כמובן מה ללמוד.

למרות שאני נהנה מהשהות והעבודה באתר, עדיין יש מספרים דברים שמפריעים לי.

  • מחיקת מידע - הנושא של מחיקת מידע בכמות גורפת הוא דבר שמאוד מציק לי כאן באתר. לא פעם נתקלתי במצב בו מחקו לי מידע, ואני לא מדבר על שורה או משפט אלא בכמות של אלפי תווים ופסקאות שלמות, ואפילו לא טרחו להסביר למה. ולא מדובר במשהו שלקח לי לכתוב דקה אלא במשהו שהתאמצתי מאוד לכתוב. גם אחרי ששחזרתי את המידע שלי, שוב מחקו לי אותו (ומבלי לתת עילה) ולבסוף קרה שקיבלתי אזהרה לפני חסימה ונזיפה. אני חושב שהחוק בוויקיפדיה צריך לחייב במקרה כזה את המשתמש המוחק לתת הסבר לפשר המחיקה. אני לא חושב שלמישהו יש הזכות להחליט על דעת עצמו שהמידע שלי מיותר, ואני אפילו חושב שלפני שמוחקים מידע צריך לקיים דיון על כך בדף השיחה.
  • משתמשים ששמים תבניות - גם הנושא הזה מפריע לי באתר. אני חושב שצריך לאפשר למספר מצומצם של משתמשים לשים תבניות ולא לאפשר לכל אחד לשים אותם (למעט התבנית שמציינת שהערך בעבודה). נתקלתי במצבים שבהם היו תבניות שלדעתי האישית לא הייתה להן הצדקה. ואני גם חושב שמי ששם את התבניות האלה צריך להיות ספציפי יותר או לתקן בעצמו את הפגמים.
  • הסברים - אני חושב שבאתר צריך להיות מדריך מידע מרוכז ומסודר יותר שמסביר על דברים כמו איך לשים תמונה בערך, איך לעשות כותרות, טבלאות וכו'...

בסך הכול אני נהנה מאוד מהשהות באתר למרות חילוקי הדעות ומלחמות העריכה שאליהם אני נקלע לפעמים. בעתיד אמשיך לעבוד בערכים הקשורים לערך ריהאנה, ובתקווה להגיע גם לערכים אחרים הקשורים בנושא.