ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/מכללת ספיר - דיגיטל/ראשי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה מרכז את מיזם הכתיבה בוויקיפדיה כמטלה אקדמית במסגרת קורס דיגיטל תשע"ה, במכללה האקדמית ספיר.

  • מרצי הקורס: ד"ר עטרה פרנקל פארן וד"ר מייק דהאן.
  • מתרגלת של הקבוצה של עטרה: שרון רינגל sharonringel-at-gmail.com
  • מתרגל קבוצה של מייק: יובל איתן eytanyuval-at-gmail.com


לפרטים נוספים אודות המטלה ראו בלשונית: "מידע על המטלה" - למעלה.

מטלת הכתיבה בוויקיפדיה משתלבת עם הציפיות מבוגרי/ות בית הספר לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, להיכרות עם המרחב האינטרנטי והשתלבות בו לצרכים מקצועיים.
על הסטודנטים להירשם לוויקיפדיה, בהתאם לפרטים בלשונית "הנחיות לסטודנטים". יש למסור למתרגלת הקורס את השם בו נרשמתם. בהמשך על הסטודנטים לרשום - ברשימה למטה - את השם בו נרשמו. בכל הנוגע לערך עליו אתם מקבלים ציון במסגרת הקורס, אין לערוך בוויקיפדיה כשאינכם רשומים בשם המשתמש שבחרתם.

עליכם ליצור ערך בויקיפדיה - בכל נושא שהינו בעל חשיבות ציבורית ואנציקלופדית, כמפורט בלשונית "הנחיות לסטודנטים" למעלה משמאל.
הערה: ערך שאינו בעל חשיבות מספקת כמפורט שם - עלול להימחק מוויקיפדיה, כך שעבודתכם תרד לטמיון, וחבל.


הטבח בספינת העבדים זונג היה רצח המוני של עבדים שחורים שאירע בשנת 1781 על ידי השלכתם לים, כשהם אזוקים בשלשלאות, מספינת העבדים זונג...

דוגמה לערך מתחום זכויות האדם בוויקיפדיה.

  • בחירת הערך: יש לבחור את הערך עליו תעברו, לאחר תיאום עם המרצה ו/או המתרגל. ראשית - יש לבדוק קודם בוויקיפדיה - שאין ערך מקביל אשר קיים כבר, בשם שבחרתם או בכל שם מקביל. בקורס זה אתם מתבקשים לכתוב בוויקיפדיה ערך שלא היה קיים, ולא לשפר או לשכתב ערך קיים.
  • על מנת לערוך ערך חדש, יש לכתוב את המילה "טיוטה:" ומייד אחריה את שם החדש בחלונית החיפוש שבצד שמאל למעלה, וללחוץ על Enter. אם למשל רציתם לכתוב את הערך הדימיוני על האתלט קולפא סודיני (שאינו קיים), עליכם לכתוב בלשונית החיפוש טיוטה:קולפא סודיני, ללחוץ על הקישור האדום שנוצר - ובאפשרותכם להתחיל לערוך.
  • יש להציב בראש הערך את התבנית המעידה על שיוכו למיזם של המכללת האקדמית ספיר, בהתאם להנחיות בלשונית "תבניות" למעלה".
  • על מנת שערך שנכתב במסגרת הקורס יועבר למרחב הערכים בויקיפדיה, עליו לקבל (א) את אישור המרצה על איכותו והתאמתו לדרישות האקדמיות; (ב) את אישור עורכי הויקיפדיה על התאמתו, הבסיסית לפחות, לסטנדרטים של ערכים בויקיפדיה. עמידה בדרישות הקורס מחייבות את שני התנאים הנ"ל.
  • מבחינת כתיבה ויקיפדית נכונה - ראו "הנחיות לסטודנטים". כבוגרי בית הספר לתקשורת מצופה מכם להשתלב במדיום זה ולעמוד בדרישות הכתיבה הויקיפדית.

אכן, הדבר מחייב את קריאת דפי העזרה בלשונית "הנחיות לסטודנטים".

ויקיפדים לסיוע[עריכת קוד מקור]

במידת הצורך, תוכלו להיעזר בוויקיפדים (=עורכי ויקיפדיה) ותיקים, מנוסים וחביבים, שיענו לכם על שאלות טכניות בכתיבה בוויקיפדיה. לחצו על הלשונית "ליווי אישי" למעלה, ופנו לאחד הוויקיפדים הרשומים שם.

רשימת הסטודנטים והערכים לכתיבה[עריכת קוד מקור]

להלן רשימת הערכים שאושרו לכתיבה על ידי המרצה. על כל שני סטודנטים לרשום משמאל לערך שאותו יכתבו את השם בו נרשמו לוויקיפדיה. יש לתאם עם המרצה את הכתיבה לפני הרישום.