לינדזי קמפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לינדזי קמפ
Lindsay Kemp
לידה 3 במאי 1938
סאות' שילדס, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 24 באוגוסט 2018 (בגיל 80)
ליבורנו, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לינדזי קמפ, 2016

לינדזי קית' קמפאנגלית: Lindsay Keith Kemp;‏ 3 במאי 193825 באוגוסט 2018) היה רקדן, שחקן, מורה, אומן פנטומימה וכוראוגרף בריטי[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קמפ נולד בדרום שילדס שבאנגליה. את ילדותו בילה ביורקשיר ולמד בבית הספר לאומנות של ברדפורד, לפני שהתחיל ללמוד ריקוד עם הילדה הולגר ופנטומימה עם מרסל מרסו.

בשנות השישים המוקדמות ייסד לינדזי קמפ להקת רקדנים משלו, הלהקה משכה לראשונה את תשומת הלב הציבורית בהופעתה בפסטיבל אדינבורו בשנת 1968. למרות סיבובי ההופעות שעשה עם להקתו בכל העולם במשך כשלושים שנה והופעותיו המזדמנות בסרטים ובתוכניות טלוויזיה, קמפ ידוע ביותר דווקא בזכות תמיכתם והערכתם של קייט בוש ודייוויד בואי, שהיו שניהם תלמידיו ולזמן קצר אף חברים בלהקת המחול שהקים (בואי כרקדן ובוש כעוזרת מלתחה).

בקיץ 1984 הופיע בירושלים במסגרת פסטיבל ישראל[2].

יצירתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגנון יצירתו של קמפ היה שילוב ייחודי בין בוטו, פנטומימה, בורלסק, דראג ומיוזיק הול (ז'אנר בריטי של הופעות תיאטרון) ותואר בהזדמנויות שונות כמרתק, צבעוני, פיתויי ומתמכר לתאוות. לרוב השיג ביקורות אוהדות ובסיס מעריצים נאמן.

קמפ הופיע לצד דייוויד בואי וביים את ההופעה של זיגי סטארדאסט שנערכה בריינבו ת'יאטר בלונדון באוגוסט 1972, ואף הופיע בקליפ של אחד משיריו של בואי.

המשך פעילותו ואחריתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנות השבעים, קמפ היה מורה פופולרי לריקוד ופנטומימה ונתן שיעורים קבועים במרכז לריקוד בקובנט גארדן. ג'ק בירקט, חברו העיוור של קמפ, לימד בחלק מהשיעורים. נאמר שמיומנותו וראוותנותו היו כה בולטות שתלמידים חדשים לא שמו לב כלל שמורם עיוור.

קמפ נפטר ב-25 באוגוסט 2018 בליבורנו שבאיטליה בגיל 80[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לינדזי קמפ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]