מטאפיקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטאפיקס
Mattafix
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2005–2010 (כ־5 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה היפ הופ בריטי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים וירג'ין רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.mattafix.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
מרלון רודט
פריטש היריג'י עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מטאפיקסאנגלית: Mattafix) הייתה להקה בריטית ששילבה סגנונות מוזיקה רבים. חברי הלהקה היו מרלון רודט ופריטש היריג'י (בריטי ממוצא הודי) והם ידועים בזכות הלהיט המוזיקלי שלהם Big City Life.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה ב-2004 על ידי שני המוזיקאים הבריטים רודט והיריג'י. מטאפיקס משלבת סגנונות מוזיקה רבים, ביניהם טריפ הופ, היפ הופ, מוזיקת נשמה, רגאיי ודאנס הול. רודט, ביצע את קטעי השירה בשירים ואילו היריג'י ביצע את קטעי הראפ.

Signs of struggle (2005–2006)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטאפיקס הוציאו את הסינגל הראשון שלהם, "11.30 (Dirtiest Trick in Town)", במהדורה מוגבלת בחברת התקליטים Buddhist Punk Records ב-13 בינואר 2005. עם זאת, השיר מעולם לא הגיע למצעד.

הסינגל השני שלהם, Big City Life, יצא לאור על-ידי EMI ב-8 באוגוסט 2005. השיר הפך ללהיט, וכבש את המצעדים בבריטניה, ארצות הברית ובארצות נוספות, ביניהן ישראל. הסינגל יצא גם כחלק ממשחק הווידאו המצליח 2006 FIFA World Cup Germany, שפותח על-ידי EA Sports והיה השיר הראשון והיחידי של הצמד שנכלל בסדרת המשחקים.

בתחילת 2006 יצא אלבום הבכורה של הצמד, "Signs Of A Struggle". האלבום זכה לביקורות חיוביות ואף זכה להצלחה באירופה.

הסינגל הרביעי שלהם, "To & Fro", יצא לאור ב-13 במרץ 2006.

Rhythm & Hymns (2007–2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 בספטמבר 2007, מטאפיקס הוציאו את "Living Darfur", הסינגל הראשון שנלקח מאלבומם השני "Rhythm & Hymns" היה זמין להורדה בלבד תחילה, אך בסוף יצא לאור כדיסק ב-22 באוקטובר 2007. בוידאו קליפ של הסינגל מופיע מאט דיימון בתחילת הווידאו. הסינגל הוצג כחלק מקמפיין "Save Darfur", כעזרה לעמותות הומניטריות הפועלות באזור, הלהקה צילמה סרטון לשיר במחנות הפליטים באזור. הסרטון הפך לפופולרי ביותר ביוטיוב ועד היום הוא הקליפ היחיד של קבוצה בינלאומית שצולם באזור מלחמה.

ב-23 בנובמבר 2007, יצא לאור האלבום השני של הלהקה, "Rhythm & Hymns".

פירוק הלהקה וקריירת הסולו של רודט (2010–הווה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2010, רודט והיריג'י הכריזו באמצעות הפייסבוק שלהם, שהם מפרקים את הלהקה, בשל הרעיונות החדשים השונים שלהם לפרויקטים עתידיים. לאחר פירוק הלהקה, רודט אישר שאלבום הסולו החדש שלו הוא "לא שינוי קיצוני אך הוא בהחלט שונה. יש בו יותר נגינה ויותר עומק". אלבום הסולו הראשון שלו, "Matter Fixed", יצא ב-2 בספטמבר 2011. האלבום הסולו השני שלו "Electric Soul" יצא לאור ב-8 באוגוסט 2014.

הלהקה בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאיון לעיתון תל אביב סיפרו חברי הצמד כי את שירם "1130" סימפלו מעשר השניות הראשונות של השיר "חוזה לך ברח" בעיבודו של אלכס וייס. השניים סיפרו כי בין אלפי האלבומים שהם מחזיקים ישנם לא מעט אלבומי רוק ישראלים משנות ה-60 ושנות ה-70. הם אף אירחו את אושיק לוי, מבצע השיר המקורי, בהופעה שערכו בתל אביב ב-2006.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מטאפיקס בוויקישיתוף