ניב (שן) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 109.64.196.36 (שיחה) לעריכה האחרונה של שמואל רוז
מאין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
'''ניבים''' הם קבוצה של [[שן|שיניים]] חדות הקיימות בקרב [[יונק]]ים, המשמשות לשיסוע ה[[מזון]] ולביתורו, כדי להקל על אכילתו.
'''ניבים''' הם קבוצה של [[שן|שיניים]] חדות הקיימות בקרב [[יונק]]ים, המשמשות לשיסוע ה[[מזון]] ולביתורו, כדי להקל על אכילתו.


לכמה חיות משמשים הניבים גם כנשק משום שהניבים מרתיעים ומפחידים, ולטורפים כמו [[אריה|אריות]] הם גדולים במיוחד. בעבר היו חתולים כמו ה[[סמילודון]] שניביהם היו ארוכות ביותר ולא נכנסו לפיהם.
לכמה חיות משמשים הניבים גם כנשק משום שהניבים מרתיעים ומפחידים, ולטורפים כמו [[אריה|אריות]] הם גדולים במיוחד. בעבר היו חתולים כמו ה[[סמילודון]] שניביהם היו ארוכים מאוד ולא נכנסו לפיהם.


לבני האדם ולמרבית היונקים ארבעה ניבים ב[[פה|פיהם]], המסודרות בקדמת הפה, בצידי השיניים החותכות, כך שבכל רבע של הפה קיים ניב אחד.
לבני האדם ולמרבית היונקים ארבעה ניבים ב[[פה|פיהם]], המסודרים בקדמת הפה, בצידי השיניים החותכות, כך שבכל רבע של הפה קיים ניב אחד.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־11:19, 30 במרץ 2014

המחצית התחתונה הימנית של המשנן הקבוע

ניבים הם קבוצה של שיניים חדות הקיימות בקרב יונקים, המשמשות לשיסוע המזון ולביתורו, כדי להקל על אכילתו.

לכמה חיות משמשים הניבים גם כנשק משום שהניבים מרתיעים ומפחידים, ולטורפים כמו אריות הם גדולים במיוחד. בעבר היו חתולים כמו הסמילודון שניביהם היו ארוכים מאוד ולא נכנסו לפיהם.

לבני האדם ולמרבית היונקים ארבעה ניבים בפיהם, המסודרים בקדמת הפה, בצידי השיניים החותכות, כך שבכל רבע של הפה קיים ניב אחד.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניבים בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אנטומיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.