ריטיק רושאן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 30: שורה 30:
===2003-2008: הצלחה מסחרית===
===2003-2008: הצלחה מסחרית===
בתחילת [[2003]] שיחק רושאן בסרט "Main Prem Ki Diwani Hoon" בפעם הרביעית לצדה של קארינה קאפור ופעם ראשונה לצדו של השחקן [[אבישק באצ'אן]] והסרט קיבל ביקורות שליליות. באותה שנה שיחק רושאן בסרט הכי מוכר שלו שהיה "Koi... Mil Gaya". הסרט, אשר בוים והופק על ידי אביו שואב השראה מהסרט האמריקאי [[אי.טי. - חבר מכוכב אחר]] משנת 1982. הסרט הפך לסרט הכי רווחי בהודו באותה שנה עם הכנסות של למעלה מ-2 מיליון דולר והוביל לזכייתו של רושאן בפרס השחקן הטוב ביותר באותה שנה גם מטעם האקדמיה וגם מטעם המבקרים.
בתחילת [[2003]] שיחק רושאן בסרט "Main Prem Ki Diwani Hoon" בפעם הרביעית לצדה של קארינה קאפור ופעם ראשונה לצדו של השחקן [[אבישק באצ'אן]] והסרט קיבל ביקורות שליליות. באותה שנה שיחק רושאן בסרט הכי מוכר שלו שהיה "Koi... Mil Gaya". הסרט, אשר בוים והופק על ידי אביו שואב השראה מהסרט האמריקאי [[אי.טי. - חבר מכוכב אחר]] משנת 1982. הסרט הפך לסרט הכי רווחי בהודו באותה שנה עם הכנסות של למעלה מ-2 מיליון דולר והוביל לזכייתו של רושאן בפרס השחקן הטוב ביותר באותה שנה גם מטעם האקדמיה וגם מטעם המבקרים.

ב-[[2004]] שיחק בסרט "Lakshya", עליו זכה למועמדות לשחקן הטוב ביותר בטקס פרסי פילמפייר בשנה הרביעית ברציפות. בשנת [[2005]] לא יצאו סרטים בכיכובו אך ב-[[2006]] הופיע בהופעת אורח בסרט "I See You". באותה שנה יצא הסרט "Krrish", המשך לסרט "Koi... Mil Gaya" משנת 2003, אשר גם היה בבימויו והפקתו של אביו. הסרט זכה להצלחה רבה והיה הסרט השני בהכנסותיו בשנת [[2006]], עם הכנסות של למעלה מ-18 מיליון דולר. רושאן קיבל ביקורות חיוביות על משחקו בסרט מטעם מגזין [[וראייטי (מגזין)|וראייטי]] ואף זגה לפרס השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי המסך ההודי. באותה שנה יצא הסרט "Dhoom 2" בכיכובו של רושאן ושל השחקנית ומיס תבל לשעבר [[אישווריה ראי]], על משחקו בסרט זכה לפרס השחקן הטוב ביותר בפעם השלישית.

ב-[[2007]] ביצע רושאן הופעת אורח בסרט "Om Shanti Om". ב-[[2008]] כיכב רושאן בסרט "Jodhaa Akbar" אשר מגולל את סיפורו של [[אכבר]], קיסר הודי בעבר. באותה שנה שיחק גם בסרט "Krazzy 4" לצדם של [[ג'והי צ'אולה]] ו[[אירפאן קאן]].

===2009-2012:הכרה בינלאומית===
ב-[[2009]] שיחק רושאן בסרט "Luck by Chance" ושנה לאחר כמן שיחק בסרט "Kites" אשר הוקרן במקביל בלמעלה מ-300 אולמות קולנוע והפך לסרט הבוליוודי הראשון שנכנס לרשימת עשרת הגדולים בצפון אמריקה. באותה שנה שיחק רושאן שוב לצדה של [[אישווריה ראי]] והפעם בסרט "Guzaarish". הסרט לא זכה להצלחה קופתית אך קיבל ביקורות חיוביות ואף זיכה אותו במועמדות נוספת לפרס השחקן הטוב ביותר.

ב-[[2011]] הופיע רושאן בסרט "Zindagi Na Milegi Dobara", אשר הכניס למעלה מ-24 מיליון דולר. מאורח יותר באותה שנה ביצע תפקיד משני בסרט "Don 2" לצדם של [[שאהרוח' ח'אן]], [[פריאנקה צ'ופרה]] ו[[לארה דוטה]].

ב-[[2012]] שיחק רושאן בסרט "Agneepath" אשר היה חידוש לסרט עם אותו שם משנת [[1990]] בכיכובו של [[אמיטאב באצ'אן]]. הסרט זכה בתואר הסרט עם ההכנסות הגבוהות ביותר ליום הפתיחה עם הכנסות של למעלה מ-30 מיליון דולר.

===2013-הווה: Krrish 3 ופרויקטים נוספים===
ב-[[2013]] יצא סרט ההמשך השלישי בסדרת קריש, "Krrish 3" אשר זכה להצלחה בקופות עם הכנסות של 45 מיליון דולר. רושאן נפצע במהלך הצילומים ועבור משחקו בסרט זכה למועמדות לשחקן הטוב ביותר בפעם ה-11.


== חייו האישיים ==
== חייו האישיים ==

גרסה מ־14:01, 15 בפברואר 2018

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות

פרמטרים [ שנות הפעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

Hrithik Roshan
לידה 10 בינואר, 1974 (בן 44) (בן 2022)
מומביי, מהאראשטרה, הודו
שם לידה Hrithik Roshanlal Nagrath עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הודו עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים מומבאי, Juhu עריכת הנתון בוויקינתונים
פעילות בולטת שחקן
השכלה Sydenham College עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית הינדואיזם עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג סוסאנה חאן (2000-2014)
פרסים והוקרה
  • פרס פילמפייר לשחקן הטוב ביותר (2004)
  • פרס פילמפייר לשחקן הטוב ביותר (2001) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.hrithik.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריטיק רושאןאנגלית: Hrithik Roshan, נולד ב-10 בינואר, 1974) הוא שחקן הודי. שיחק מגוון דמויות ונחשב אחד השחקנים המרוויחים בבוליווד. לאורך הקריירה שלו זכה רושאן במספר רב של פרסי מטעם האקדמיה לקולנוע הודי. 

שנותיו המוקדמות

רושאן נולד במומביי שבהודו למשפחה ממוצא פונג'אבי אשר הייתה ידועה בתעשיית הסרטים בבוליווד. אביו, ראקש רושאן הוא שחקן עבר ובמאי. אמו, פינקי, היא בתו שלו המפיק והבמאי ג'יי אום פרקש. רושאן גדל לדת ההינדואיזם אך מצהיר על עצמו שאינו אדם דתי ואינו מבקר במקדשים.

רושאן העיד כי סבל מבדידות בילדותו בגלל האגודל הנוסף שעל יד ימינו כתוצאה מפולידקטיליה.

סבו של רושאן חשף אותו לראשונה לעולם הקולנוע בגיל 6, כאשר הביא אותו לרקוד בסרט "Aasha", משנת 1980. באותה שנה השתתף גם בסרט " Aap Ke Deewane" ובסרט "Aas Paas". בשנת 1986 לקח חלק גדול יותר כשחקן בסרט "Bhagwaan Dada" והחליט לעסוק במקצוע אך אבין התעקש שיתרכז בלימודיו. בגיל 20 אובחן כסובל מעקמת אך החליט להגשים את חלומו ולהיות שחקן בכל מקרה. רושאן סיים את התואר שלו ועזר לאביו בסט של ארבעה סרטים: "Khudgarz" ,"King Uncle" ,"Karan Arjun" ו"Koyla". בזמן הסרטים האלו למד משחק אצל קישאור נמיט קאפור, שחקן עבר ומורה למשחק, אשר לימד שחקניות כמו קארינה קאפור ופריאנקה צ'ופרה.

Hrithik Roshan photographed with his father, Rakesh Roshan.
רושאן ואביו, 2014

קריירה קולנועית

2000-2002: תחילת הקריירה

סרטו הראשון של רושאן כשחקן ראשי היה "Kaho Naa... Pyaar Hai", אשר בויים על ידי אביו ויצא בשנת 2000. כחלק מההכנות לסרט רושאן לקח שיעור ריקוד ורכיבה על סוסים. במקביל, רושאן התאמן על פיתוח גופו עם השחקן סלמן ח'אן. הסרט זכה להצלחה והפך להיות הסרט הרווחי ביותר של שנת 2000 בבוליווד עם הכנסות של 620 מיליון רופיות (כ- 9.7 מיליון דולר). על משחקו בסרט זכה רושאן בפרסים בטקס "Zee Cine Awards", בטקס "פרסי פילמפייר" וב"טקס פרסי האקדמיה ההודי הבינלאומי". רושאן היה השחקן הראשון אשר זכה בפרס תגלית השנה והשחקן הכי טוב באותה שנה.

באותה שנה שיחק רושאן בסרט "Fiza" לצדן של שחקניות מכובדות כמו קאריסמה קאפור וג'איה באצ'אן, דבר אשר חיזק את מעמדו והעניק לו מועמדות שנייה לפרס השחקן הטוב ביותר לאותה שנה. בסוף אותה שנה שיחק רושאן גם בסרט "Mission Kashmir" לצדם של סנג'יי דאט, פריטי זינטה וג'קי שרוף.

ב-2001 שיחק רושאן בשני סרטים גדולים אשר הראשון היה "Yaadein" לצדה של קארינה קאפור. הסרט השני היה "Kabhi Khushi Kabhie Gham..." לצדם של שחקנים גדולים אחרים דוגמת אמיטאב באצ'אן, קאג'ול ושאהרוח' ח'אן. על משחקו בסרט קיבל מועמדות לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר.

ב-2002 שיחק בסרטים "Aap Mujhe Achche Lagne Lage" ו"Na Tum Jaano Na Hum". בסוף אותה שנה שיחק בסרט "Mujhse Dosti Karoge!" שוב לצדן של קארינה קאפור ורני מוקארג'י.

A picture of Hrithik Roshan taken in 2001.
רושאן, 2001

2003-2008: הצלחה מסחרית

בתחילת 2003 שיחק רושאן בסרט "Main Prem Ki Diwani Hoon" בפעם הרביעית לצדה של קארינה קאפור ופעם ראשונה לצדו של השחקן אבישק באצ'אן והסרט קיבל ביקורות שליליות. באותה שנה שיחק רושאן בסרט הכי מוכר שלו שהיה "Koi... Mil Gaya". הסרט, אשר בוים והופק על ידי אביו שואב השראה מהסרט האמריקאי אי.טי. - חבר מכוכב אחר משנת 1982. הסרט הפך לסרט הכי רווחי בהודו באותה שנה עם הכנסות של למעלה מ-2 מיליון דולר והוביל לזכייתו של רושאן בפרס השחקן הטוב ביותר באותה שנה גם מטעם האקדמיה וגם מטעם המבקרים.

ב-2004 שיחק בסרט "Lakshya", עליו זכה למועמדות לשחקן הטוב ביותר בטקס פרסי פילמפייר בשנה הרביעית ברציפות. בשנת 2005 לא יצאו סרטים בכיכובו אך ב-2006 הופיע בהופעת אורח בסרט "I See You". באותה שנה יצא הסרט "Krrish", המשך לסרט "Koi... Mil Gaya" משנת 2003, אשר גם היה בבימויו והפקתו של אביו. הסרט זכה להצלחה רבה והיה הסרט השני בהכנסותיו בשנת 2006, עם הכנסות של למעלה מ-18 מיליון דולר. רושאן קיבל ביקורות חיוביות על משחקו בסרט מטעם מגזין וראייטי ואף זגה לפרס השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי המסך ההודי. באותה שנה יצא הסרט "Dhoom 2" בכיכובו של רושאן ושל השחקנית ומיס תבל לשעבר אישווריה ראי, על משחקו בסרט זכה לפרס השחקן הטוב ביותר בפעם השלישית.

ב-2007 ביצע רושאן הופעת אורח בסרט "Om Shanti Om". ב-2008 כיכב רושאן בסרט "Jodhaa Akbar" אשר מגולל את סיפורו של אכבר, קיסר הודי בעבר. באותה שנה שיחק גם בסרט "Krazzy 4" לצדם של ג'והי צ'אולה ואירפאן קאן.

2009-2012:הכרה בינלאומית

ב-2009 שיחק רושאן בסרט "Luck by Chance" ושנה לאחר כמן שיחק בסרט "Kites" אשר הוקרן במקביל בלמעלה מ-300 אולמות קולנוע והפך לסרט הבוליוודי הראשון שנכנס לרשימת עשרת הגדולים בצפון אמריקה. באותה שנה שיחק רושאן שוב לצדה של אישווריה ראי והפעם בסרט "Guzaarish". הסרט לא זכה להצלחה קופתית אך קיבל ביקורות חיוביות ואף זיכה אותו במועמדות נוספת לפרס השחקן הטוב ביותר.

ב-2011 הופיע רושאן בסרט "Zindagi Na Milegi Dobara", אשר הכניס למעלה מ-24 מיליון דולר. מאורח יותר באותה שנה ביצע תפקיד משני בסרט "Don 2" לצדם של שאהרוח' ח'אן, פריאנקה צ'ופרה ולארה דוטה.

ב-2012 שיחק רושאן בסרט "Agneepath" אשר היה חידוש לסרט עם אותו שם משנת 1990 בכיכובו של אמיטאב באצ'אן. הסרט זכה בתואר הסרט עם ההכנסות הגבוהות ביותר ליום הפתיחה עם הכנסות של למעלה מ-30 מיליון דולר.

2013-הווה: Krrish 3 ופרויקטים נוספים

ב-2013 יצא סרט ההמשך השלישי בסדרת קריש, "Krrish 3" אשר זכה להצלחה בקופות עם הכנסות של 45 מיליון דולר. רושאן נפצע במהלך הצילומים ועבור משחקו בסרט זכה למועמדות לשחקן הטוב ביותר בפעם ה-11.

חייו האישיים

Hrithik Roshan with his wife, Sussanne Khan.
רושאן ואשתו, 2012

ב-20 בדצמבר, 2000 נישא רושאן לסוסאנה חאן בטקס פרטי בבנגלור. לזוג שני בנים: הריאן (נולד ב-2006) והרידאן (נולד ב-2008). הזוג נפרדו בשנת 2013 וגירושיהם הסתיימו ב-2014.