תאוקריטוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Aviad2001 (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
Odedee (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''תיאוקריטוס''' (ביוונית: Θεόκριτος), היה מחשובי המשוררים [[התרבות ההלניסטית|ההלניסטים]]. חי לפי המשוער בסביבות 310 עד 250 לפני הספירה.
'''תיאוקריטוס''' (ב[[יוונית]]: Θεόκριτος) (בערך [[310 לפנה"ס]] - [[250 לפנה"ס]]) היה מחשובי המשוררים ה[[התרבות ההלניסטית|הלניסטים]].


מוצאו של תיאוקריטוס היה כנראה ב[[סיציליה]]. הוא כתב שירה פסטורלית, [[סוגה]] שתגיע לשיאה מאוחר יותר באקלוגות של [[וירגיליוס]]. משירת הרועים שלו, המשובחת ביותר היא ה[[אידיליה]] ה[[פדרסטיה ביוון העתיקה|פדרסטית]] "'''[[חגיגת קציר]]'''". הוא גם כתב מחזות פואטיים ("מימות") על רקע תפאורה כפרית, וכן שירה אפית ולירית חשובה פחות.
מוצאו של תיאוקריטוס היה כנראה ב[[סיציליה]]. הוא כתב שירה פסטורלית, [[סוגה]] שעתידה הייתה להגיע לשיאה מאוחר יותר באקלוגות של [[וירגיליוס]]. משירת הרועים שלו, המשובחת ביותר היא ה[[אידיליה]] ה[[פדרסטיה ביוון העתיקה|פדרסטית]] "'''[[חגיגת קציר]]'''". הוא גם כתב מחזות פואטיים ("מימות") על רקע תפאורה כפרית, וכן שירה אפית ולירית חשובה פחות.





גרסה מ־10:26, 21 בדצמבר 2006

תיאוקריטוסיוונית: Θεόκριτος) (בערך 310 לפנה"ס - 250 לפנה"ס) היה מחשובי המשוררים ההלניסטים.

מוצאו של תיאוקריטוס היה כנראה בסיציליה. הוא כתב שירה פסטורלית, סוגה שעתידה הייתה להגיע לשיאה מאוחר יותר באקלוגות של וירגיליוס. משירת הרועים שלו, המשובחת ביותר היא האידיליה הפדרסטית "חגיגת קציר". הוא גם כתב מחזות פואטיים ("מימות") על רקע תפאורה כפרית, וכן שירה אפית ולירית חשובה פחות. תבנית:קצרמר היסטוריה