Freeciv – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
JAnDbot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: tr:Freeciv
מ רובוט מוסיף: el:Freeciv
שורה 54: שורה 54:
[[cs:Freeciv]]
[[cs:Freeciv]]
[[de:Freeciv]]
[[de:Freeciv]]
[[el:Freeciv]]
[[es:Freeciv]]
[[es:Freeciv]]
[[fi:Freeciv]]
[[fi:Freeciv]]

גרסה מ־20:58, 24 בפברואר 2008

תבנית:מידע משחק Freeciv הוא משחק אסטרטגיה בתורות למחשבים אישיים המושפע מסדרת משחקי Civilization. המשחק משוחרר תחת הרישיון הציבורי הכללי של גנו, Freeciv היא תכנה חופשית. הגרסה היציבה הנוכחית היא 2.0.9. המשחק כלול ברוב הפצות הלינוקס השולחניות, בלי הפסקה מתייחסים אל המשחק כאל אחד המשחקים החינמיים הטובים ביותר בקוד פתוח[1].

תיאור

שחקנים מקבלים את התפקיד של ראש שבט באלף ה-4 לפנה"ס וצריכים להנחות את העם שלהם במהלך המשחק. כשעובר זמן במשחק, מתגלות טכנולוגיות חדשות, המאפשרות בנייה של מבנים חדשים בערים ופריסה של יחידות חדשות. שחקנים יכולים להילחם אחד בשני או לקיים יחסים דיפלומטיים.

המשחק מסתיים כאשר: אחת מהציביליזציות משמידה את כל האחרות, כשאחד העמים מצליח להקים מושבת חלל, או עד תאריך מוגבל. אם נשארת יותר מציביליזציה אחת לאחר התאריך המוגבל, השחקן עם הניקוד הגבוה ביותר מנצח. הניקוד ניקבע על ידי גודל הציביליזציה, עושרה הכלכלי, התקדמות תרבותית ומדעית.

עיצוב

ההגדרות של Freeciv ניתנות לשינוי, עד לחוקים הבסיסים, עם אפשרות לשחק בסגנון Freeciv(ברירת מחדל), Civilization II ,Civilization וסגנון מותאם אישית. שחקן אחד או מספר שחקנים פועלים כמנהלי המשחק ויכולים להגדיר את החוקים שלו.
חוקים שבדרך כלל משנים:

  • מספר השחקנים הנדרש עבור התחלת המשחק
  • מהירות של התפתחות טכנולוגית
  • אם יהיו שחקנים שיפעיל המחשב
  • אם ברברים (מופעלים על ידי המחשב) יוכלו לפלוש למושבות של שחקנים
  • עד כמה קרוב ניתן לבנות ערים
  • איך יחולקו היבשות והאיים על המפה

גרפיקה וצלילים ניתן להחליף; יש חבילות גרפיקה (tilesets) איזומטריות ודו ממדיות.

Freeciv משתמש ברשת TCP/IP וכל המשחקים מתחברים לשרת מרכזי. Freeciv מאפשר לשחקנים להפוך את המחשב שלהם לשרת ולשחק נגד שחקני בינה מלאכותית בנוסף למשחקי רשת נגד בני אדם. לפני גרסה 2.0, שחקני בינה מלכותית לא יכלו לפתוח ביחסים דיפלומטיים עם שחקנים אנושיים. בגרסה הנוכחית שחקני בינה מלכותית יפתחו ביחסים דיפלומטיים צפויים ומוגבלים לחוקים.

ל-Freeciv יש מפה ועורך מפות שניקרה Civworld שזמין כהורדה בנפרד. הכול מ-2006 Civwold שולב לתוך המשחק ובגרסאות פיתוח אחרונות שולבו מספר אפשרויות לעריכת מפות.

תאימות

במקור המשחק מפותח על IRIX, אבל דווח שהמשחק פועל גם על SunOS, סולאריס, Ultrix ,QNX, לינוקס, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Mac OS X, OS/2,חלונות ,Cygwin וAmigaOS.


הערות שוליים


קישורים חיצוניים