המודיעין הכללי (הרשות הפלסטינית) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: ביטחו$1;
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


בדומה למנגנונים אחרים ברשות הפלסטינית, גם המודיעין הכללי התאפיין ברמת פעילות נמוכה החל מהשנים הראשונות של [[אינתיפאדת אל-אקצא]].
בדומה למנגנונים אחרים ברשות הפלסטינית, גם המודיעין הכללי התאפיין ברמת פעילות נמוכה החל מהשנים הראשונות של [[אינתיפאדת אל-אקצא]].

לפני כשנתיים וחצי נערך ניסיון התנקשות במפקד המנגנון דאז, שכחתי את שמו. הוא נפצע קשה ונמצא בתהליך שיקום ארוך מאוד. במקומו התמנה למפקד המנגנון - תאופיק טיראוי, שנחשב אחד האנשים החזקים ביותר ברשות, ומהווה את האדם החזק ביותר המסוגל עוד איכשהו לפעול אל מול חמא"ס.
מפקד המנגנון באיו"ש - איבראהים אלמצרי, כפוף לחלוטין לטיראוי.



{{מיון רגיל:מודיעין כללי}}
{{מיון רגיל:מודיעין כללי}}

גרסה מ־13:14, 10 באפריל 2008

המודיעין הכללי הפלסטיני הוא מנגנון ביטחון של הרשות הפלסטינית שהוקם בעקבות הסכמי אוסלו. המנגנון הוא ארגון המודיעין הרשמי של הרשות הפלסטינית והוא הוקם בעיקר על בסיס אנשי המנגנונים החשאיים של אש"ף (בין היתר, ארגון ספטמבר השחור האחראי על טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן) שהגיעו עם ערפאת לשטחים לאחר הסכמי אוסלו. ייעודו הרשמי של המנגנון הוא שמירה על יציבות הרשות, איסוף מודיעין בשטחי הרשות ומחוצה לה, סיכול ריגול וסיכול טרור.

בדומה למנגנונים אחרים ברשות הפלסטינית, גם המודיעין הכללי התאפיין ברמת פעילות נמוכה החל מהשנים הראשונות של אינתיפאדת אל-אקצא.

לפני כשנתיים וחצי נערך ניסיון התנקשות במפקד המנגנון דאז, שכחתי את שמו. הוא נפצע קשה ונמצא בתהליך שיקום ארוך מאוד. במקומו התמנה למפקד המנגנון - תאופיק טיראוי, שנחשב אחד האנשים החזקים ביותר ברשות, ומהווה את האדם החזק ביותר המסוגל עוד איכשהו לפעול אל מול חמא"ס. מפקד המנגנון באיו"ש - איבראהים אלמצרי, כפוף לחלוטין לטיראוי.


ערך זה הוא קצרמר בנושא מדע המדינה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.