חומרי מזון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
GilCahana (שיחה | תרומות)
קצרמר,קטגוריה
שורה 1: שורה 1:
ניוטריאנטים הם יסודות ותרכובות כימיים החיוניים לחיים ולגדילה של יצורים חיים. שני השימושים העיקריים שלהם הם לבניין הגוף ולאספקת אנרגיה. כל הניוטריאנטים משתתפים ב[[מחזורים ביוגיאוכימיים]] המאפשרים שימוש חוזר בהם.
'''ניוטריאנטים''' הם [[יסוד]]ות ו[[תרכובת|תרכובות]] [[כימיה|כימיים]] החיוניים לחיים ולגדילה של יצורים חיים. שני השימושים העיקריים שלהם הם לבניין הגוף ולאספקת [[אנרגיה]]. כל הניוטריאנטים משתתפים ב[[מחזורים ביוגיאוכימיים]] המאפשרים שימוש חוזר בהם.


==סוגי ניוטריאנטים==
==סוגי ניוטריאנטים==
* '''מאקרוניוטריאנטים''' הם ניוטריאנטים הנצרכים בכמויות גדולות לצורך קיום הגוף. הם כוללים [[חמצן]] [[פחמן]], [[מימן]], [[חנקן]], [[זרחן]] ו[[גופרית]]. המולקולות העיקריות הנוצרות מהם הן [[פחמימות]], [[חלבונים]] ו[[שומנים]].
* '''מאקרוניוטריאנטים''' הם ניוטריאנטים הנצרכים בכמויות גדולות לצורך קיום הגוף. הם כוללים [[חמצן]] [[פחמן]], [[מימן]], [[חנקן]], [[זרחן]] ו[[גופרית]]. ה[[מולקולה|מולקולות]] העיקריות הנוצרות מהם הן [[פחמימות]], [[חלבונים]] ו[[שומנים]].
* '''מיקרוניוטריאנטים''' הם ניוטריאנטים הנצרכים בכמויות קטנות יותר. אחד השימושים המוכרים במיקרוניוטריאנט הוא הרעיון של זריעת האוקיינוסים ב[[ברזל]] באזורים בהם הוא [[גורם מגביל]] ובכך לעודד [[פוטוסינתיזה]].
* '''מיקרוניוטריאנטים''' הם ניוטריאנטים הנצרכים בכמויות קטנות יותר. אחד השימושים המוכרים במיקרוניוטריאנט הוא הרעיון של זריעת ה[[אוקיינוס]]ים ב[[ברזל]] באזורים בהם הוא [[גורם מגביל]] ובכך לעודד [[פוטוסינתיזה]].


==השפעת האנושות על פיזור הניוטריאנטים==
==השפעת האנושות על פיזור הניוטריאנטים==
עקב חשיבותם הרבה מרבה האנושות להתערב בתהליכים הקשורים בניוטריאנטים. הדוגמא הפשוטה ביותר לכך היא ייצור [[דשנים]].
עקב חשיבותם הרבה מרבה האנושות להתערב בתהליכים הקשורים בניוטריאנטים. הדוגמא הפשוטה ביותר לכך היא ייצור [[דשנים]].


[[קטגוריה:ביולוגיה|*]]
{{קצרמר|ביולוגיה}}
[[קטגוריה:אוקינוגרפיה]]
[[קטגוריה:ביולוגיה]]
[[קטגוריה:אוקיינוגרפיה]]


[[en:Nutrient]]
[[en:Nutrient]]

גרסה מ־18:11, 23 בפברואר 2010

ניוטריאנטים הם יסודות ותרכובות כימיים החיוניים לחיים ולגדילה של יצורים חיים. שני השימושים העיקריים שלהם הם לבניין הגוף ולאספקת אנרגיה. כל הניוטריאנטים משתתפים במחזורים ביוגיאוכימיים המאפשרים שימוש חוזר בהם.

סוגי ניוטריאנטים

השפעת האנושות על פיזור הניוטריאנטים

עקב חשיבותם הרבה מרבה האנושות להתערב בתהליכים הקשורים בניוטריאנטים. הדוגמא הפשוטה ביותר לכך היא ייצור דשנים.

ערך זה הוא קצרמר בנושא ביולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.