אלום – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Odedee (שיחה | תרומות)
מ שוחזר מעריכות של 79.176.96.252 (שיחה) לעריכה האחרונה של Yanshoof
שורה 1: שורה 1:
'''אלום''' ([[אנגלית]]: '''Alum'''{{כ}}, [[IPA]]{{כ}}: /ˈæləm/) הוא מונח המתייחס ל[[תרכובת כימית]] ספציפית וקבוצה של תרכובות כימיות. התרכובת הספציפית היא הידרט-[[אלומיניום]]-[[אשלגן]]-[[סולפט]], ו[[כתיב כימי|נוסחתה הכימית]] היא KAl(SO<sub>4</sub>)<sub>2</sub><sup>.</sup>12H<sub>2</sub>O. לקבוצת התרכובות יש מבנה [[סטויכיומטריה|סטויכיומטרי]] יחסי של AB(SO<sub>4</sub>)<sub>2</sub><sup>.</sup>12H<sub>2</sub>O.
'''אלום''' הוא מונח המתייחס ל[[תרכובת כימית]] ספציפית וקבוצה של תרכובות כימיות. התרכובת הספציפית היא הידרט-[[אלומיניום]]-[[אשלגן]]-[[סולפט]], ו[[כתיב כימי|נוסחתה הכימית]] היא KAl(SO<sub>4</sub>)<sub>2</sub><sup>.</sup>12H<sub>2</sub>O. לקבוצת התרכובות יש מבנה [[סטויכיומטריה|סטויכיומטרי]] יחסי של AB(SO<sub>4</sub>)<sub>2</sub><sup>.</sup>12H<sub>2</sub>O.


לתרכובות אלום יש מגוון שימושים ב[[תעשייה]] וב[[מסחר]] כגון [[איפור]] וייצור חומרים חסיני [[אש]].הוא משמש כחומר מכווץ וממלא בתעשיית עיבוד עור לקלף הראוי לכתיבה והנקרא ''פרגמנט''.
לתרכובות אלום יש מגוון שימושים ב[[תעשייה]] וב[[מסחר]] כגון [[איפור]] וייצור חומרים חסיני [[אש]].הוא משמש כחומר מכווץ וממלא בתעשיית עיבוד עור לקלף הראוי לכתיבה והנקרא ''פרגמנט''.

גרסה מ־13:58, 26 באוקטובר 2010

אלום הוא מונח המתייחס לתרכובת כימית ספציפית וקבוצה של תרכובות כימיות. התרכובת הספציפית היא הידרט-אלומיניום-אשלגן-סולפט, ונוסחתה הכימית היא KAl(SO4)2.12H2O. לקבוצת התרכובות יש מבנה סטויכיומטרי יחסי של AB(SO4)2.12H2O.

לתרכובות אלום יש מגוון שימושים בתעשייה ובמסחר כגון איפור וייצור חומרים חסיני אש.הוא משמש כחומר מכווץ וממלא בתעשיית עיבוד עור לקלף הראוי לכתיבה והנקרא פרגמנט.

ערך זה הוא קצרמר בנושא כימיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.