Internet Information Services – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של Matanyabot (שיחה) לעריכה האחרונה של Luckas-bot
Ebrambot (שיחה | תרומות)
שורה 42: שורה 42:
[[bg:Internet Information Services]]
[[bg:Internet Information Services]]
[[ca:Internet Information Services]]
[[ca:Internet Information Services]]
[[ckb:ڕاژەکانی زانیاریی ئینتێرنێتی]]
[[da:Internet Information Services]]
[[da:Internet Information Services]]
[[de:Microsoft Internet Information Services]]
[[de:Microsoft Internet Information Services]]

גרסה מ־15:02, 10 בינואר 2011

IIS או Internet Information Services הוא ערכה של כלים מבוססי אינטרנט עבור שרתים שרצים בסביבת Windows. זהו שרת האינטרנט השני הפופולרי בעולם אחרי Apache HTTP Server. השרתים שכרגע נכללים בערכה הם: FTP,‏ SMTP,‏ NNTP ו-HTTP/HTTPS.

היסטוריה

IIS התחילה את דרכה ככלי עזר לשירותים מבוססי רשת עבור Windows NT 3.51. גרסה IIS 2.0 אף הוסיפה תמיכה למערכת הפעלה Windows NT 4.0, ובגרסה 3.0 הוצגה סביבת העבודה Active Server Pages (או ASP) מבוססת הסקריפט הדינאמי. ב-IIS 4.0 זנחו את התמיכה ברשת Gopher והערכה נכללה במערכת ההפעלה כדיסק תוספות.

הגרסה הנוכחית היא IIS 6.0 עבור מערכת הפעלה Windows Server 2003 ו-IIS 5.1 ל-Windows XP Professional - גרסה מוגבלת שתומכת במספר מוגבל של חיבורים ובאתר אחד בלבד.

מערכת הפעלה Windows Vista לגרסאותיה השונות מכילה את שרת האינטרנט IIS 7.0 שהפסיק את המגבלה של מספר החיבורים אבל מגביל את מספר הבקשות שנענות בו זמנית. בכך שופרה יציבות המערכת והשרת כולל גם תרחישים של שירותי שיתוף (P2P).

אבטחה

גרסאות קודמות של IIS היו חשופות לפגיעות, דבר שהוביל לפגיעות כגון התולעת "Code Red Worm"; אף על פי כן בגרסה האחרונה של IIS, גרסה 6.0, ידוע על שתי פגיעות לא משמעותיות בלבד.

ב-IIS 6.0, מיקרוסופט בחרה להפוך את התהליכים המקדימים של ISAPI המותקנים מראש, שהיו גורמים לפגיעות בגרסאות 4.0 ו-5.0, ללא פעילים אוטומטית, שינוי זה מקטין את משטח התקיפה האפשרי על IIS.

בגרסה הבאה שכרגע נמצאת בשלבי ניסוי (Beta) וצפויה להיות חלק ממערכת ההפעלה הבאה Vista, מיקרוסופט הולכת צעד אחד קדימה והופכת את רוב הרכיבים למודולרים כך שניתן יהיה לבחור את הרכיבים הדרושים. באופן זה תישמר סביבת עבודה פחות פגיעה.

בגרסאות הקודמות של IIS עד לגרסה 6.0, כל התכונות רצו על המערכת, דבר שאיפשר לנצל פרצות לרעה, לעומת זאת, תחת גרסה 6.0 כל הבקשות רצות תחת שרותי הרשת. צורה זו עובדת בסביבה עם פחות הרשאות.

גרסאות

  • Windows NT 3.51 Service Pack 3 - IIS 1.0
  • Windows NT 4.0 - IIS 2.0
  • Windows NT 4.0 Service Pack 3 - IIS 3.0
  • Windows NT 4.0 Option Pack - IIS 4.0
  • Windows 2000 - IIS 5.0
  • Windows XP Professional - IIS 5.1
  • Windows Server 2003 and Windows XP Professional x64 Edition - IIS 6.0
  • Windows Vista and Windows Server Longhorn - IIS 7.0
  • Windows 7 - IIS 7.5

קישורים חיצוניים