האישה הביונית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האישה הביונית
The Bionic Woman
מבוסס על סייבורג, סטיב אוסטין, האיש השווה מיליונים עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני, סדרת גיבורי על, סדרת פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים קנת' ג'ונסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים לינדזי וגנר
מרטין א. ברוקס
ריצ'רד אנדרסון
טד קסידי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 58 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה יוניברסל טלוויז'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'רי פילדינג עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 48 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 14 בינואר 1976 – 13 במאי 1978 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האישה הביוניתאנגלית: The Bionic Woman) היא סדרת פעולה אמריקאית בכיכובה של לינדזי וגנר, ששודרה בין השנים 1976 ו-1978. הדמות הראשית של הסדרה היא ג'יימי סומרס, שמבצעת משימות בסיכון גבוה עבור ממשלת ארצות הברית בעזרת יכולות על-אנושית ביוניות (Bionics). הסדרה היא ספין אוף לסדרה "האיש השווה מיליונים", שמספרת את עלילותיו של סטיב אוסטין, האיש הביוני.

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11414 בינואר 197626 במאי 1976
22322 בספטמבר 19764 במאי 1977
32210 בספטמבר 197713 במאי 1978

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות של ג'יימי סומרס הופיעה לראשונה בעונה ה-2 של הסדרה "האיש השווה מיליונים". סטיב נוסע לעיירת הולדתו אוג'אי, קליפורניה, כדי לקנות חווה שעומדת למכירה ולבקר את אמו ואביו החורג. במהלך ביקורו, הוא מצית מחדש את מערכת היחסים שלו עם אהובת התיכון ג'יימי סומרס, שהיא שחקנית טניס מקצועית. הם אף מתארסים. כשג'יימי וסטיב אוסטין, צונחים ממטוס, חוטי המצנח שלה מסתבכים עקב תקלה והיא צונחת ארצה, נופלת דרך ענפי עצים, פוגעת בקרקע וסובלת מפציעות טראומטיות בראשה, ברגליה ובזרועה הימנית.

סטיב משכנע את המפעיל שלו בסוכנות הביון, אוסקר גולדמן, להציל את חייה דרך הטמעת טכנולוגיה קיברנטית, כפי שעשו לו, ושגם היא תעבוד עבור הסוכנות בתמורה. גולדמן מסכים, וד"ר רודי ולס מבצע את התהליך. הוא מחזק באופן זה את שתי רגליה - דבר המאפשר לה לרוץ במהירות של מכונית, זרוע ויד ימין, וכן את אוזנה, מה שמאפשר לה לשמוע ממרחקים עצומים.

במבצעה הראשון, היא חווה כאבי ראש קשים ומשתקים. ד"ר רודי ולס קובע שגופה דוחה את השתלים הביוניים שלה וקריש מוחי מסיבי גורם לה לכאבי ראש ולתקלות, ולבסוף מתה בעת ניתוח שנועד להצילה.

הדמות הייתה כל כך פופולרית ש-ABC ביקשה מהכותבים למצוא דרך להחזיר אותה. כך שבפרק הראשון של העונה ה-3, סטיב מגלה שג'יימי לא מתה, כשהוא מאושפז בבית החולים לאחר שסבל מנזק חמור ברגליו הביוניות, הוא רואה את ג'יימי לפני שהוא נכנס לתרדמת.

עוזרו של וולס, ד"ר מייקל מרצ'טי, דחק בד"ר רודי לנסות את טכניקת ההקפאה הקריוגניות עליה עבד ושבה ניתן יהיה לשמור על ג'יימי ב"אנימציה מושעה" ,(אנאביוזה- עצירת תהליכים חיוניים בגוף), עד שניתן יהיה להסיר את הקריש המוחי בבטחה, לאחר שעברה את התהליך ליבה חזר לפעום והיא חזרה לחיים.

תופעת לוואי של ההליך גורמת לג'יימי לפתח "אמנזיה רטרוגרדית" שיכחון למוקדם, ומונעת ממנה להיזכר באירועים קודמים כולל מערכת היחסים שלה עם סטיב. כל ניסיון להיזכר גורם לה לכאבי ראש ולכאבים. כשסטיב הבין שהוא הגורם העיקרי לזיכרונות הכואבים שלה, סטיב מבקש מאוסקר באי רצון להעביר את ג'יימי למתקן רפואי אחר הרחק ממנו.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  ג'יימי מתחילה לצאת למבצעים חשאיים עבור הסוכנות, בזמן שהיא עובדת בעבודת כיסוי כמורה בחטיבת ביניים. היא מתגוררת בחווה של הוריו של אוסטין, שמודעים לפיזיולוגיה הביונית של שניהם. סאמרס ואוסטין מפתחים חברות קרובה, ולעיתים יוצאים יחד למבצעים.

מאוחר יותר בסדרה, מצטרף לסומרס גם כלב ביוני, שמסתבר כניסוי מוקדם בשיטות הביוניות. הסוכנות רצתה להמית אותו בשל התנהגות אגרסיבית, אך סומרס גילתה שהבעיה הייתה פסיכולוגית, ועזרה לכלב להתגבר, והשניים נהיו צמד.

הפקה והצלחת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הייתה פופולרית מאוד ברחבי העולם, וקיבלה רייטינג גבוה במיוחד בארצות הברית ובבריטניה (שם הייתה זו סדרת המדע הבדיוני היחידה להגיע למקום ראשון ברייטינג במהלך המאה ה-20). הסדרה רצה במשך שלוש עונות, מ-1975 עד 1978, בתחילה ברשת ABC ולאחר מכן ברשת NBC בעונה האחרונה. שנים לאחר שהסדרה בוטלה, יצאו שלושה סרטי ספין אוף בטלוויזיה בין השנים 1987 ל-1994. שידורים חוזרים של הסדרה שודרו בערוץ Sci-Fi מ-1997 עד 2001. גרסה מחודשת של הסדרה הופקה בשנת 2007.

בכורת הסדרה ב-ABC הייתה בינואר 1976, כסדרת תחליף אמצע עונה לשתי סדרות סיטקום.[1] עם שידורם של שלושה עשר פרקים עד מאי 1976, הפכה התוכנית לחמישית הנצפית ביותר לכל עונת 1975–1976 – למרות ששודרה רק חצי עונה – כאשר דורגה מאחורי "מוד", "לוורן ושירלי", "איש עשיר, איש עני", ו"הכל נשאר במשפחה", ולפני "האיש ששווה מיליונים". העונה השנייה, בת 22 פרקים, גם השיגה דירוגים גבוהים (14 בסך הכל), וכללה את הפרקים הבולטים שהציעה הסדרה, והניבה ללינדזי וגנר פרס אמי. למרות הביצועים טובים במהלך העונה השנייה, ABC בחרו שלא לחדש את הסדרה, כי רצו לפנות לדמוגרפיה אחרת.[2] NBC העלו את העונה השלישית (והאחרונה). בגלל השינוי ברשת, כבר לא היה אפשרי לכלול את דמותו של אוסטין בחייה של סאמרס, והרשת יצרה לה מוקד רומנטי חדש. לעומת זאת, הדמויות של ד"ר ולס ואוסקר גולדמן גולמו על ידי אותם השחקנים בשתי הרשתות המתחרות, מצב שנחשב לייחודי בהיסטוריה הטלוויזיונית.

ג'יימי מתחזה למופיעה בלאס וגאס כדי לאסוף מידע על צבא רובוטיות ("fembot") של מדען מרושע.

סרטים לטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה סרטי טלוויזיה הופקו אשר הרחיבו את "המשפחה הביונית" ובחנו את האהבה בין ג'יימי לסטיב.

הסרט הראשון במחזור היה "שובו של האיש השווה מיליונים והאישה הביונית" (The Return of the Six Million Dollar Man and the Bionic Woman) ב-1987. לאחר שחיו חיים נפרדים לגמרי במשך כעשור, זכרונה של ג'יימי חוזר, והיא צריכה להתמודד עם רגשותיה, בזמן שהיא גם אחראית להכשרתו של בנו של סטיב שגם הוא משופר קיברנטית. 

הסרט השני, Bionic Showdown: The Six Million Dollar Man and the Bionic Woman, (1989) הציג את סנדרה בולוק כקייט מייסון, אישה משותקת שהופכת לדור הבא של האישה הביונית, וסאמרס שוב אחראית על הכשרת סוכנת ביונית חדשה.

בסרט האיחוד האחרון, מר איחוד הסרט, Bionic Ever After? (1994), וירוס מחשב משחית את המערכות הביוניות של ג'יימי. ד"ר ולס מודיע לסטיב כי "היא לעולם לא תהיה שוב ביונית", אך סטיב מבקש רק שתחיה. בסופו של דבר, היא עוברת שדרוג משמעותי, אשר לא רק מגביר את הכוח הביוני שלה, אלא נותן לה בנוסף ראיית לילה. סוף סוף, אחרי כל כך הרבה שנים של המתנה, הזוג הביוני נישא.

ספרים וקומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1976: Welcome Home, Jaime, Eileen Lottman
  • 1977: Extracurricular Activities, Eileen Lottman
  • -19771976: The Bionic Woman, Comics series, Charlton Comics
  • 1976-1979: The Bionic Woman, Comic strip, written by Angus P. Allan, drawn by various artists
  • Super Jaimie, Télé-Junior comic
  • 2012-2013: Bionic Woman comics, Dynamite Entertainment

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האישה הביונית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Bionic Woman (1976): Season 1". DVD Talk. נבדק ב-2014-09-03.
  2. ^ Herbie J. Pilato, The Bionic Book (BearManor Media, 2007), p. 332.