ליל האימה (סרט, 2011)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליל האימה
Fright night
מבוסס על "ליל האימה" מאת טום הולנד
בימוי קרייג גילספי
הופק בידי מייקל דה לוקה
אליסון אר. רוזנצוויג
תסריט מרטי נוקסון
עריכה טטיאנה אס. רייגל
שחקנים ראשיים אנטון ילצ'ין
קולין פארל
כריס מינץ-פלאס
דייוויד טננט
טוני קולט
מוזיקה ראמין דג'וואדי
צילום חבייר אגוירסרוב
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה דרימוורקס
Reliance Entertainment
Michael De Luca Productions
חברה מפיצה Touchstone Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 באוגוסט 2011
משך הקרנה 106 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט נעורים, סרט ערפדים, קומדיית אימה, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב [2]$30,000,000
הכנסות [3]$41,002,607
הכנסות באתר מוג'ו frightnight2011
סרט קודם ליל האימה 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא Fright Night 2: New Blood עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.frightnight.it/ האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליל האימהאנגלית: Fright Night) הוא סרט אימה קומי אמריקאי משנת 2011 המבוים על ידי קרייג גילספי. זהו רימייק לסרטו של טום הולנד באותו שם משנת 1985. הסרט עוקב אחר נער תיכוניסט בשם צ'רלי ברוסטר העובר לגור בפרבר בנבדה ,שם, הוא מגלה ששכנו החדש ג'רי דנדריג' הוא בעצם ערפד, ולכן הוא יוצא למלחמה נגדו לפני שיגרום עוד נזק. בסרט מככבים אנטון ילצ'ין, קולין פארל, כריס מינץ-פלאס, דייוויד טננט, אימוג'ן פוטס, טוני קולט ודייב פרנקו.

הסרט יצא לאקרנים ב-19 באוגוסט ,2011 בתלת מימד וב-2D בידי Touchstone Pictures בעוד הסרט נמצא תחת ההפקה של דרימוורקס ו-Reliance Entertaiment. עם יציאתו לאקרנים, הסרט קיבל ביקורות משבחות מאוד מצד מבקרי קולנוע ששיבחו בעיקר את המתח, ההומור, הופעות השחקנים בעיקרון את הופעתו וצורת משחקו של פארל, העלילה וכמובן האפקטים ואת הפסקול מאת ראמין דג'וואדי בסרט. למרות קבלת תגובה ביקורתית חיובית לא רק מצד מבקרים אלא גם מצד חובבי קולנוע, הסרט היה כישלון קופתי צורב כשגרף אחריו 41 מיליון דולר לעומת תקציב הפקה של 30 מיליון דולר בלבד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'רלי ברוסטר הוא נער החי בפרבר של לאס וגאס, נבדה, המגלה כי שכן חדש עבר לגור בשכנות אליו. חברו לשעבר של צ'רלי, אד "רשע" לי, מודיע לו כי רבים מחבריהם ללימודים נעלמו. כאשר צ'רלי חוזר הביתה אחרי בית הספר, אמו מציגה אותו בפני ג'רי דנדריג', השכן החדש שלהם. צ'רלי מתחיל להימאס מאוד אחרי שהוא טוען כי ג'רי הוא ערפד. בדרכו הביתה, אד מתעמת מול ג'רי, אשר נושך אותו. למחרת, צ'רלי מבין כי אד חסר ומחליט לחקור.

כשג'רי מתחיל לתקוף יותר אנשים ברחבי השכונה, צ'רלי מתגנב לביתו של ג'רי ומגלה שהוא שומר על קורבנותיו בחדרים סודיים. צ'רלי הולך לקוסם פיטר וינסנט, שאמור להיות מומחה לערפדים. פיטר לא לוקח אותו ברצינות, ומסלק אותו.

ג'רי מגיע לבית של צ'רלי ומעלה אותו באש. צ'רלי, אמו, וחברתו, איימי פיטרסון, נמלטים למדבר במיניוואן שלהם. ג'רי משיג אותם, אבל הוא נפצע על ידי אמו של צ'רלי (עם יתד של שלט נדל"ן).

אמו של צ'רלי מתאשפזת בבית החולים, שם צ'רלי נקרא על ידי פיטר. בהגיעם לפנטהאוז של פיטר, ג'רי ואד, שעכשיו הוא ערפד, תוקפים אותם. צ'רלי הורג את אד ואז רץ עם איימי למועדון, שם הם מופרדים בקהל, ואיימי ננשכת ונלקחת על ידי ג'רי.

פיטר מסרב לעזור צ'רלי ומגלה ששני הוריו נהרגו על ידי ערפד (שמאוחר יותר מתברר שזה ג'רי). למרות זאת הוא נותן לצ'רלי יתד המבורך על ידי סנט מיכאל היכול להרוג את ג'רי ולהפוך את כל קורבנותיו בחזרה לבני אדם. צ'רלי הולך לבית של ג'רי, שם פיטר מחליט להצטרף אליו אחרי הכל.

הם מובלים למרתף של ג'רי, שם הם מותקפים על ידי קורבנותיו הרבים של ג'רי, שעכשיו הם ערפדים, כולל איימי. צ'רלי, לאחר שהלביש על עצמו חליפה דוחה אש, מצית את עצמו באש כדי לשרוף ולבלבל את ג'רי בזמן שהוא מנסה לשפד אותו. פיטר מסייע לו על ידי ירי חור ברצפה מעל לאפשר אור השמש השורפת את ג'רי. צ'רלי במהירות דוקר את ג'רי בלב והורג אותו באופן מיידי ומחזיר את קורבנותיו לצורה האנושית שלהם. לאחר מכן, אמו של צ'רלי מתאוששת בבית החולים והולכת לקנות בית חדש כשצ'רלי ואיימי שוכבים בפנטהאוז של פיטר.

צוות שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 ביולי ,2007 ,דרימוורקס הכריזו כי הם רכשו את זכויות הסרט "ליל האימה" וכי הם מתכוונים לעשות רימייק עבור הסרט משנת 85'. לאחר מכן, הפרויקט הפסיק לעבוד רק עד 2009. ב-2 ביוני ,2009 ,קרייג גילספי אושר כבמאי הסרט, בעוד מייקל דה לוקה צורף לסרט ב-10 ביוני של אותה השנה לצד המפיקה אליסון ר. רוזנצוויג. את התסריט כתב מרטי נוקסון.

פוסט-פרודקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הליהוק לסרט החל ב-19 בדצמבר ,2009; אנטון ילצ'ין לוהק לתפקידו של צ'רלי ברוסטר, בעוד קולין פארל לוהק לגלם את דמותו של ג'רי דנדריג'. ב-20 בדצמבר ,2009 ,לוהק כריס מינץ-פלאסה לגלם את אד לי ואז דייוויד טננט הצטרף לצוות השחקנים של הסרט כפיטר וינסנט. ב-22 בדצמבר ,2009 ,טוני קולט לוהקה לתפקידה של ג'יין ברוסטר ואז אימוגן פוטס צורפה בתור איימי פיטרסון. דייב פרנקו הצטרף גם הוא לקאסט של הסרט ב-24 בדצמבר ,2009.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים לסרט החלו ב-26 ביולי ,2010 בריו ראנצ'ו וניו מקסיקו. הצילומים לסרט הסתיימו ב-1 באוקטובר ,2010 בלאס וגאס, נבדה[4]. ב-3 באוקטובר של אותה השנה, דווח כי היה שימוש במצלמות 3D במהלך צילומי הסרט.

סטיבן ספילברג תרם עסקה גדולה במהלך הפקת הסרט כגון סצנות סיפוריות ועזרה בעריכת הסרט[5].

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 בנובמבר ,2010 ,נשכר ראמין דג'וואדי להלחין ולכתוב את פסקול הסרט. בכתוביות הסיום של הסרט, ישנו שיר של הזמר הוגו שנקרא "99 Problems".

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שהסרט שוחרר ברחבי העולם ב-19 באוגוסט ,2011 ,הקרנה מוקדמת של הסרט נערכה בקומיק-קון, סן דייגו ב-22 ביולי ,2011.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 במאי ,2011 ,נחשף הטריילר הרשמי של הסרט ברחבי האינטרנט וזכה ליותר מ-40 אלף צפיות, לאחר מכן ב-6 ביוני ,2011 ,החל מסע שיווקי ברחבי העולם כשבאותו הזמן, יצאו לאור מספר פרסומות לקידום הסרט. ב-27 ביולי ,2011 ,הטריילר הרשמי השני לסרט נחשף ברחבי יוטיוב וזכה ליותר מ-734 אלף צפיות.

הפצה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שוחרר בידי Touchstone ב-13 בדצמבר ,2011 בדיסקי בלו-ריי, בלו-ריי 3D ו-DVD. שתי האריזות המיוחדות של הסרט כללו חמש סצנות שנמחקו בעריכה, קטעי פספוסים וקליפ לא מצונזר עבור השיר "No One Believes Me".

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות חיוביות מאוד מצד מבקרי קולנוע. אתר הביקורות "עגבניות רקובות" נתן לסרט ציון של 72% בהתבסס על 163 ביקורות עם דירוג משוקלל של 6.3/10. בסקירה הביקורתית של הסרט באתר נכתב: "זה אמנם לא נחוץ להיות רימייק עבור הסרט מ-1985 אך "ליל האימה" החדש בהחלט מספק הופעות מדהימות בידי קולין פארל ודייוויד טננט -- וזה חכם, מצחיק ומסוגנן."[6] . באתר הביקורות Metacritic ניתן לסרט ציון משוקלל של 64 מתוך 100 בהתבסס על 30 ביקורות באומרו "הסרט קיבל ביקורות חיוביות מאוד"[7]. רוברט קולר מטעם מגזין וראייטי כתב בביקורתו על הסרט; "שילוב חכם ביותר של צחוקים ופחד." .

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ליל האימה" פתח במקום ה-6 בקופות עם 7,714,388 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה שלו וסיים עם הכנסה מוערכת של 18,302,607 מיליון דולר ו-22,700,000 במדינות אחרות ולבסוף הגיע לסכום טוטאלי נקי של כ-41,002,607 מיליון דולר לעומת תקציב הפקה של 30 מיליון דולר בלבד.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה זוכה תוצאה
2011 Fright Meter Award שחקן המשנה הטוב ביותר דייוויד טננט מועמדות
2011 Golden Schomes סרט האימה הטוב ביותר של השנה ליל האימה מועמדות
2011 IGN Summer Movie Awards סרט האימה הטוב ביותר של השנה ליל האימה מועמדות
2012 פרס טריילר הזהב הפרסומת לסרט האימה הטובה ביותר ליל האימה מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "British Board of Film Classification". British Board of Film Classification. 21 ביולי 2011. נבדק ב-21 ביולי 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Kaufman, Amy (18 באוגוסט 2011). "Movie Projector: 'Conan' may not conquer 'The Help'". Los Angeles Times. Tribune Company. נבדק ב-19 באוגוסט 2011. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "Fright Night (2011)". Box Office Mojo. 4 בפברואר 2012. נבדק ב-4 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Fright Night location information, casting calls and release date". OnLocationVacations.com. 22 ביוני 2010. נבדק ב-25 בינואר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Buffy the Vampire Slayer's Marti Noxon gives us a tutorial on how to do horror-comedy right". נבדק ב-23 במאי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Fright Night (2011)". Rotten Tomatoes. Flixster. נבדק ב-14 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Fright Night Reviews". Metacritic. CBS Interactive. נבדק ב-31 באוגוסט 2011. {{cite web}}: (עזרה)