מיראז' (סרט, 2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיראז'
Durante la tormenta
בימוי אוריול פאולו
תסריט אוריול פאולו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Jaume Martí i Farrés עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אדריאנה אוגרטה
אלברו מורטה
מוזיקה פרננדו ולאסקה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום שבי גמינז עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ספרדספרד ספרד
חברת הפקה Atresmedia Cine עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 בנובמבר 2018
משך הקרנה 128 דקות
שפת הסרט ספרדית
סוגה סרט מותחן, סרט דרמה, סרט מדע בדיוני, סרט מסע בזמן עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיראז'ספרדית: Durante la tormenta) הוא סרט דרמה ספרדי מסוגת מסתורין בבימויו של אוריול פאולו ובכיכובם של אדריאנה אוגרטה ואלברו מורטה. הסרט יצא לאקרנים בהפקת נטפליקס בספרד בשנת 2018 וברחבי העולם ב-22 במרץ 2019.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1989, בזמן נפילת חומת ברלין מתרחשת סערת ברקים שנמשכת 72 שעות. תוך כדי שילד בשם ניקו, מקליט סרטון בביתו, הוא שומע רעשים ורואה מבעד לחלון עדויות לאלימות אצל שכניו מהבית שממול. הוא הולך לביתם שם מוצא את גופתה של אשתו של השכן אנחל פרייטו ואת פרייטו עם סכין מגואלת בדם. ניקו מנסה להימלט מהבית, נפגע ממכונית בכביש ומת ופרייטו נעצר.

25 שנה מאוחר יותר, בשנת 2014, זוג נשוי, ורה רוי ודייוויד אורטיז, עוברים לבית בו התגורר בעבר ניקו יחד עם בתם גלוריה. הם מוצאים מכשיר טלוויזיה ישן במחסן יחד עם מקליט וידאו וקסטות. סערה חשמלית דומה לזו של 1989 מתחילה, ולאחר שדייוויד וגלוריה צופים בסרטון של ניקו, הטלוויזיה מתחילה לשדר חדשות משנת 1989 כשניקו צילם את הסרטון שלו. במהלך ארוחת הערב, הם חולקים את התקרית הזו עם שכנם אייטור ואמו קלרה המספרים לוורה ודייוויד כיצד ניקו נהרג. בלילה, ורה רואה את הילד בטלוויזיה והיא המומה לגלות שהיא יכולה לתקשר איתו. בתחילה היא נבהלת אך לאחר מכן מנסה להזהיר את ניקו לא לצאת לכביש כדי שלא יפגע.

למחרת בבוקר, ורה מתעוררת למציאות חדשה שבה אף אחד לא מודע לתקריות מלבדה. דייוויד בכלל נשוי למישהו אחר וגלוריה מעולם לא נולדה. ורה המוטרדת מתחילה לחשוב שאם היא תוכל ליצור אינטראקציה עם ניקו שוב, היא תוכל לתקן את מה שעשתה. היא הולכת למשטרה ומספרת להם את כל הסיפור, שאף אחד לא מאמין בו. המפקח ליירה מנסה לעזור לה, אבל הוא צריך הוכחות כדי לבטוח בה. הם מבקרים מחברת ספר שהזכיר את סיפורו של ניקו שמתקשר עם אישה מהעתיד דרך הטלוויזיה. הם לומדים שרק במהלך הסערה הנוכחית, הם יכולים לתקשר עם ניקו ולנסות לשנות דברים, ולאחר שהיא תגמר, ייסגר חלון האפשרויוית.

כהוכחה לאמיתות דבריה, ורה אומרת למפקח לחפור ולחפש את גופתה של אשתו של פרייטו מתחת לבית המטבחיים הישן של בעלה. הם עושים זאת ומוצאים שלד של אישה במזוודה. המשטרה עוצרת את פרייטו, שחי במציאות זו עם אייטור וקלרה. במהלך החקירה עולה גם כי אנחל פרייטו וקלרה ניהלו רומן והם נתפסו על ידי אשתו של פרייטו, מה שהוביל לקטטה בה קלרה דקרה את האישה בטעות.

המפקח ליירה עוזר לורה בכך שהוא מוסר לה קצת פרטים על ניקו וכתובת. כשהיא מבקרת בכתובת הזו, היא נדהמת לגלות את דייוויד בוגד באשתו (שבמציאות הנוכחית אינה ורה) עם אחות שאותה פגש במהלך הניתוח שלו. ורה סוחטת את דייוויד, שהוא עובד בנק, שיעזור לה למצוא מידע על ניקו. היא מופתעת לגלות שהמפקח ליירה הוא ניקו לסארטה, שנמצא איתה במערכת יחסים במציאות הזו.

ליירה מספר לה איך מפני שהיא הצילה אותו כילד הוא חיכה לה במשך שנים ובמפגש איתה מנע ממנה שלא ביודעין לפגוש את דייוויד ואייטור. ורה מבקשת מליירה לתקן את האירועים באמצעות מכשיר הטלוויזיה ומקליט הווידאו אך הוא לא רוצה. ורה אומרת לליירה שהיא הצילה אותו, ועכשיו תורו להציל אותה ומתאבדת כדי שליירה יצטרך לתקשר עם עצמו מהעבר ולמנוע את המפגש ביניהם. ליירה משתמש בטלוויזיה ובמקליט כדי לתקשר עם עצמו מהעבר.

בסצנה האחרונה, מתעוררת ורה לגרסה המקורית של המציאות בה דייוויד הוא בעלה וגלוריה היא בתה. היא מגלה שדייוויד עדיין בוגד בה ופרייטו משוחרר. היא מתקשרת למשטרה כדי לדווח על גופה מתחת לבית המטבחיים שם היא פוגשת את המפקח ליירה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אדריאנה אוגרטה ורה רוי
צ'ינו דארין המפקח ליירה
חאבייר גוטיירז אלברס אנחל פרייטו
אלברו מורטה דייוויד אורטיז
נורה נאבאס קלרה מדינה
מיקל פרננדס אייטור מדינה
קלרה סגורה הילדה וייס אשתו של פרייטו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]