משתמש:GIMNG KRFT-017/הדוקטור (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדוקטור
MUCİZE DOKTOR
מבוסס על הרופא הטוב
סוגה דרמה
כותבים

פינאר בולוט,

אונור קוראל
שחקנים

טאנר אולמז אונור טונה

סינם אונסל
פרסים פרפר הזהב
ארץ מקור טורקיה
מספר עונות 2
הפקה
חברת הפקה MF Yapım
שידור
רשת שידור FOX
רשת שידור בישראל ערוץ הדרמות הטורקיות +
פורמט (תמונה) 16:9
פורמט (קול) סטריאו
תקופת שידור בישראל 1 בספטמבר 2020
קישורים חיצוניים
https://www.fox.com.tr/Mucize-Doktor/izle

הדוקטור (בטורקית: MUCİZE DOKTOR) היא סדרה בטורקית שעלתה בטורקיה בשנת 2019 ועלתה בישראל בשנת 2020. הסדרה עוקבת אחר מחלקה כירורגית בבית חולים מובילה שעוברת מהפך כאשר מתמחה חדש מצטרף לצוות. למתמחה תסמונת שמקשה עליו לתקשר עם סביבתו, אך הוא רופא פנומנלי המציל חיי רבים. למרות זאת, הוא דחוי על ידי יתר הרופאים האחרים שלא יכולים לסבול אותו בהתחלה, אך הכנות שלו ומסירותו מכריעים אותם בסופו של דבר. הדוקטור היא סדרת דרמה טורקית זוכת פרס "פרפר הזהב" (האמי הטורקי) לשנת 2019. "הדוקטור" היא אחת הסדרות הנצפות ביותר בטורקיה בזכות הסיפור המרתק שלה וקבלת האחר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מספרת על עלי וופא בעל תסמונת שמקשה עליו לתקשר עם העולם, עלי סיים לימודי רפואה בהצטיינות, הוא עוזב את עיר המחוז בה הוא גר ויוצא לעבוד כעוזר במחלקת כירורגיה בבית החולים באיסטנבול, שם אביו המאמץ אדיל ארינס הוא הרופא הראשי. אך תאונה בשדה התעופה משאירה את עלי באיחור לפגישה, בתאונה בה נתקל בשדה התעופה עלי נתקל בילד שהיה בדרכו לניתוח. עלי מבחין את הבעיה שיש לו ומאלתר עזר רפואי שיעזור לו להיות בחיים עד שהאמבולנס מגיע. באותו זמן שהתאונה קוראת מישהו מצלם את עלי בפעולה ומעלה את הסרטון לרשת. הסרטון מקבל תאוצה רבה. בכך שהסרטון מופיע במבזק החד, שות המקומית. דירקטוריון הבית חולים רואה את הסרטון שבה עלי מציל את הילד. באותו זמן התכנס דירקטוריון בית החולים ודן האם עלי יגויס. איש אינו מאמין שמישהו עם אוטיזם יכול להפוך לרופא, למעט אדיל האב המאמץ. ועלי, באיחור של שעות. השר מתעמת עם הדירקטוריון.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות הרפואי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלי וופא (טאנר אולמז) - עלי הוא בעל הפרעת אוטיזם. בילדותו של עלי אחיו נהרג עקב קריסת מערה, עקב מותו של אחיו, אביו של עלי החליט לנטוש את עלי. בגלל ששהה עם אחיו בזמן קריסת המערה. אדיל ארינס הרופא שטיפל בעלי בזמן קריסת המערה לקח תחת חסותו את עלי. ודחף את עלי ללמוד בלימודי רפואה שסיים אותם בהצטיינות.

פרמן אירגית (אונור טונה) - פרמן נמצא בשנות ה -30 לחייו, מנתח הראשי של בית החולים. הוא הוכשר על ידי אדיל ארינס. הוא נראה קשוח, אבל למעשה יש לו סוד. בגלל הסוד הזה אף אחד לא ממש רואה כמה הלב שלו רך. הגישה הקשוחה שהוא נוקט היא למעשה למען עוזריו. כולם מכבדים אותו וקצת מפחדים ממנו. יש לה קריירה מצליחה ומאהבת יפה, בליז (מנהלת בית החולים) לעת עתה הוא נגד קבלתו של עלי לבית החולים.

אדיל ארינס (ורחה אוזקן) אדיל נמצא בשנות ה -50 לחייו, הרופא הראשי הוא המנטור של אבי ואביו המאמץ של עלי. הוא אדם בעל כוונות טובות, נוח, אך יכול להיות מוגן יתר על המידה. רופא שריפא אינספור חולים בקריירה הרפואית שלו למעלה משלושים שנה; נוירוכירורג שתרם לספרות ומאמריו פורסמו בכתבי עת זרים. מורה שהכשיר גאונים כירורגיים כאילו כל זה לא מספיק, הוא איש שמשגיח תמיד על מטופליו, כל הסובבים אותו, משלם חלק מהוצאות המטופלים מכיסו, רופא ראשי אידיאליסטי שמאמין שלרפואה יש חוק אחד בלבד והוא גם חולה.

נזלי גולנגול (סינם אונסל) - נזלי נמצאת בשנות ה -20 לחייה, העוזרת הכירורגית היא האהבה הראשונה והגדולה של עלי. יש לה אמפתיה גבוהה, כך שהיא יכולה להיות מחוברת יתר על המידה. נזלי היא אחת העוזרים הכירורגיים המבטיחים ביותר של בית החולים. התמכרות היא הנקודה הכי רגישה שלה. אין סובלנות ולו לסוגיה זו. היא תמיד התקשתה לסמוך על גברים בגלל הטראומה שחוותה במשפחתה. לא היו לה הרבה מערכות יחסים, היא פחדה מאכזבה, היא תמיד הגנה על עצמה.

פרדה (שר סדה) - הבת של אדיל שלא נפגשה שנים. הוא השאיר את אביו עם אמו כשהיה צעיר ונסע לאמריקה. אמה היא רקדנית אמריקאית. לא ידוע אם הוא אמריקאי, פרדה היא טיפוס רגוע. היא מחייכת, ממהרת ויוצרת קשר עם כולם מהר מאוד. מעולם לא היה לה חבר או משפחה אמיתיים וארוכי טווח. היא מפחדת מנטישה כי בעצם. היא לא סומכת על אנשים כי אביה עזב אותה. היא מסתירה את מרחקו כשהוא נראה קרוב.

אזליה (חייל קוסאוגלו) - אזליה נמצאת בשנות ה -20 לחייה, האחות בבית החולים היא השותפה לדירה של נזלי, אך היא מקנאה בחברתה הקרובה ביותר. אזליה היא אחות שאפתנית, יפהפייה, מטופחת, עליזה, פלרטטנית. מה שהכי לא נוח בחיים הוא ההיררכיה בין רופאים ואחיות. היא מאוהבת בטירוף בדמיר מאז שראתה אותו בפעם הראשונה. והיא לא יכול שלא לחשוב שאם היא היה רופאה ולא אחות, יהיה לה סיכוי טוב יותר נגד דמיר. היא דווקא אוהבת מאוד את נזלי. אבל היא מקנאה בה, לא בגלל שהיא רופאה, יותר יפה או כל דבר אחר, אלא רק בגלל שהוא הצליח לגנוב את ליבו של דמיר.

דמיר (פיראט אלטונמסה) - דמיר נמצא בשנות ה -20 לחייו, העוזר הכירורגי מתחרה בעלי, בן למשפחת מיליונרים בעלת שד, אך הוא מתייחס לכבוד שלעולם לא הצליח להשיג ולב שלא יכול היה לזכות בו. דמיר מאוהב בסתר בנאזלי. הוא באמת אוהב אותה בכל ליבו. אבל נזלי יבחר בעלי וזה יהיה כבד עבור דמיר. דמיר לא יבין כיצד נזלי בחרה בעלי בעודו עומד, והוא יתבלבל עם זה. דמיר יילחץ לפינה כאשר התחרות בין העוזרים תחל בבית החולים.

גונוש (קורחן הרדוראן) - גונוש נמצא בשנות ה -20 לחייו האח של בית החולים, גונוש, רצה להיות שחקן. וגם מזכיר המחלקה. רק כשגונש מתעמת עם המציאות ומתחיל לצמוח, גולין ייתן לו הזדמנות.

סילבי (ביהטר דינסל) - סילבי נמצאת בתחילת שנות ה -40. אחות ראשית, מוכשרת, דמות אם לעוזרות מנתחים, אישה פעילה אך ביישנית בחייה הפרטיים. אחרי שנים של "בליעת אבק" בבית החולים, היא הפכת להיות כמו רופא. למעשה, הוא מעריץ את אדיל ארינס כבר שנים רבות. אך מכיוון שהוא אדם ביישן, מכיוון שיש לה ילדים מנישואיו הראשונים, היא מעולם לא פעלה על פי התחושות האלה כי הוא לא מתאים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט הרשמי של אתר האינטרנט הרשמי

עמוד האינסטגרם הרשמי, ברשת החברתית אינסטגרם

עמוד הטוויטר הרשמי, ברשת החברתית אקס (טוויטר)

עמוד הפייסבוק הרשמי, ברשת החברתית פייסבוק

IMDb, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:סדרות דרמה טורקיות]] [[קטגוריה:תוכניות טלוויזיה שעלו לשידור בשנות ה-2020]] [[קטגוריה:סדרות טלוויזיה רפואיות]]