סטפן קארל סטפנסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטפן קארל סטפנסון
Stefán Karl Stefánsson
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 10 ביולי 1975
הפנרפיירדיר, איסלנד
פטירה 21 באוגוסט 2018 (בגיל 43)
לוס אנג'לס, ארצות הברית
מדינה איסלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1994–2018 (כ־24 שנים)
עיסוק שחקן וזמר
מקום לימודים Iceland Academy of the Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Steinunn Ólína Þorsteinsdóttir (29 בדצמבר 200221 באוגוסט 2018) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטפן קארל סטפנסוןאיסלנדית: Stefán Karl Stefánsson;‏ 10 ביולי 197521 באוגוסט 2018) היה שחקן וזמר איסלנדי שהתפרסם בגילום דמותו של הנבל רובי רקב בסדרת הטלוויזיה האיסלנדית לילדים "נווה עצלנות".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקריירה של סטפנסון החלה בשנת 1994. בגיל 19, הוא עבד בתור בובנאי בטלוויזיה. בשנותיו כמתאגרף, הוא גם למד באקדמיה לדרמה של איסלנד. עם זאת, הוא לא היה מרוצה מנקודות המבט של סטנדרטים דרמטיים איסלנדים. הוא נזכר כי מנהל בית הספר התיכון שלו אמר כי "ממלא מקום לא עושה פרצופים ומשנה פנים".

לימים הוזמן סטפנסון על ידי מאגנוס שבינג, מתעמל איסלנדי, לגלם את אחת הדמויות בהצגה השנייה של "נווה עצלנות". סטפנסון הסביר כי "שבינג רצה שהילדים יהיו בריאים יותר, ולכן הוא יצר מחזמר בשם 'נווה עצלנות'. הוא שיחק את ספורטקס, פנאט הכושר, ואני הייתי רובי רקב, הבחור שאהב להישאר בבית ולישון". לאחר ההצלחה הראשונית עם המחזמר ביצעה ניקלודיאון עסקה עם יוצרי "נווה עצלנות" על מנת לשדר את ארבעים הפרקים הראשונים של הסדרה, ואלה הופקו באולפן מיוחד שנבנה באיסלנד. בתחילת דרכה של "נווה עצלנות" בתחילת שנות ה-2000, סטפנסון לא ידע אנגלית כלל, אך במהרה שלט בשפה באופן מלא.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפנסון התגורר בלוס אנג'לס יחד עם אשתו, שלוש בנות ובן אחד.

הוא אובחן לראשונה כחולה בסרטן כיס המרה ב-2016 ועבר ניתוח להסרת גרורות בשנת 2017. המחלה חזרה בשנת 2018 באופן חמור יותר, ובשנה זו הוענק לו אות "מסדר הפלקון".

מחלתו ומותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפנסון הודיע באוקטובר 2016 כי אובחן כחולה בסרטן כיס המרה; בעקבות כך, נוצר קמפיין "GoFundMe" על ידי אחד מהיוצרים הראשיים של נווה עצלנות, מארק ואלנטי, לסייע לשלם את עלויות המחיה של סטפנסון כאשר הוא נעשה חולה מדי לעבודה. הקמפיין זכה לפופולריות על ידי משתמשי יוטיוב שונים שהעלו פרודיות על עבודותיו של סטפנסון, בין השאר על השירים "We Are Number One" ו"The Mine Song" מהתוכנית. סטפנסון הבהיר במהלך מסע הקמפיין של "GoFundMe", כי בעוד שהגרורות שלו הוסרו לאחר ניתוח כבד מוצלח ביוני 2017, הוא עדיין היה חולה וסירב לקבל עוד טיפולים.

במרץ 2018 התבשר סטפנסון כי הסרטן שלו סופני, ואמר כי הוא עובר כימותרפיה כדי להאריך את חייו. באפריל 2018 הודיע כי הוא בחר להפסיק את הטיפול הכימותרפי, והחל לסגור את כל חשבונות המדיה החברתית שלו. הוא נפטר ב-21 באוגוסט 2018, בגיל 43. אשתו אמרה כי "לפי בקשתו של סטפן, לא תהיה הלוויה. שרידיו יפוזרו בחשאיות באוקיינוס רחוק".

המנהל שלו, שריל אדיסון, הכריז כי אקדמיה ומרכז לאומנויות הבמה על שמו יושקו בשווייץ בשנת 2019 כמחווה לפועלו ולקריירה שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]