שיחה:לאופולד קרונקר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מה המקור ל"בעבודה שפרסם בשנת 1850, הוא פתר את המשוואה הפולינומית ממעלה חמישית באמצעות שימוש בתורת הקבוצות"? מה הקשר בין תורת הקבוצות לפתרון של משוואות? זה נשמע חשוד מאד. עוזי ו. 22:38, 2 יולי 2005 (UTC)

לעוזי: מישהו תרגם:
In his 1850 paper, On the Solution of the General Equation of the Fifth Degree, Kronecker solved the quintic equation by applying group theory.
קבוצה, חבורה, הכל אותו דבר, לא? אבינעם 05:55, 3 יולי 2005 (UTC)
applying group theory נכון רק בדוחק ומאד מטעה. לא מדובר בחבורות גלואה של המשוואה (שהדיון בהן מראה דווקא שלא ניתן לפתור את המשוואה ממעלה חמישית בפעולות הרגילות), אלא בתת-חבורות של שקשורות למודולריות של פונקציות אליפטיות. תיקנתי את הערך בהתאם. עוזי ו. 10:16, 3 יולי 2005 (UTC)
אגב, זה גם מסביר את התבנית נבדק בסוף הערך..... אבינעם 05:57, 3 יולי 2005 (UTC)
כפי שכתבתי בערך עמנואל לוטם, גם מתרגם מנוסה וחשוב מתבלבל בהגיעו למונחי מתמטיקה אלה, ולכן לא נלין על מתרגמינו. דוד שי 06:30, 3 יולי 2005 (UTC)
לדוד: תודה על ההתיחסות. מהי המשמעות של התבנית נבדק?
אנו עושים מאמץ לבקר את כל הערכים שנערכו פחות מחמש פעמים, מתוך הנחה כי אלו שנערכו פעמים רבות אינם מכילים שגיאות גסות. לאחר בדיקה של ערך כזה, נוספת בו תבנית 'נבדק' כדי למנוע בדיקה חוזרת שלו.
מכיוון שבדיקה זו נעשית על ידי עורכים שאינם מתמחים בתחום ספציםפי, היא מטבעה יותר לשונית ופחות תוכנית. נדב 07:06, 3 יולי 2005 (UTC)
לנדב, תודה על התשובה. לדעתי יש כאן בעייתיות, (ונדמה לי שכבר מישהו אמר את זה לפני): ברגע שנערכת עריכה לשונית, על-ידי עורכים שאינם מומחים (ולצערי, גם אני חוטא בכך לעיתים), הם לעיתים "מכשירים את השרץ". ניסוח קלוקל יגרום לאנשים לבדוק הן את הלשון והן את התוכן בשבע עיניים. כאשר התוכן נראה רהוט, הבדיקה היא פחות קפדנית. יש לי חשש שהתבנית "נבדק" גורמת יותר נזק מאשר תועלת. אולי אפשר לתת רק לאחראי תחום (ברוח הדברים שעלו במזנון לאחרונה) רשות לשים אותה, ואז ברור שהבדיקה היא גם לשונית וגם עיניינית. בברכה, אבינעם 07:28, 3 יולי 2005 (UTC)
אני חושב שהבעייתיות היא בחוסר ההבנה של התבנית, ולא בעצם קיומה. שהרי אם היו קוראים לתבנית תבנית:נסרק, לא היית מניח שקיומה מעיד על איכות המאמר.
מחד, יש חשיבות גדולה מאוד לסטנדטיזציה לשונית - זוהי הנקודה החלשה ביותר של ויקיפדיה לטעמי. מאידך, אתה צודק שמאמר ערוך היטב מוריד את ההגנות של הקורא וגורם לו לבדוק את העובדות ביסודיות פחותה מאשר מאמר עילג. אין לי פתרון לבעיה זו, פרט אולי לשיתוף פעולה מסויים בין אחראי תחומים לעוברים על הרשימה.
נדב 07:32, 3 יולי 2005 (UTC)

הוספת תמונה לערך[עריכת קוד מקור]

בערך כרגע חסרה תמונה (היתה בעבר ונמחקה?). בגרמנית ישנה תמונה של לאופולד קרונקר שהיא PD (שכן צולמה לפני הרבה יותר מחמישים שנה). אפשר להעלותה לכאן.


הוא ממוצא יהודי . נראה לי שנהוג לציין בויקיפדיה הישראלית .