שיחה:קלקיליה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"ועד לכיבושה של ארץ ישראל על ידי בריטניה" עד כמה שידוע לי זו היתה "פלסטינה".idave147 - שיחה 00:04, 8 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]

אשמח לדעת מה פגום לדעתך בערך קלקיליה למעט עובדת היותו קצרמר שכבר אני ציינתי לפני שהוספת את ההערה שלך. יאיר בן-צבי, אילת 10:48, 25 ספטמבר 2005 (UTC) כ"א באלול תשס"ה

ערב טוב, הבעיות שהיו בערך הם שגיאות כתיב, חוסר קטגוריה, המונח התמוה "המנדט התורכי" שאני אישית אף פעם לא שמעתי אליו, אם כי אשמח לחזור בי אם אכן יש מושג כזה, כתיבת תאריכים עבריים לפני תאריכים לועזים( שממה שהבנתי זה לא נהוג בויקי וזה פוגע באחידות הערכים) ומיעוט קישורים פנימיים. כיוון שרוב הדברים היו בעיות של סגנון וויקיקציה הוספתי תבנית עריכה. מקווה שעניתי על שאלתך, בברכה --יום טוב 15:31, 25 ספטמבר 2005 (UTC)
תגובתי:
1. אשמח לדעת מהן בדיוק שגיאות הכתיב אליהן אתה מתייחס.
2. המנדט התורכי הוא מונח מוכר וידוע במדינת ישראל לתקופה בה האימפריה העותומאנית שלטה על ארץ ישראל וארצות רבות נוספות בסביבה הקרובה. תמוה בעיני שאתה "לא שמעתי עליו". אולי אתה מתכוון שאתה מתנגד לשימוש במושג זה, וזה כבר עניין אחר. קשה מאוד ללמוד בבית ספר בישראל ולחיות בין דוברי עברית בישראל ולא לשמוע על מושג כזה נפוץ.
בכל אופן, בשורה התחתונה לשמחתי כתבת את אותו הדבר במילים נרדפות, ובכך לא שינית דבר למעט קוסמטיקה.
3. כתיבת תאריכים עבריים - צר לי שכבודו רואה את התאריך הנוצרי כקודם וחשוב לתאריך העברי, אך אינני מתכוון להילחם בעניין - כבר הספיק לי ה"עליהום" שכמה מהותיקים עשו נגדי לא מזמן.
4. כתבת כי המרחק בין כפר סבא לקלקיליה הוא 3 ק"מ. אם לדעתך מרחק הוא המרחק בין השטח הבנוי בעיר א' לשטח הבנוי בעיר ב' בקצותיהם הקרובים ביותר תוך התעלמות מוחלטת משייכותם השיפוטית של שטחים חקלאיים, הרי שמדובר בלא יותר מקילומטר וחצי (ע"פ תמונות לויין ומפות מדוייקות). אם אתה מדבר על המרחק בין מרכז עיר א' למרכז עיר ב', הרי שיש הרבה יותר מ-3 קילומטר. אז מהו העיקרון הנכון לפי דעתך, או שמא ישנו עיקרון אפשרי אחר שנותן 3 ק"מ ולא נתתי עליו את דעתי ותחכימני מעט?
בברכת שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה, יאיר בן-צבי, אילת 18:17, 25 ספטמבר 2005 (UTC) אור ל-כ"ב אלול תשס"ה
את השיחה הזאת צריך להעביר לדף שיחת הערך. לגופו של עניין, אציין שהמונח "מנדט" נושא אופי משפטי ברור ומובהק. לעותומנים מעולם לא היה מנדט על ארץ ישראל או על שטח אחר. לכן, הביטוי פסול גם אם יש כאלה שמתמשים בו. גילגמש שיחה 18:30, 25 ספטמבר 2005 (UTC)
תגובתי לתגובה:

1. פסיקים שלאחריהם ו, לפי מה שלימדו אותי בתיכון זה או פסיק או ו. אוכלוסיה- אוכלוסייה, (זהו גם שם הערך אוכלוסייה). רווח בין מילה לסוגריים.

2. בתור בעל השכלה תיכונית בלבד מעולם לא שמעתי על הביטוי המנדט התורכי, יכול להיות שאני ממש אטום אבל אני כן חי בקרב דוברי עברית ומעולם לא שמעתי על זה. חפשתי בגוגל והמונח לא מופיע פעם אחת, בנוסף בערך באנציקלופדיה העברית על מנדט כתוב שמדינות מנדט החלו להופיע כמושג רק אחרי מלחמת העולם הראשונה, כאשר הוסכם בוועדת שלום בפאריס ב1919 שהחלקים מהאימפריה העותמאנית וממושבות גרמניה שנכבשו יועברו למדינות המנצחות בצורת מנדט, תחת פיקוח חבר הלאומים. כלומר ממה שהבנתי גם אם קיים המונח מנדט תורכי המונח פשוט שגוי. בנוסף כמובן ששיניתי רק סמנטיקה, זו היא מטרת תבנית עריכה, לא התוכן כי אם הצורה.

3. לא אני קבעתי את המדיניות או את המגמה, אין מה לעשות רוב הערכים בויקיפדיה כתובים עם תאריך לועזי בראש, כאשר כתוב תאריך עברי, אם בכלל כתוב, הוא כתוב לאחר מכן. כיוון שאני לא רואה סיכוי שזה ישתנה, עדיף לשמור על אחידות, לא מטעם עקרוני כל שהוא, אלא רק על מנת להקנות ציביון אחיד לכל הערכים.

4. מודע בטעות, בדקתי לפי קנה המידה באטלס והמרחק בין שני מרכזי הערים, הוא 2.5 קילומטר ובין קצוותיהם הבנויות חצי קילומטר, אני פשוט העתקתי את המרחק משלט היציאה מצומת פקר בכפר סבא.

לסיכום אני חושב שהערך נראה יותר טוב עכשיו וזה כל מטרת תבנית העריכה מתחילה.

בברכה--יום טוב 19:44, 25 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום, הלינק האחרון (לערך "רשות פלסטינית") שבור. יש להפנות ל-"הרשות הפלסטינית". בברכה

מפה שגויה[עריכת קוד מקור]

איך זה שבמפה כאן מצויין כי אום אל פאחם היא מאחורי הקו הירוק?! 46.116.16.13 23:39, 13 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

במפות, מה שקובע זה הסימון, לא הכיתוב. הסימון של אום אל פאחם נמצא משמאל לקו ולא מימינו. הכיתוב נמצא מימין כי שם יש יותר מקום. עדירל - שיחה 00:01, 14 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:18, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]