אבנים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבנים
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי רפאל נג'ארי
הופק בידי מרק רוזנבאום, איתי תמיר, ג'אופרה גריסון
תסריט רפאל נג'ארי
עריכה גודפרואה פוריי
שחקנים ראשיים אסי לוי
אורי גבריאל
דני שטג
מוזיקה נתניאל מישאלי
צילום לורן ברונה
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה טרנספקס הפקות סרטים, BVNG Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2004
משך הקרנה 110 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 3,780,000 ש"ח
הכנסות 1000 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבנים הוא סרט קולנוע, קופרודוקציה ישראלית - צרפתית משנת 2004 בבימויו של רפאל נג'ארי, עם אסי לוי, אורי גבריאל ודני שטג בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי רפאל נג'ארי וזה סרטו הראשון בעברית. במרכז העלילה אישה שאינה מרוצה מחיי משפחתה ומעבודתה ומחליטה להסיר אבן מליבה ולהתחיל חיים חדשים לאחר שחברתה הטובה נהרגה מאבן שהושלכה עליה ועל קברה הונחו אבנים בהלווייה - מכאן שם הסרט.

הסרט שודר בערוץ הטלוויזיה הצרפתי TV5 והוא עוסק בסיפורה של בחורה ישראלית צעירה אשר פיגוע חבלני משבש את שיגרת חייה. הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע והטלוויזיה Tout Ecran בז'נבה, ובציון לשבח בפסטיבל הקולנוע הים תיכוני במונפלייה, בפסטיבל סביליה לקולנוע אירופי ובפסטיבל טוקיו פילמס 2004. .אסי לוי הייתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר של האקדמיה האירופית לקולנוע, על תפקידה בסרט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכל שמי (אסי לוי) היא אישה כבת 35, נשואה לשמואל (דני שטג) ואם לילד קטן, נתי (מתנאל זיו). היא עובדת כרואת חשבון במשרד לראיית חשבון של אביה, מאיר אהרון (אורי גבריאל).

שמואל הוא בעל משרד לתיווך ונמצא רוב הזמן בעבודה, דבר שפוגע בזוגיות שלהם. מיכל מוצאת מאהב בשם יוני (גרא סנדלר) ומנהלת למעשה חיים כפולים. היא מצוברחת כל הזמן ומעשנת בשרשרת. היא מאחרת תמיד להוציא את נתי מהגן והגננת נחמה (פלורנס בלוך) מבחינה במצוקתה ורוצה לעזור לה אך מיכל לא נפתחת לפניה.

מאיר שייך לקהילה של יהודים תימנים דתיים שמקיימים בשכונה בית כנסת וישיבה קטנה שבראשה עומד הרב עוזרי (גבי עמרני). לשכונה מגיעים הרב גבאי (שאול מזרחי) ועוזרו גבריאל (אלי אלטוניו). גבאי רוצה להגדיל את קהילת המאמינים ולבנות בית כנסת וישיבה גדולים. בעזרת מאיר הוא מקים עמותה שמדווחת על מספר גדול של תלמידים פיקטיביים. מאיר משתף אתו פעולה על מנת שהמקום יהיה על שם אשתו המנוחה. מיכל מתנגדת לזה בתוקף ובעיקר היא מתעבת את גבאי שמעיר לה כל פעם שאינה מכסה את ראשה.

בפעם אחת כשהיא ממהרת לפגישת אהבים עם יוני בכיכר אתרים מתברר לה שהיה שם פיגוע טרור וישנם נפגעים. היא ממהרת לאיכילוב והרופאה (סנדרה שונוולד) מגלה לה כי יוני נהרג. זה מדכא יותר את מיכל ולאחר טקס חנוכת בית הישיבה החדש היא ממהרת הביתה, מסירה את הבגדים הצנועים, לובשת חולצה ומכנסי ג'ינס ומשוטטת בחוף תל אביב עד למחרת בבוקר.

כשהיא חוזרת בבוקר ורוצה לישון, מחכים לה בעלה ואביה, מטיחים בה דברים קשים ושמואל אף סוטר לה. היא נוטלת את נתי ונוסעת לביתה של נחמה, מודיעה לה שעזבה את הבית ונחמה משכנת אותם בדירתה.

מיכל מחליטה כעת לפנות לעורך הדין גור (יצחק חזקיה) והוא מדריך אותה איך להגיש תביעה נגד העמותה. גבאי נעצר וחוקרים פושטים על המשרד של מאיר. בחורי הישיבה ובראשם גבריאל מתחילים להציק לה. הם מגיעים עם לגן הילדים וכשנחמה יוצאת לקראתם הם זורקים לעברה אבן שפוגעת בראשה והיא נהרגת.

מיכל משתתפת בהלוויה ופוגשת שם את אביה מאיר. כולם מניחים אבנים על הקבר הטרי של נחמה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אסי לוי מיכל שמי
דני שטג שמואל שמי
אורי גבריאל מאיר אהרון אבא של מיכל
פלורנס בלוך נחמה גננת
שאול מזרחי הרב גבאי מושבניק
גבי עמרני הרב עוזרי
מתנאל זיו נתי שמי בנה של מיכל
גרא סנדלר יוני פרץ מאהב של מיכל
אלי אלטוניו גבריאל עוזר של הרב גבאי
יצחק חזקיה עו"ד גור
שרה אדלר לילי סייעת לגננת
ראובן דיין שמעון פקיד במשרד של מאיר
סנדרה שונוולד רופאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]