שרה אדלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרה אדלר
לידה 18 ביוני 1978 (בת 45)
פריז, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג רפאל נג'ארי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרה אדלר (נולדה ב-18 ביוני 1978) היא שחקנית ישראלית-צרפתייה המתגוררת בפריז, שבצרפת.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדלר נולדה ברובע העשירי של פריז בצרפת ועלתה לישראל עם משפחתה כשהייתה בת 10.

ב-1996 בהיותה בת 17, עזבה את התיכון ונסעה לניו יורק ללמוד משחק בסטודיו למשחק שייסד לי סטרסברג, ושם גרה במשך 7 שנים, עד גיל 24.

אדלר נשואה לבמאי הישראלי-צרפתי רפאל נג'ארי, אותו הכירה על הסט של הסרט "אבנים". בשנת 2006 נולדה לזוג בת.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999 שיחקה בסרט הקולנוע האמריקאי "מפחדים מהכל" ("Afraid of Everything"). ובאותה שנה שיחקה גם בתפקידי משנה בסרטים האמריקאים "דרזדן" ו"פסולת".

בשנת 2001 שיחקה בסרט אמריקאי קצר בשם "מהפך" לצד השחקנית פרנסס מקדורמנד.

בשנת 2003 שיחקה בסרט הצרפתי "מגוון צרפתי".

בשנת 2004 שיחקה בסרט הישראלי "אבנים" של הבמאי רפאל נג'ארי, לצד אורי גבריאל ואסי לוי, הסרט הוא קופרודוקציה ישראלית-צרפתית.

כמו כן שיחקה באותה שנה בסרטו של יוסף פיצ'חדזה, "שנת אפס", לצד קרן מור, מוני מושונוב, מנשה נוי ואחרסף בנוסף .

באותה שנה, 2004,השתתפה גם בסרטו של ז'אן-לוק גודאר "המוזיקה שלנו" ("Notre musique") שהיה מועמד בפסטיבל הקולנוע בקאן. על משחקה בסרט זה הייתה מועמדת לפרס האקדמיה האירופית לקולנוע.

בשנת 2005 כיכבה בסרט הקצר "איך אני מרגיש" שיצא לאקרנים בפורטוגל. באותה השנה שיחקה בסרט הצרפתי "הבית של נינה" ("La Maison de Nina") של הבמאי רישאר דמבו ובכיכובה של אנייס ז'אווי. אדלר משחקת גם בטלוויזיה לעיתים, באותה שנה שיחקה בעונה השנייה של סדרת הדרמה של ערוץ 2, "לתפוס את השמים" לצד יורם חטב, אורלי זילברשץ ואחרים.

בשנת 2006 שיחקה בתפקיד קטן בסרטה של הבמאית סופיה קופולה "מארי אנטואנט" לצד קירסטן דנסט, וג'ייסון שוורצמן. באותה שנה החלה לשחק בסדרת הטלוויזיה הישראלית "פרשת השבוע" למשך 3 עונות בערוץ HOT3, שם גילמה את אנה, אלמנה צעירה שהגיעה מצרפת למושב גבעת-עדה, שם מנהלת מערכת יחסים עם גבר נשוי, יונתן ברנר (דני גבע).

בשנת 2007 כיכבה בסרט הישראלי, "מדוזות", (זוכה מצלמת הזהב בפסטיבל הקולנוע בקאן) של אתגר קרת ושירה גפן, בו הייתה מועמדת לפרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר.

בשנת 2008 שיחקה בסדרת הטלוויזיה של שבי גביזון ודנה מודן, "אבידות ומציאות" בערוץ 2, שהופצה גם כסרט קולנוע שנה לפני כן.

בשנת 2009 שיחקה בסרטו של הבמאי הצרפתי אלן טסמה (Alain Tasma) "החזקים שורדים" לצד שחקנים ישראלים וצרפתים ביניהם יסמין טרינקה, גספר אוליאל, משה איבגי, חנה לסלאו, ליאור אשכנזי ואחרים, הסרט הוא קופרודוקציה ישראלית-צרפתית-בלגית.

בשנת 2010 גילמה את שרה בסרט המתח הישראלי "אנדנטה" של הבמאי אסף תג'ר לצד לירון לבו.

בשנת 2011 גילמה את חוה בסרט "בוקר טוב אדון פידלמן" עליו הייתה מועמדת בשנית לפרס אופיר, הפעם, לשחקנית המשנה הטובה ביותר. גילמה את לאה בסרט הצרפתי "למה אתה בוכה?" ("Pourquoi tu pleurs").

בשנת 2012 כיכבה בסרט הקצר "איה" שזכה בפרס אופיר בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר לשנת 2013. ב-2015 הסרט היה מועמד לפרס אוסקר בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר. באותה שנה כיכבה במיני-סדרה "יחפים" של הבמאי זוכה פרס אופיר אורי סיון, וגילמה את אווה, עולה חדשה שמצטרפת לקיבוץ. שיחקה בסרט הטלוויזיה "מכתבים מהעבר" לצד יוסי גרבר, גרא סנדלר ואחרים.

בשנת 2013 שיחקה בסרטים "סוכריות" (במאי: יוסף פיצ'חדזה), "לרדת מהעץ" (במאי: גור בנטביץ'), "אנה ערביה" (במאי: עמוס גיתאי), "מי מפחד מהזאב הרע" (במאים: נבות פפושדו, אהרון קשלס).

בשנת 2014 שיחקה בסרט השווייצרי "שחר" שצולם בין היתר בישראל, בריטניה וגרמניה ושיחקה לצד שחקנים ישראלים וזרים.

בשנת 2015 שיחקה בסרט " בורג" של הבמאית שירה גפן. ושיחקה בסרטו של עמוס גיתאי "צילי".

בשנת 2017 שיחקה בסרט "פוקסטרוט" של הבמאי שמואל מעוז, ובסרט "האופה מברלין" של הבמאי אופיר ראול גרייצר. באותה שנה זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על ידי פורום מבקרי הקולנוע בישראל על הופעותיה בשני הסרטים הללו.[1]

בשנת 2020 כיכבה לצד מתייה אמלריק במיני-סדרה הצרפתית "המתווך" שיצרו שירה גפן ואתגר קרת לרשת הטלוויזיה הצרפתית Arte.

בשנת 2023 גילמה את אמא של פאולין בסרט "הקדירה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שרה אדלר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]