אדווין לונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדווין לונג
Edwin Long
לידה 12 ביולי 1829
באת', הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 15 במאי 1891 (בגיל 61)
המפסטד, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות אוריינטליזם עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות שוק הנישואין הבבלי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדווין לונגסדן לונגאנגלית: Edwin Longsden Long‏; 12 ביולי 182915 במאי 1891) היה צייר ז'אנר בריטי, שצייר גם ציורים היסטוריים ומקראיים.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לונג נולד בבאת', סומרסט, בנו של ג'יימס לונג, בעל מספרה, והתחנך בבית הספר של ד"ר וינר בבאת'. לאחר שאימץ את מקצועו של צייר, הגיע לונג ללונדון ולמד במוזיאון הבריטי. לאחר מכן הוא היה תלמיד בבית הספר של ג'יימס מתיוס ליי (אנ') בלונדון, והתאמן תחילה כאמן פורטרטים.

לונג הכיר את ג'ון פיליפ וליווה אותו לספרד, שם בילו זמן רב. לונג הושפע רבות מציוריהם של דייגו ולאסקס וציירים ספרדים אחרים, ותמונותיו הקודמות, כמו "לה פוסדה" (1864) ו"לזרילה והקבצן העיוור" (1870), צוירו בהשפעה ספרדית. תמונותיו החשובות הראשונות היו "הסופליאנטס" (1872) ו"שוק הנישואין הבבלי" (אנ') (1875) (שניהם נרכשו לאחר מכן על ידי תומאס הולוואי). בשנת 1874 הוא ביקר במצרים ובסוריה, ובהמשך עבודתו קיבלה כיוון חדש. הוא הושפע מהארכאולוגיה של המזרח התיכון וצייר סצינות מזרחיות כולל "החג המצרי" (1877), "האלים ויוצריהם" (1878).

לונג נבחר לעמית של האקדמיה המלכותית לאמנויות בשנת 1870 ולאקדמאי (RA) בשנת 1881. תמונותיו תמיד משכו תשומת לב והתמונה ״דיאנה או ישו?״ (1881) שיפרה מאוד את המוניטין שלו באותה תקופה. תמונותיו התאימו לטעם ופנו לרגש הדתי של חלק גדול מהציבור, ופופולריותם הוגברה על ידי תפוצה רחבה של תחריטים. כתוצאה מכך הוא היה נחוש להציג את תמונותיו הבאות בגלריה נפרדת משלו ברחוב בונד, לונדון בשנת 1883, ובשנים שלאחר מכן.

לונג נפטר מדלקת ריאות כתוצאה משפעת, בביתו בהמפסטד, ב־15 במאי 1891, בשנתו ה־62. הוא נקבר בבית העלמין המפסטד (אנ') שבווסט המפסטד, לונדון.

הצוואה שנחתמה על ידו ביום מותו הייתה נושא לתביעה, שקרובי משפחתו היו צד בה, אך העניין הוסדר בהסכם.[2]

אדווין לונג, שוק הנשואים בבבל

לונג התחתן עם בתו של ד"ר ויליאם אייטון, ובנו, מוריס לונג, נהרג בתאונת רכבת בבורגוס בספרד ב־23 בספטמבר 1891.

מלבד גלריית אדווין לונג ברחוב אולד בונד, מספר תמונות שלו נאספו יחד לאחר מותו, והיוו גרעין לגלריה לאמנות נוצרית שהחליפה את יצירותיו של גוסטב דורה בגלריה הידועה ברחוב ניו בונד.

לונג היה בעל ניסיון ניכר כצייר פורטרטים אך הצלחתו בתחום זה לא הייתה בולטת, אם כי הוא זכה לפטרונות מהחברה הגבוהה וזכה למחירים טובים. הוא צייר עבור הברונית בורט קוטספטרון הראשי שלו) דיוקנאות שלה, של אומנתה ובת לווייתה האנה בראון ושל השחקן הנרי אירווינג (אנ'). בין שאר הדיוקנאות שיצר בשנותיו האחרונות היו דיוקן זיכרון של המדינאי הטורי סטפורד נורתקוט, הרוזן הראשון מאידסליי (אנ'), שאותו צייר לגלריית הדיוקנאות הלאומית, דיוקנאותיהם של הקרדינל הנרי אדוארד מאנינג (אנ') (אולי הדיוקן הטוב ביותר שלו), סמואל קוזינס (אנ'), סר אדמונד הנדרסון (אנ') ואחרים.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אדווין לונג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lionel Henry Cust, Long Edwin Longsden, Dictionary of National Biography, 1885-1900 Volume 34
  2. ^ (Times, 13 and 14 Dec. 1892).