אולפני ההנפשה ברבנק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

אולפני ההנפשה ברבנק
Burbank Animation Studios
נתונים כלליים
סוג אולפן הנפשה
מייסדים טום סטייסי, ג'ורג' סטיבנסון
תקופת הפעילות 1982 – 1989 (פירוק זמני)
מיקום המטה סידני, אוסטרליה
ענפי תעשייה קולנוע, סדרות טלוויזיה
מוצרים עיקריים סרטי הנפשה, סדרות טלוויזיה
אנשי מפתח דייוויד פילד (במאי, מפיק בפועל)
רוז פיליפס (מפיק ראשי)
 
www.burbankanimation.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אולפני ההנפשה ברבנקאנגלית: Burbank Animation Studios, נקראה בעבר: Burbank Films Australia, "סרטי ברבנק אוסטרליה") היא חברת הפקה אוסטרלית לסרטי וסדרות הנפשה לכל המשפחה, אשר הפיצה את סרטה הראשון, "מזמור חג המולד", בשנת 1982.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה נוסדה על ידי טום סטייסי וג'ורג' סטיבנסון בתחילת שנות ה-80 של המאה ה-20, בשם "סרטי ברבנק אוסטרליה". תחילה, החברה הפיקה סרטי הנפשה המבוססים על ספרי צ'ארלס דיקנס ודמותו של שרלוק הולמס. בהמשך, החברה הפיקה סרטים רבים המבוססים על ספרים ואגדות, ביניהם "היער העבות" המבוסס על הספר "הרוח בערבי הנחל" מאת קנת גרהם, "דון קישוט" המבוסס על ספר בעל אותו שם מאת מיגל דה סרוואנטס, ו"עליסה בארץ הפלאות" המבוסס על הספר "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" מאת לואיס קרול.

בשנת 1991, לאחר פירוק זמני של שנה, החברה חזרה להפיק סרטי הנפשה תחת שמה הנוכחי, "אולפני ההנפשה ברבנק", כאשר דייוויד פילד עבד כבמאי ומפיק בפועל, ורוז פיליפס עבד כמפיק ראשי. החברה המשיכה להפיק סרטים המבוססים על ספרים ואגדות, כאשר חלק מהסרטים הופצו באותה שנה בה הופצו סרטים המבוססים על אותו סיפור של אולפני ההנפשה של וולט דיסני, לדוגמה, הסרט "הרקולס" המבוסס על דמות מיתולוגית בעלת אותו שם, הופץ באותה שנה בה הופץ הסרט "הרקולס" של חברת וולט דיסני. כמו כן, מספר מועט של סרטים שהופקו בתקופה זו הם בעלי עלילה מקורית, לדוגמה הסרט "ילדת הג'ונגל ואי הדינוזאורים האבוד".

רוב סרטי החברה התאפיינו בטון אמנותי קודר, ולוו במוזיקה בסגנון הניו וייב, בנוסף רובם באורך 50 דקות. החברה הפיקה כמעל 70 סרטי הנפשה.

נכון לשנת 2020, זכויות היוצרים של רוב הסרטים נמצאות בבעלות Pulse Distribution and Entertainment, ומנוהלות על ידי חברת NuTech Digital.

החברה בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מסרטי החברה הופצו בישראל בדיבוב ותרגום לעברית, כאשר ההפצה נעשתה ב-DVD,‏ ב-VHS ובשידורים בטלוויזיה. מספר סרטים של החברה דובבו פעמיים, כאשר הדיבוב הראשוני נעשה באולפני זאונד בתחילת שנות התשעים, והדיבוב השני נעשה באולפני נ.ל.ס בסופן.

פילמוגרפיה מובחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים מובחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים מובחרים שהופצו תחת השם "סרטי ברבנק אוסטרליה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים מובחרים שהופצו תחת השם "אולפני ההנפשה ברבנק"[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות טלוויזיה מובחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Wizard's Tales (סיפורי הקוסם) - שודר החל מ-1991 עד 2001.
  • Roddy The Rooster (רודי התרנגול) - שודר בשנת 2016.
  • The Amazing Space Buddies (חברי החלל המדהימים) - שודר בשנת 2016.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]